Hoofdmenu

Boycotten of nie?

Gestart door Dobry Den, 20/07/2005 om 13:28:14

Dobry Den

Blokker ziet allochtoon gevaar
Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 19 JULI.  Tussen de allochtonen en topman Jaap Blokker van het gelijknamige winkelbedrijf lijkt het nooit meer goed te komen. In zijn laatste jaarverslag, dat gisteren verscheen, wees hij opnieuw het toenemende aantal nieuwkomers aan als oorzaak voor de gestegen criminaliteit in Nederland. Ook in eerdere jaarverslagen kritiseerde hij allochtonen.
,,Een toename van de winkelcriminaliteit als gevolg van de toenemende heterogeniteit van onze samenleving is een ontwikkeling waar we ons niet bij neer mogen leggen'', schrijft de bestuursvoorzitter van Blokker, waartoe onder meer de winkelketens Bart Smit, Intertoys, Marskramer, Leen Bakker en Hoyng behoren.
Volgens Blokker moet iedereen ervoor waken dat het beroep van winkelmedewerker geen ,,gevaarlijke functie'' wordt als gevolg van de ,,de massale stormlopen op onze polder vanuit Oost-Europa en Noord-Afrika''.
Blokker is ook tegen bonussen aan topbestuurders bij slecht functionerende ondernemingen of aan managers die hun winstverbetering grotendeels te danken hebben aan het ontslag van vele werknemers. ,,Die bonussen moeten worden verboden of fiscaal worden wegbelast'', meent hij.
Blokker stelt dat buitenlandse winkelketens worden bevoorrecht door gemeenten bij toekenning van nieuwe winkellokaties. ,,Voor ondernemingen als Ikea en Media Markt (uit respectievelijk Zweden en Duitsland, red.) wordt onmiddelijk de rode loper uitgelegd. Maar wanneer Blokker of Xenos op dezelfde plek een vestiging willen openen, blijken zij niet te passen in het bestemmingsplan,'' schrijft hij.
Het jaarverslag van Blokker meldt dat het concern vorig jaar een omzet had van 2,35 miljard euro. Dat is een toename van 4 procent ten opzichte van 2003. De omzetgroei is vrijwel geheel te danken aan uitbreiding van het aantal winkels met 104 tot 2.607.
Met de 23.200 werknemers en veertien winkelformules boekte het bedrijf 15 procent meer winst: 121 miljoen euro. Naast de 1.573 winkels in Nederland heeft het detailhandelsbedrijf nog bijna 1.100 zaken in voornamelijk België, Frankrijk en Spanje.

NRC Handelsblad, 19 juli 2005

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bij mij komt in iedergeval Blokker, Bart Smit, Intertoys, Marskramer, Leen Bakker en Hoyng op de zwarte lijst.

groenebriefjes

ik kwam al nooit in dat soort shitzaken...maar ik zal er nu helemaal nooit meer komen...gierige stinkboeruh...bart smit (de volendammer) dat was al bekend..heel volendam is anti-allochtoon haha. Is een typisch noord-hollands iets. Boycotten die shit.

Isefrawen

Goed om te weten! Ik koop niks meer bij deze zaken!! Had het eerder gezegd, dan had ik die grote lego-blokken-doos bij Marskramer elders gehaald :(

Die vuile yup van een Blokker heeft zijn omzet aan de allochtonen te danken! Blokker is ook zo'n gore kutzaak waar gewoon geen drol te koop is; geef mij maar de HEMA of V&D...
Die yup is echt zo'n typische autochtoon die alleen maar allochtonen wil misbruiken om ze later te dumpen, dit soort lui zijn er ook vanuit gegaan dat allochtonen ook altijd een tweederangs functie in de maatschappij zouden hebben. Een soort van legale slaven onder het mom van "gastarbeider". (zo is bijna elke hollander rijk geworden; op de rug van anderen; indonesie, aruba, suriname leegroven)
Als ik deze yup ergens tegenkom dan stop ik zeker een blokker-tuinstoel in zijn reet!

Intertoys was toch een amerikaans concern?

mouslati

Belachelijk gewoon, als de gemiddelde noord afrikaan en oost europeaan niet meer in dat soort winkels komt, kunnen ze hun tent wel sluiten.

Je snapt toch niet dat mensen van dat niveau dit soort uitspraken doet, alsof ie niks beter te doen heeft.

Isefrawen

Citaat van: mouslati op 20/07/2005 om 14:34:58
Je snapt toch niet dat mensen van dat niveau dit soort uitspraken doet, alsof ie niks beter te doen heeft.

