Hoofdmenu

levenslang voor M.B

Gestart door mara, 26/07/2005 om 10:59:50

mara

Best wel raar dat iemand bijna voor t eerst levenslang de bak in moet voor een envoudige moord.

Heb je nou echt zo'n groot bord voor je kop, of doe je maar alsof?

tazrout tabarchant

het is niet alleen raar.maar de nederlandse wet is naar de klote.voor moord op een varken levenslang??. levenslang bestaat alleen voor meervoudige moord.

mara

m7, volgens mij heb jij een extreem groot bord voor je kop , ikke zeker niet! Hij heeft 1 persoon vermoord (hoe luguber dat ook is) en dat terroristische oogmerk-gezeik is onzin. Dat heeft men gedaan om het delict te accentueren. Maar kennelijk wil hij zelf ook levenslang, dan houdt het op...

groenebriefjes

vuile teringlijers zijn het....levenslang voor een moord...belachelijk! 12jr was genoeg geweest...als het een of andere volkert was dan kreeg ie 6jr maar ja. Jammer. Ik vind dat ie helemaal geen straf had moeten krijgen...hooguit 18mnd!!

groenebriefjes

Citaat van: mara op 26/07/2005 om 14:32:44
m7, volgens mij heb jij een extreem groot bord voor je kop , ikke zeker niet! Hij heeft 1 persoon vermoord (hoe luguber dat ook is) en dat terroristische oogmerk-gezeik is onzin. Dat heeft men gedaan om het delict te accuentueren. Maar kennelijk wil hij zelf ook levenslang, dan houdt het op...
idd ze zijn ni objectief...moord is moord, had al een vermoeden dat het zo zou lopen. Ik ken persoonlijk veeeel moordenaars, maar dit is de 1e die ik ken die levenslang krijgt...voor een simpele moord...terwijl een huurmoordenaar uit mijn buurt maar 10jr kreeg voor 2moorden..teringlijers.

Dobry Den

Iemand die levenslang krijgt, komt toch na x-aantal jaren vrij? Of niet???

yuba wis sin

die man heeft een goede daad vericht om ons moslims van de ondergang te redden, hoop dat allah hem zal behoeden van die heidenen.

Idir

Citaat van: Dobry Den op 26/07/2005 om 21:50:30
Iemand die levenslang krijgt, komt toch na x-aantal jaren vrij? Of niet???

Nee hoor! alleen als die persoon gratie van de koninging krijgt, maar dan nog moet men minimaal 20 jaar van die "levenslang" hebben uitgezeten! Reden voor die gratie kan b.v. zijn dat de gevangene ernstig ziek is waarbij men verwacht dat die persoon niet lang meer te leven heeft.

Idir

Samariaan

Citaat van: yuba wis sin op 26/07/2005 om 22:19:50
die man heeft een goede daad vericht om ons moslims van de ondergang te redden, hoop dat allah hem zal behoeden van die heidenen.

Waar heb jij t in hemelsnaam over. Theo v Gogh die islam de ondergang in heeft geduwd?; Ik heb nog nooit zo'n belediging gehoord.

Het zijn juist zulke opmerkingen die de "islam de ondergang induwen". Een goede daad was het geweest van M.B. om te emigreren wanneer hij door had dat hij t niet meer aankon in Europa.

Dobry Den

Dobry Den

Citaat van: MohamedUK op 27/07/2005 om 00:54:11

Waar heb jij t in hemelsnaam over. Theo v Gogh die islam de ondergang in heeft geduwd?; Ik heb nog nooit zo'n belediging gehoord.

Het zijn juist zulke opmerkingen die de "islam de ondergang induwen". Een goede daad was het geweest van M.B. om te emigreren wanneer hij door had dat hij t niet meer aankon in Europa.

Eerlijk gezegd zijn het opmerkingen a la yuba wis sin die me angst inboezemen. Als het terecht gevonden wordt dat Theo van Gogh vermoord wordt om zijn frustraties over de Islam, wat staat er voor de Moslims dan allemaal niet te wachten. De hoge percentage Moslims, die door de 'Mohammed B's bestempeld worden als 'verdwaald', 'slecht' en dus een gevaar voor de 'ware Islam'. Moeten zij nu vrezen om als een lam afgeslacht worden?  En yuba wis sin, de kans bestaat dat je voor de Mohammed B's tot de Moslims behoort die een gevaar zijn voor (hun) Islam en dus volgens hun mischien wel geelimineerd dient te worden.

Tama

ik denk dat de islam wel een stootje kan hebben. verzin maar een andere reden om je waan ideeen in stand te houden

TheCFO

Citaat van: Don-Rifi op 26/07/2005 om 14:34:28
levenslang voor een moord...belachelijk!

Een enkelvoudige moord wordt in Nederland idd meestal niet met levenslang bestraft. Enkele -strafverzwarende- bijzonderheden van dit 'gevalletje' waren echter:
-hij is ook veroordeeld voor het bedreigen en 'hinderen' van gekozen kamerlid Hirsi Ali (een delict waar op zichzelf al levenslang op staat volgens mij)
- hij deed het met een 'terroristisch oogmerk', namelijk door de situatie -drukke straat, veel mensen, briefje er bij- zo te kiezen dat de angst en de shock onder niet-slachtoffers maximaal is (ben zelf niet zo van dat terrorisme geneuzel, vind echter wel het expliciete doel 'angst onder burgers aan willen jagen' een redelijk te hanteren begrip)
-hij gaf aan 'te bidden tot God om zo te blijven denken als hij nu doet' (ook broer en vader zouden een dergelijke behandeling krijgen als zij iets zeiden dat niet past bij Mohs wereldbeeldje) dus recidivekans is volgens hem zelf erg groot.

Dit gecombineerd met het feit dat hij niet  'totaal waanzinnig' verklaard is -dat vind ik dan wel weer gek, hij lijkt me zo maf als een deur. ken um verder niet heb um eenmaal horen praten in dat mengseltje van ordinair amsterdams, mocroaccent en een vleugje waanzinnigheid zoals dat Ik vertel U- verklaart volgens mij dit levenslang.