vijand in kaart !!!!

Gestart door Timarzgha, 12/07/2005 om 15:25:58

Timarzgha

Laten we onze taal en culturele bedreigingen cq vijanden in kaart brengen.

Het westen met hun niets ontziende integratie beleid.

De arabieren van oudsher de grootste vijanden en plaag, die door verdraaingen van feiten en geschiedennis ons altijd nog proberen zwart te maken.
Om zo duidelijk te maken dat zij beter voor het westen en de wereld zouden zijn dan de barbaarse Imazighen.

En nieuw voor mij zijn de souassa, die eigenlijk de zelfde strategie willen hanteren als de arabieren in het begin gedaan hebben.
Zoals de valse claim van culturele en taalkundige superioriteit tenopzichte van de andere imazighen, en hun claim de grootste te zijn en de sterkste roots hebben.
En nog veel meer verdraaingen en leugens die eigenlijk op neer komen dat zij de nieuwe arabieren willen worden.

En dan nog de gevreesde islamisten met hun leugens en verdraaingen van de islam en de historische feiten.

Wat zien jullie meer als gevaar of bedreiging voor de Rifijnen?
uw commentaar/aanvullingen zijn welkom :)

*-RiFFijn0s-*

Citaat van: Timarzgha op 12/07/2005 om 15:25:58


Wat zien jullie meer als gevaar of bedreiging voor de Rifijnen?
uw commentaar/aanvullingen zijn welkom :)

De Riffijnen zelf zijn een gevaar voor de Riffijnen.

Dobry Den

Timarzgha, je haatzaaierij is nergens voor nodig.

thirli

#3
Citaat van: A_T op 12/07/2005 om 15:44:54
Citaat van: Timarzgha op 12/07/2005 om 15:25:58


Wat zien jullie meer als gevaar of bedreiging voor de Rifijnen?
uw commentaar/aanvullingen zijn welkom :)

De Riffijnen zelf zijn een gevaar voor de Riffijnen.

Moet het helaas met je eens zijn, ik heb het hier 3/4 jaar terug neergezet. We verdwijnen tussen de europeanen terwijl onze steden in marokko opgeslokt worden door de arabieren, etc. en wat doen wij er aan?
Stukje bij beetje vergeten we onze traditie's en gewoontes, waar zijn de tijden dat we met zijn allen rondom het vuur zatten in de wintertijden. Waar is yanayer gebleven die ons bij elkaar bracht in koude winter maand, waar zijn die thighwawien gebleven? Vervangen door een biertje en een optreden ergens Amsterdam Gouda of Utrecht.

Het doet echt veel pijn om te zien dat de belangrijkste dingen niet worden door gegeven.

Timarzgha

Citaat van: Dobry Den op 12/07/2005 om 23:27:41
Timarzgha, je haatzaaierij is nergens voor nodig.
wil je ajb normaal reageren ?
ik zaai geen haat in tegendeel ik geef feiten aan, en als dat haat zaaien zou zijn so be it.
het was niet bepaald mn bedoeling met duidelijke bedreiging van je cultuur kun je ook alleen rekening houden en behoef je niet te bestrijden.
we zullen zien wie er gelijk heeft als dingen doorgaan op deze manier.

Timarzgha

Citaat van: thirli op 12/07/2005 om 23:28:39
Citaat van: A_T op 12/07/2005 om 15:44:54
Citaat van: Timarzgha op 12/07/2005 om 15:25:58


Wat zien jullie meer als gevaar of bedreiging voor de Rifijnen?
uw commentaar/aanvullingen zijn welkom :)

De Riffijnen zelf zijn een gevaar voor de Riffijnen.

Moet het helaas met je eens zijn, ik heb het hier 3/4 jaar terug neergezet. We verdwijnen tussen de europeanen terwijl onze steden in marokko opgeslokt worden door de arabieren, etc. en wat doen wij er aan?
Stukje bij beetje vergeten we onze traditie's en gewoontes, waar zijn de tijden dat we met zijn allen rondom het vuur zatten in de wintertijden. Waar is yanayer gebleven die ons bij elkaar bracht in koude winter maand, waar zijn die thighwawien gebleven? Vervangen door een biertje en een optreden ergens Amsterdam Gouda of Utrecht.

Het doet echt veel pijn om te zien dat de belangrijkste dingen niet worden door gegeven.
helemaal gelijk, vreselijk om de strijd van bv de aboriginals te zien (dat onder een duidelijke bezetting) voor het handhaven van hun cultuur en tradities.
En dan tegenover hen ons neerzetten is iets om je dood voor te schamen, met ieder briesje zijn we letterlijk meegewaaid.
eerst de arabische vervolgens de europese en nu zelfs extremisme en andere trends en golven van onrifijnse tradities en culturen.