Nou uhm, heb je dat varken wel eens in het echt gezien? Niet echt van niveau hoor, het is zo'n vieze vette man (nu wat afgeslankt omdat het een modetrend is) met zo'n grote bek, je weet wel, van die bouwvakkers types die later ineens dure woorden gebruiken om serieus genomen te worden.

Dobry Den

Citaat van: lcf op 20/07/2005 om 14:29:00

Nee, intertoys heeft zijn hoofdkantoor in Waddinxveen liggen (http://www.intertoys.nl). Je bedoelt waarschijnlijk Toys R Us

mouslati

Haha nee Jonas ik ken hem niet. Maar dacht altijd dat die grote zakenlui zich met niet druk maakte om die noord afrikaantjes, dacht dat dat was voorbehouden aan de idioten die niks beter te doen hebben. Sjonge kan een mens zich vergissen.

Dobry Den

Een stuk uit het voorwoord van het jaarverslag 2002 van Blokker Holding BV door Jaap Blokker

CRIMINALITEIT
Het wordt inmiddels eentonig in ons jaarverslag te moeten constateren dat het aantal roofovervallen op onze winkels opnieuw verontrustend groot is geweest. Nog verontrustender daarbij is het gegeven dat bij deze overvallen steeds meer geweld wordt gebruikt.

In een winkel werken betekent anno 2002 in Nederland een gerede kans hebben op een kwade dag in de loop van een pistool te kijken of een mes op de keel gezet te krijgen.

Ook klanten lopen daarbij in toenemende mate risico's. Onze politici waren verrast uit rapportages te vernemen dat de daders van deze overvallen voor het overgrote deel van niet-Nederlandse afkomst zijn en voornamelijk een Antilliaanse of Marokkaanse, maar ook een Oost-Europese achtergrond hebben.

Onze verkoopmedewerkers waren daar geenszins door verrast; zij bezaten deze wetenschap al geruime tijd. Zij wisten uit eigen ervaring al jaren dat het er in onze multiculturele samenleving alle schijn van heeft dat winkel- en straatroven vooral een monocultureel verschijnsel zijn.

Maar achtereenvolgende regeringen die jarenlang met naïeve onbevangenheid de warme multiculturele deken over onze samenleving hebben gelegd en die gedogen tot een ideologie verhieven, kenden de hedendaagse realiteit in de winkelstraten van onze grote steden niet meer. Zo liep in 25 jaar tijd de autochtone bevolking van Amsterdam met de helft terug en nam het aantal bijstandtrekkers in onze hoofdstad toe tot 52.000.

Beroepsmoralisten die een complete asiel- en illegalenindustrie op gang hielden, samen met gezagsdragers die Nederland als gidsland presenteerden en met hun tolerantie de drugsmaffia vrij spel gaven, zijn medeverantwoordelijk voor een sociale verloedering die onder meer in onze winkelstraten tot uiting komt.

Maar Nederland is 'een beetje dom geweest'! Want terwijl in ons 'verzorgingshuis' één miljoen WAO-ers op onze steun konden rekenen, zijn éénpersoonskamers in onze ziekenhuizen nauwelijks meer beschikbaar, maar twee bolletjesslikkers in één cel onbespreekbaar.

Ons concern heeft zelf een groot aantal zeer gewaardeerde allochtone medewerkers in dienst. Vele van deze actieve, op maatschappelijke integratie gerichte nieuwe landgenoten van buitenlandse afkomst staan zelf aan het 'front' in onze winkels en sommigen van hen hebben het traumatiserende effect van een overval aan den lijve ondervonden. Ook in hun belang, alsmede in dat van onze klanten, doen wij opnieuw een dringend beroep op de overheid de persoonlijke veiligheid van iedereen in dit land te garanderen, als zijnde één van de belangrijkste taken van een overheid.

groenebriefjes

Goed om te weten! Ik koop niks meer bij deze zaken!! Had het eerder gezegd, dan had ik die grote lego-blokken-doos bij Marskramer elders gehaald :(

Die vuile yup van een Blokker heeft zijn omzet aan de allochtonen te danken! Blokker is ook zo'n gore kutzaak waar gewoon geen drol te koop is; geef mij maar de HEMA of V&D...
Die yup is echt zo'n typische autochtoon die alleen maar allochtonen wil misbruiken om ze later te dumpen, dit soort lui zijn er ook vanuit gegaan dat allochtonen ook altijd een tweederangs functie in de maatschappij zouden hebben. Een soort van legale slaven onder het mom van "gastarbeider". (zo is bijna elke hollander rijk geworden; op de rug van anderen; indonesie, aruba, suriname leegroven)
Als ik deze yup ergens tegenkom dan stop ik zeker een blokker-tuinstoel in zijn reet!

intertoys is nl...toys'r'us is amerikaans... die blokker gast woont hier ergens in de buurt als ik me ni vergis...ouwe gek. Hoe dan ook ik kom ni in die winkels..never have, never will...

groenebriefjes

Citaat van: Dobry Den op 20/07/2005 om 14:40:54

Nee, intertoys heeft zijn hoofdkantoor in Waddinxveen liggen (http://www.intertoys.nl). Je bedoelt waarschijnlijk Toys R Us
precies..had jou bericht ni gelezen haha nu staat ie dubbel..

