vijand in kaart !!!!

Gestart door Timarzgha, 12/07/2005 om 15:25:58

Izwan

[quote author=Timarzgha
geassimileerd ?? of gemoderniseerd??
de rouaffa zijn moderner dan de soussa daar kun je gelijk in hebben maar dat heeft niets met assimilatie te maken maar met de tijd meegaan
of moeten we volgens jouw nog steeds van die versieringen op de kin dragen en igatieten om zogenaamd niet geassimileerd te zijn?
Citeer
Volgens me zijn ze aardig op weg naar assimilatie.
Wat versta jij onder gemoderniseerd en met de tijd meegaan?
Horen Igatieten tot andere tijden dan?

noemid

een vand e belangrijkste dingen in een strijd is je vijand kennen. dus deze topic moest jaren geleden al verschijnen

goed zo tmarzgha

Timarzgha

dank ariri
zoals eerder gezegd is de westerse kruistocht om de zieltjes van onder andere imazighen te winnen en hun te doen mengen met hun volkeren en geloof en cultuur eveneens een groot gevaar
we kunnen nu wel zeggen dat het wij waren die naar hun gekomen zijn maar vergeet niet dat zij ooit naar ons kwamen
zij vertrokken maar lieten leiders achter die hun werk zou voortzetten
in ruil voor bijvoorbeeld steun voor de pan arabisten die op hun beurt hun eigen volkeren hard konden onderdrukken
nu de westerse bases in islamitisch land begint af te brokkelen en zij niet eeuwig opstandelingen als extremisten in een hoekje kunnen drijven gaan zij maar zoveel mogelijk afsnoepen van de cultuur en idenditeit en religie(zogenaamde liberalisme en modernisme).

Timarzgha

een andere vijand die inmiddels al enige tijd getransformeerd blijkt te zijn is de arabisch nationalist of ook arabist genoemd
sommigen van deze wolven zijn in de schaapskleren gestapt en noemen zich nu moslim...... in plaats van arabisch......
een goede bijdrage in de verwarring leveren helaas ook wij imazighen door hun moslim fundis en zo te noemen terwijl zij eigenlijk arabisch nationalisten waren en zijn maar dan nu de naam arabisch inruilden voor moslim!!
dat is een van de voornaamste reden waarom zulke groepen bijvoorbeeld het arabisch als de enige echte taal beschouwen !!
het is dus misbruik maken van de islam om alsnog hun arabische nationalistische plicht de voldoen en dus eigenlijk onze )**onzichtbare vijand**

ASHELHIE

Timarzgha,

Ik heb me nooit beter gevoeld dan irfien. heb bijna niets anders dan iriefien als vrienden en familie (aangetrouwd).
Wij ichelhien hebben in onze dorpen in het zuiden geen electriciteit, geen telefoon, geen water gekregen van de staat die zogezegd alles voor ons doet. Dorpen in het noorden hebben het beter dan wij in het zuiden.

Maar telkens zijn irifien zoals jij die nooit in het zuiden zijn geweest (ontken het niet, want anders sprak je anders), die er haat over ons spuien.

Bij deze noem ik mensen zoals jij de ergste vijanden van Tamazgha.
De ergste omdat ze zich verschuilen achter irrationeel haatzaaiend nationalisme !!!

door jou soort kan het wel eens zover komen dat er in het zuiden inderdaad zo over irifien zal worden gesproken.

Alhamdoelillah zijn jullie maar een kleine minderheid, en zullen de echte imazighen uit het noorden en uit het zuiden ooit samen tevreden zijn over wat ze SAMEN hebben bereikt!

Denk je nou echt dat haatzaaierij tussen de Imazighen bevorderend is voor de Amzighzaak???

Azul fellawen ayatma irifien

MBTiza

ben in het zuiden geweest en wij in het noorden hebben het inderdaad vele malen beter dan onze mede-imazighen in het zuiden des lands.

Het tachelhit van de Souassa is gewoon veel oorspronkelijker dan onze tamazight, dat is gewoon zo, zo hebben zij nog een eigen telling wat i niet van ons kan zeggen, verder gebruiken wij heel veel arabische leenwoorden en zij niet.

Dus hou op met die achterlijke onzin.

Dobry Den

Citaat van: MB_Tiza op 12/08/2005 om 13:44:56
Het tachelhit van de Souassa is gewoon veel oorspronkelijker dan onze tamazight

Geloof er niks van.

Timarzgha

#37
Citaat van: MB_Tiza op 12/08/2005 om 13:44:56
ben in het zuiden geweest en wij in het noorden hebben het inderdaad vele malen beter dan onze mede-imazighen in het zuiden des lands.

Het tachelhit van de Souassa is gewoon veel oorspronkelijker dan onze tamazight, dat is gewoon zo, zo hebben zij nog een eigen telling wat i niet van ons kan zeggen, verder gebruiken wij heel veel arabische leenwoorden en zij niet.

Dus hou op met die achterlijke onzin.
lul niet man er zijn altijd al verschillen geweest tussen noord en zuid tamazgha
wij hebben woorden en letters die wij niet of anders uitspreken maar dat zegt niets over de oorsprong maar meer over het verschil tussen de ene volk en de andere
dus waarom zou onze tarifit moeten wijken voor het soussie?(dat schijnt te moeten volgens de ircam)
raad eens waarom wij meer arabische leenwoorden hebben(door onze opstandigheid is de arabisering juist harder erin geramd dan bij de arablovers de soussies)!!

Timarzgha

Citaat van: ASHELHIE op 12/08/2005 om 13:35:13
Timarzgha,

Ik heb me nooit beter gevoeld dan irfien. heb bijna niets anders dan iriefien als vrienden en familie (aangetrouwd).

dat verklaard het waarschijnlijk je gaat al te veel om met irifiën
toch zie ik een grote meerderheid van de mensen die ik ken en ook hier op internet zie zeer negatief zijn over irifiën
dan heb ik het niet over boeren op het platteland in marokko, want velen van hun kennen ons niet eens maar meer de stedelingen en mensen in het westen
dat ik er niet persoonlijk geweest ben wil nog niet zeggen dat ik geen beeld kan hebben van jullie
ik denk in vele gevallen dat jullie nog meer een gevaar zijn dan de arabieren, wat ik hoor van jullie is ook veelvuldige ontkenning en leugens soms zelfs meer dan de arabieren
ik ben een gevaar voor wolven in schaapskleren en ik heb genoeg gezien en gehoord om van mening te zijn dat de voormalige overlopers (soussie) die wolven zijn.