Vanuit Alhoceima

Gestart door Sa3ieD, 21/07/2005 om 00:47:15

Inuit

Ben ook vanmiddag gearriveerd in NL, was eerlijk gezegd blij dat ik na 12 dagen Arif terug naar het kouwe kikkerlandje kon. Alleen de week die ik in Alhoceima heb doorgebracht was in principe wel okay, overdag naar strand enzo en 's avonds optredens in parki. Heb Mohammed Numidia en Firdaus Thaziri meegemaakt, alleen heb ik helaas Khalid Izri niet meegemaakt, ging namelijk de dag dat hij zou optreden weer weg. Voor de rest niet echt een geslaagde vakantie, maar goed.....het hoofddoel was mijn zussen zien en dat heb ik dan ook gedaan. Volgend jaar maar weer een ander warm oord opzoeken.

En normaals zwemmen in Alhoeima was er niet bij vanwege die klote kwallen, ben twee keer gestoken.

Sa3ieD

Hahaha dat was ik inderdaad vergeten, de kwallen........ De ene dag niets en de andere dag kun je je grote teen niet eens in het water leggen. Ik ben ook 2x gebeten maar niet echt erg. Ik wil nu wel terug (overdag dan), rond deze tijd lag ik lekker op het strand...........

Samariaan

al dat geklaag, wordt er niet goed van. Ik zou er alles voor over hebben om ergens nu te gaan zitten zonnen.

miss.F.

hoe triest het ook klinkt maar ik ben ook blij terug te zijn, had het daar ook wel gezien. Ik hoorde overal om mij heen nederlands! ik had net zo goed dus hier kunnen blijven en die kwallen hebben het er niet beter op gemaakt

*-RiFFijn0s-*

Citaat van: miss.F. op 08/08/2005 om 11:39:54
hoe triest het ook klinkt maar ik ben ook blij terug te zijn, had het daar ook wel gezien. Ik hoorde overal om mij heen nederlands! ik had net zo goed dus hier kunnen blijven en die kwallen hebben het er niet beter op gemaakt
Na 2 dagen heb ik het alweer gezien in Al Hoceima. Waarom trek je de bergen niet eens in? Er zijn heus wel andere plaatsen in Arif, waar het minstens zo mooi is  Als  Biya.
Bv. Buyafar, Aäzzenen, Tazaghine, Tizi n Ouasri, en nog tal van andere plaatsen.

miss.F.

Citaat van: A_T op 08/08/2005 om 13:11:57
Citaat van: miss.F. op 08/08/2005 om 11:39:54
Na 2 dagen heb ik het alweer gezien in Al Hoceima. Waarom trek je de bergen niet eens in? Er zijn heus wel andere plaatsen in Arif, waar het minstens zo mooi is  Als  Biya.
Bv. Buyafar, Aäzzenen, Tazaghine, Tizi n Ouasri, en nog tal van andere plaatsen.

ja eropuit gaan zou idd een optie zijn maar als vrouw zijnde is dat niet echt handig om te doen in een mannenomgeving

miss.F.

ffe een zijweg, deze vraag is gericht aan degenen en dan vooral de mannen die in L'hucima zijn (geweest) Wie van jullie heeft stil gestaan/ deelgenomen aan die demo's die in de stad bijna dagelijks werden gehouden mbt de situatie in Tmassint??

Deze vraag stel ik omdat het mij opviel dat er een groepje mannen (bij mijn weten waren het geen mannen uit Europa) wel het lef had hun ongenoegen te uiten over de toestanden van hun streekgenoten, terwijl de meerderheid van de mannen alleen maar toekeek vanuit de terasjes

Inuit

Citaat van: miss.F. op 09/08/2005 om 10:30:57
ffe een zijweg, deze vraag is gericht aan degenen en dan vooral de mannen die in L'hucima zijn (geweest) Wie van jullie heeft stil gestaan/ deelgenomen aan die demo's die in de stad bijna dagelijks werden gehouden mbt de situatie in Tmassint??