Dobry Den

Citaat van: Timarzgha op 12/07/2005 om 23:37:03
Citaat van: Dobry Den op 12/07/2005 om 23:27:41
Timarzgha, je haatzaaierij is nergens voor nodig.
wil je ajb normaal reageren ?
ik zaai geen haat in tegendeel ik geef feiten aan, en als dat haat zaaien zou zijn so be it.

Onderbouw je beschuldigingen eens met bewijzen. Uit wat precies blijkt dat Issoussien een bedreiging vormen voor de Riffijnse cultuur en traditie?


Citaat van: Timarzgha op 12/07/2005 om 23:42:22
helemaal gelijk, vreselijk om de strijd van bv de aboriginals te zien (dat onder een duidelijke bezetting) voor het handhaven van hun cultuur en tradities.
En dan tegenover hen ons neerzetten is iets om je dood voor te schamen, met ieder briesje zijn we letterlijk meegewaaid.
eerst de arabische vervolgens de europese en nu zelfs extremisme en andere trends en golven van onrifijnse tradities en culturen.


ja, ga je doodschamen voor je zelfbeklag. Je leeft niet in de realiteit als je denkt dat we de tijd een eeuw kunnen terugdraaien en het dan tot stilstand kunnen brengen. Elk volk, elk cultuur is in beweging en is onder invloed van de tijd.  Ondanks al de vreemde invloeden bestaat het Tamazight nog steeds. Tuurlijk zijn er gebruiken die dreigen verloren te gaan of al verloren zijn geraakt. Voor sommigen jammer, voor anderen maar goed ook.

Timarzgha

Citaat van: Dobry Den op 13/07/2005 om 00:08:45
Citaat van: Timarzgha op 12/07/2005 om 23:37:03
Citaat van: Dobry Den op 12/07/2005 om 23:27:41
Timarzgha, je haatzaaierij is nergens voor nodig.
wil je ajb normaal reageren ?
ik zaai geen haat in tegendeel ik geef feiten aan, en als dat haat zaaien zou zijn so be it.

Onderbouw je beschuldigingen eens met bewijzen. Uit wat precies blijkt dat Issoussien een bedreiging vormen voor de Riffijnse cultuur en traditie?


Citaat van: Timarzgha op 12/07/2005 om 23:42:22
helemaal gelijk, vreselijk om de strijd van bv de aboriginals te zien (dat onder een duidelijke bezetting) voor het handhaven van hun cultuur en tradities.
En dan tegenover hen ons neerzetten is iets om je dood voor te schamen, met ieder briesje zijn we letterlijk meegewaaid.
eerst de arabische vervolgens de europese en nu zelfs extremisme en andere trends en golven van onrifijnse tradities en culturen.


ja, ga je doodschamen voor je zelfbeklag. Je leeft niet in de realiteit als je denkt dat we de tijd een eeuw kunnen terugdraaien en het dan tot stilstand kunnen brengen. Elk volk, elk cultuur is in beweging en is onder invloed van de tijd.  Ondanks al de vreemde invloeden bestaat het Tamazight nog steeds. Tuurlijk zijn er gebruiken die dreigen verloren te gaan of al verloren zijn geraakt. Voor sommigen jammer, voor anderen maar goed ook.
bewijzen bewijzen en nog eens bewijzen ik neem aan dat je ogen hebt en oren om te weten dat er een opkomende stemming is binnen de soussie gemeenschap dat zij de leidende rol willen opeisen met betrekking op het amazighisme
ik ervaar dat als een feit dat vooral de rifijnen moeten inboeten qua taal en cultuur willen zij ooit erkend worden, terwijl bv taalkundig de meeste woorden uit het soussie komen ook al hebben wij onze eigen woorden voor vele eeuwen, toch zullen wij deze moeten opgeven voor de soussie woorden om erkend te worden, dit is slechts één voorbeeld.

uit je reactie op het laatste stukje is meteen duidelijk waarom men zich beklaagd over de achteruitgang van het forum, fatsoen is ver zoek bij jullie hier goede nacht.

Dobry Den

Citaat van: Timarzgha op 13/07/2005 om 00:20:03
bewijzen bewijzen en nog eens bewijzen ik neem aan dat je ogen hebt en oren om te weten dat er een opkomende stemming is binnen de soussie gemeenschap dat zij de leidende rol willen opeisen met betrekking op het amazighisme
ik ervaar dat als een feit dat vooral de rifijnen moeten inboeten qua taal en cultuur willen zij ooit erkend worden, terwijl bv taalkundig de meeste woorden uit het soussie komen ook al hebben wij onze eigen woorden voor vele eeuwen, toch zullen wij deze moeten opgeven voor de soussie woorden om erkend te worden, dit is slechts één voorbeeld.

Waar haal jij de conclusies vandaan dat we onze taal moeten opgeven voor het Tassoussiet. Issoussien hebben hun taal; wij de onze.  Watvoor stemmming er heerst in de Souss gemeenschap weet ik niet, want ik leef niet met hen. Het interesseert me ook niet. Bepaalde superioriteitsgedachte binnen een bepaalde groep hoeven nog geen bedreiging te zijn. Tot nu toe hebben mijn oren en ogen niks gemerkt van een Soussie invloed binnen de Riffijnse gemeenschap en zijn er geen aanwijzingen dat dat zal gebeuren. Ik blijf er dus bij dat je beweringen haatzaaierij is .