Dobry Den

De volgende winkels behoren tot BLOKKER HOLDING BV:

1) Blokker
2) Leen Bakker
3) Xenos
4) Holland Handels Huis ((verkoopt huishoudelijke artikelen)
5) MarsKramer
6) Giraffe
7) Hoyng (iets met koken&keuken, maar weet het niet zeker)
8 ) Bart Smit
9) E-Plaza
10) Intertoys
11) Groenblok
12) Tuincentrum Overvecht
13) Casa (o.a verkoop van huishoudartikelen, meubelen, geschenkartikelen; niet in NL, maar wel in Belgie)
14) Maxi Toys (speelgoedzaak; niet in NL, maar wel in Belgie)
15) Christiaensen (speelgoedzaak; niet in NL, maar wel in Belgie)

Samariaan

16) Toys R Us

Voor zover ik weet behoordt de Nederlandse tak bij Blokker, dus ja , voor je speelgoed dus in t vervolg alleen naar De Speelboom gaan he...

Dobry Den

Gezien de vergrijzing onder de autochtone Nederlanders, zal 'de heer' Blokker een boycot door de allochtonen zeker in zijn portemonne voelen

moulaymouhand

Citaat van: Dobry Den op 20/07/2005 om 13:28:14
Blokker ziet allochtoon gevaar
Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 19 JULI.  Tussen de allochtonen en topman Jaap Blokker van het gelijknamige winkelbedrijf lijkt het nooit meer goed te komen. In zijn laatste jaarverslag, dat gisteren verscheen, wees hij opnieuw het toenemende aantal nieuwkomers aan als oorzaak voor de gestegen criminaliteit in Nederland. Ook in eerdere jaarverslagen kritiseerde hij allochtonen.
,,Een toename van de winkelcriminaliteit als gevolg van de toenemende heterogeniteit van onze samenleving is een ontwikkeling waar we ons niet bij neer mogen leggen'', schrijft de bestuursvoorzitter van Blokker, waartoe onder meer de winkelketens Bart Smit, Intertoys, Marskramer, Leen Bakker en Hoyng behoren.
Volgens Blokker moet iedereen ervoor waken dat het beroep van winkelmedewerker geen ,,gevaarlijke functie'' wordt als gevolg van de ,,de massale stormlopen op onze polder vanuit Oost-Europa en Noord-Afrika''.
Blokker is ook tegen bonussen aan topbestuurders bij slecht functionerende ondernemingen of aan managers die hun winstverbetering grotendeels te danken hebben aan het ontslag van vele werknemers. ,,Die bonussen moeten worden verboden of fiscaal worden wegbelast'', meent hij.
Blokker stelt dat buitenlandse winkelketens worden bevoorrecht door gemeenten bij toekenning van nieuwe winkellokaties. ,,Voor ondernemingen als Ikea en Media Markt (uit respectievelijk Zweden en Duitsland, red.) wordt onmiddelijk de rode loper uitgelegd. Maar wanneer Blokker of Xenos op dezelfde plek een vestiging willen openen, blijken zij niet te passen in het bestemmingsplan,'' schrijft hij.
Het jaarverslag van Blokker meldt dat het concern vorig jaar een omzet had van 2,35 miljard euro. Dat is een toename van 4 procent ten opzichte van 2003. De omzetgroei is vrijwel geheel te danken aan uitbreiding van het aantal winkels met 104 tot 2.607.
Met de 23.200 werknemers en veertien winkelformules boekte het bedrijf 15 procent meer winst: 121 miljoen euro. Naast de 1.573 winkels in Nederland heeft het detailhandelsbedrijf nog bijna 1.100 zaken in voornamelijk België, Frankrijk en Spanje.

NRC Handelsblad, 19 juli 2005

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bij mij komt in iedergeval Blokker, Bart Smit, Intertoys, Marskramer, Leen Bakker en Hoyng op de zwarte lijst.

Ik vind van niet

Dobry Den

Citaat van: MohamedUK op 20/07/2005 om 19:14:44
16) Toys R Us

Voor zover ik weet behoordt de Nederlandse tak bij Blokker, dus ja , voor je speelgoed dus in t vervolg alleen naar De Speelboom gaan he...

Bestaat die dan nog?