Deze vraag stel ik omdat het mij opviel dat er een groepje mannen (bij mijn weten waren het geen mannen uit Europa) wel het lef had hun ongenoegen te uiten over de toestanden van hun streekgenoten, terwijl de meerderheid van de mannen alleen maar toekeek vanuit de terasjes
Bedoel je dat groepje wat voor hotel Mohammed V stond in de handen te klappen en te zingen?

Als dat het groepje is wat je bedoeld, dan kan ik je zeggen dat zijn daar niet voor Tmassint stonden. Ik ben er namelijk bij gaan staan om te luisteren wat zij zeiden. Zij hadden over dat werken een recht van de mens is etc.... oftewel de slechte situatie van de arbeider in Marokko aankaarten. En volgens mijn neefje die erbij stond, staat hetzelfde groepje ook in Oujda bij de universiteit daar (hij studeert daar), dan zingen ze dezelfde teksten, alleen is arbeider dan gesubstitueert met student.

miss.F.

Citaat van: gebruiker01 op 09/08/2005 om 11:41:42
Citaat van: miss.F. op 09/08/2005 om 10:30:57

Bedoel je dat groepje wat voor hotel Mohammed V stond in de handen te klappen en te zingen?

Als dat het groepje is wat je bedoeld, dan kan ik je zeggen dat zijn daar niet voor Tmassint stonden. Ik ben er namelijk bij gaan staan om te luisteren wat zij zeiden. Zij hadden over dat werken een recht van de mens is etc.... oftewel de slechte situatie van de arbeider in Marokko aankaarten. En volgens mijn neefje die erbij stond, staat hetzelfde groepje ook in Oujda bij de universiteit daar (hij studeert daar), dan zingen ze dezelfde teksten, alleen is arbeider dan gesubstitueert met student.

nee de groep waar ik het over had stond meestal in een van die grote straten bovenaan ergens met een groot spandoek en hadden het over tmassint, tenmisnte: zo is mij verteld, zelf begreep ik er geen hol van

Inuit

Citaat van: miss.F. op 09/08/2005 om 13:41:52
nee de groep waar ik het over had stond meestal in een van die grote straten bovenaan ergens met een groot spandoek en hadden het over tmassint, tenmisnte: zo is mij verteld, zelf begreep ik er geen hol van
Welke taal spraken ze dan?

miss.F.

Citaat van: gebruiker01 op 09/08/2005 om 15:10:17
Citaat van: miss.F. op 09/08/2005 om 13:41:52
Welke taal spraken ze dan?

arabisch eh e mieneer de koekepeer. Degene die praatte via zo'n megafoon was niet echt duidelijk en al helemaal niet voor iemand die slechts een beetje arabisch verstaat, begrijpie?

Sa3ieD

Ik heb ze een keer horen schreeuwen toen ik op weg was naar het strand. Ze waren aan het "demonstreren" bij de rechtbank. Verder heb ik ze niet gezien, alleen toen die dag. Maarja vraag je af of het zin heeft, ze hebben het geld dat ze hebben gekregen opgemaakt en nu zijn ze aan het klagen. Ze moeten gewoon met de middelen die ze hebben er iets van proberen te maken, ze stellen onmogelijke eisen.

MBTiza

ben ook net trug na 24 uur te hebben geraced in mijn batmobile.

*-RiFFijn0s-*

Citaat van: MB_Tiza op 09/08/2005 om 18:35:21
Welcome back a thawmat.

Ben benieuwd welke foto's je gemaakt hebt.

adwenni nta

miss.F.

Citaat van: MB_Tiza op 09/08/2005 om 18:35:21

ben jij d'r ook zo 1 die als n gek de wegen onveilig maakt om op een van teveoren vastgestelde tijdstip op plaats van bestemming te geraken, ze moesten jullie opsluiten :)

welcome back!