Hoofdmenu

CD/cassete bandjes hoezen

Gestart door noemid, 15/07/2005 om 02:12:46

noemid

azuul


waarom staat daar nu altijd arabisch op???  waarom niet spaans of zo?


of tifinagh!!! dat zie je al zo weinig!!!   kijk gewoon geen arabisch op die hoezen! niet uit discriminatie maar gewoon omdat de mensen dan gedwonnen zijn tifinagh te leren!!!

het gebeurt veels te wijnig hoe wil je het tamazight promoten als je de schrijfwijze niet promoot op je eigen muziek??? 

tezz en wij willen dat de marokkaanse media het tamazight integreert in weet ik veel waar? laten WIJ dat maar eens eerst gaan doen!

Izouran

En wat ik ook niet vind kunnen is dat er op bepaalde bandjes van bijvoorbeeld milouda.... een half blote Spaanse of Amerikaanse dame d'r op staat afgebeeld. zet beter een plaatje van een adjoun ofzo....

noemid

Citaat van: Izouran op 15/07/2005 om 13:48:04
En wat ik ook niet vind kunnen is dat er op bepaalde bandjes van bijvoorbeeld milouda.... een half blote Spaanse of Amerikaanse dame d'r op staat afgebeeld. zet beter een plaatje van een adjoun ofzo....

ewa dat is wat anders he...

milouda wil niet op de plaatjes he. en wat trekt nou aan? een spaanse mooie vrouw is natuurlijk commercieler dan adjoun.

Izouran

Citaat van: ariri op 15/07/2005 om 13:50:02


ewa dat is wat anders he...

milouda wil niet op de plaatjes he. en wat trekt nou aan? een spaanse mooie vrouw is natuurlijk commercieler dan adjoun.

wie zegt dat ze haar foto moet zetten?

het moet juist wat meer tmazight uitstralen dat verkoopt veel beter vooral onder de bewuste imazighen.

noemid

niet alleen bewuste imazighen kopen muziek van milouda. ik ken mensen die van amazigh muziek houden maar de muziek van walid mimoun en khalid izri bv niks vinden...

Izouran

Citaat van: ariri op 15/07/2005 om 13:57:29
niet alleen bewuste imazighen kopen muziek van milouda. ik ken mensen die van amazigh muziek houden maar de muziek van walid mimoun en khalid izri bv niks vinden...

maar natuurlijk dat is logisch dan niet alleen bewuste imazighen muziek kopen van milouda...dat heb ik ook nooit beweerd.

noemid

ik zie het al, niemand is het tifinagh machtig?

abrid

Hoezen van de meer bewuste Imedyazen zijn vaak in het Tifinagh. Kijk maar naar G. Izri, Tifridjas, N. Amazigh, Twatoun, BEnaäman, Imetawen etc.

noemid

Citaat van: abrid op 20/07/2005 om 08:27:11
Hoezen van de meer bewuste Imedyazen zijn vaak in het Tifinagh. Kijk maar naar G. Izri, Tifridjas, N. Amazigh, Twatoun, BEnaäman, Imetawen etc.

die wel, maar niet op alle hun cd's en cassetes (mochten ze al meerdere hebben) en latijnse letters, ook weg der mee.

noemid

ayned....kun je hier wat mee?

op jou bandjes staat altijd heeeeel groot in het arabisch AYNED op.

waar is dat goed voor? kan je iets regelen met je platenmaatschapij?

athsaynou

Citaat van: Ariri op 21/07/2005 om 18:38:25
Citaat van: abrid op 20/07/2005 om 08:27:11
Hoezen van de meer bewuste Imedyazen zijn vaak in het Tifinagh. Kijk maar naar G. Izri, Tifridjas, N. Amazigh, Twatoun, BEnaäman, Imetawen etc.

die wel, maar niet op alle hun cd's en cassetes (mochten ze al meerdere hebben) en latijnse letters, ook weg der mee.

Je zegt het zelf bewuste Imazighen, die hebben er dus weet van..ik heb liever latijse letters dan het Arabisch, ook omdat ik het niet snep, maar je komt vaker het tifinagh tegen, mooi om te zien en dit moedig ik ook aan.