Citaat van: Timarzgha op 13/07/2005 om 00:20:03uit je reactie op het laatste stukje is meteen duidelijk waarom men zich beklaagd over de achteruitgang van het forum, fatsoen is ver zoek bij jullie hier goede nacht.

Je theatrale reacties kan ik geen vooruitgang voor dit forum noemen.

Timarzgha

#9
Citaat van: Dobry Den op 13/07/2005 om 00:36:13
Citaat van: Timarzgha op 13/07/2005 om 00:20:03
bewijzen bewijzen en nog eens bewijzen ik neem aan dat je ogen hebt en oren om te weten dat er een opkomende stemming is binnen de soussie gemeenschap dat zij de leidende rol willen opeisen met betrekking op het amazighisme
ik ervaar dat als een feit dat vooral de rifijnen moeten inboeten qua taal en cultuur willen zij ooit erkend worden, terwijl bv taalkundig de meeste woorden uit het soussie komen ook al hebben wij onze eigen woorden voor vele eeuwen, toch zullen wij deze moeten opgeven voor de soussie woorden om erkend te worden, dit is slechts één voorbeeld.

Waar haal jij de conclusies vandaan dat we onze taal moeten opgeven voor het Tassoussiet. Issoussien hebben hun taal; wij de onze.  Watvoor stemmming er heerst in de Souss gemeenschap weet ik niet, want ik leef niet met hen. Het interesseert me ook niet. Bepaalde superioriteitsgedachte binnen een bepaalde groep hoeven nog geen bedreiging te zijn. Tot nu toe hebben mijn oren en ogen niks gemerkt van een Soussie invloed binnen de Riffijnse gemeenschap en zijn er geen aanwijzingen dat dat zal gebeuren. Ik blijf er dus bij dat je beweringen haatzaaierij is .

Citaat van: Timarzgha op 13/07/2005 om 00:20:03uit je reactie op het laatste stukje is meteen duidelijk waarom men zich beklaagd over de achteruitgang van het forum, fatsoen is ver zoek bij jullie hier goede nacht.

Je theatrale reacties kan ik geen vooruitgang voor dit forum noemen.
je loopt wat mij betreft dan wat achter maar jij kunt het ook anders zien als mij.
ik zie wel degelijk een bijna arabische haat propaganda van de soessie kamp komen richting de rifijnen
ook zie ik en hoor ik hoeveel er gepushed werd binnen het ircam om vooral veel soussie woorden over te nemen tenkoste van onder andere het rifijns
ook hoor en zie ik de telkens beledigende en neerbuigende houding van de soussa tegenover de rifijnen en ontkenning van de rifijnse problemen
ik zie daarentegen de rifijnen niets doen daar tegen en maar wat jammerend aan de zijkant staan in de hoop mee te kunnen varen op het soussie bootje.
ik weet één ding en dat is iets waar ik als persoon heel overtuigd van ben en dat is dat wij onder een soussie regime mischien nog slechter af zullen zijn dan onder dit zogenaamde arabisten clubje.
iemand die pro autonomie is zal nooit iets inleveren van zijn cultuur of taal en rechten, blijkbaar ben jij geen pro en dan kun je met me verschillen.


mobeton

motransbeton
geloof er niets van, LARIEKOEK.!!! 

Gelogd 


motransbeton

Het is natuurlijk zo dat de grootste groep Imazighen in het noorden wonen Zoals Rifgebergte wat zich uitstrekt tot Tanger waar ze op straat voor 60 tot 70% RifTmazight spreken zelfs in fes, Khmiset,meknes,Bni-Mellel,Oujda,Tiflet kon ik er terecht met mijn bijna 33 jaar oud in Holland bewaarde Tmezighttaaltje. & en niet te vergeten de kabilie tamazicht is een broeder/zusterTaal van de Rifies, ik kan op de Algerijnse TV voor 77% volgen wat ie Zecht. meestal weet ik wat ie zecht omdat ik het nieuws in andere talen heb gevolgt maar dat doet er niet toe. Aldoende leert men BIJ.

motransbeton

Mijn mening is dat we geen Vijanden hebben,Behalve diegene die ons land bezetten, en dat is een klein beetje zo, maar je kan op een legale manier vechten om het te laten zijn zoals je het hebben wil.Als je midden in de Rif woont heb je nergens last van Mits je geen Tahendescht heb verorberd.

mobeton

Dat vond ik nou overal op slaan.WEER wat WIJZER. Alle wijheden in pacht geeft ons potentie/kracht & wellicht ook een beetje macht.

Isefrawen





Begin maar eerst je vijanden hier in nederland in kaart te brengen...