Next best thing: Tribe and Society in Rural Morocco

Gestart door Samariaan, 12/07/2005 om 00:14:21

Samariaan

Na het befaamde boek van David Hart over de Aith Wayagher, heeft hij zijn onderzoeks resultaten op vele andere manieren gepublicieerd, al dan niet in samengevatte vorm, i.e. hoofdstukken in andere boeken, papers, essays etc.

Tribe and Society in Rural Morocco is een verzameling van een aantal van deze essays die over de jaren zijn verschenen in academische publicaties.

Het boek valt grofweg te verdelen in twee algemene onderwerpen: Ten eerste Hart's commentaar op veranderingen in Marokko na onafhankelijkheid - Berber indentiteit & post-koloniaal verzet. Ten tweede, wordt er een dwarslezie gegeven van sociale en culturele instituties, die voornamelijk pre-koloniaal zijn: migratie, verspreiding van stammen, collectieve eed, Islam enz.

t boek is te krijgen op Amazon.co.uk for ongeveer E30,- en kan als zoethoudertje dienen voor mensen die niet naar Marok kunnen dit jaar...


Dobry Den

bedankt voor de tip, mohameduk

Tamza

Oeh, ik ga em meteen bestellen. Thnx!

Numidia

Dank je voor de tip, Mohammed-Uk.
Ik heb het boek ook gelijk besteld.

athsaynou

#4
3afek..maar heeft iemand ervaring met de site Amazon.co.uk...dat is een Engelse site leveren ze het dan helemaal in NL?

Samariaan

#5
yep, klik hier om kosten te bekijken.

Isefrawen

Citaat van: m'Izran op 12/07/2005 om 19:57:17
3afek..maar heeft iemand ervaring met de site Amazon.co.uk...dat is een Engelse site leveren ze het dan helemaal in NL?

Nee natuurlijk niet, weet je hoe ver The UK is? het is gvd het kanaal oversteken en bij de eerste eiland linksaf... en dan is nog de vraag of je met paard en kar een landweggetje kan vinden..

als het kan, ga er dan gerust van uit dat je bestelling nog wel 8 maanden op zich laat wachten! Amazon.co.uk moet ook helemaal uit Engeland komen he... ontzettend moeilijk moeilijk moeilijk

FFalku

Azul,

Je hoeft het niet online te bestellen. Het boek kan ook gewoon bij een boekhandel in Nederland besteld worden.

Hoe dan ook, het is een goed boek, aanrader!


athsaynou

#8
Jammer...nee het ging me ook om andere boeken die daar te bestellen zijn...

Ik heb dit boek nog niet...maar ga er binnenkort naar opzoek..

Sa3ieD

amazon.co.uk werkt samen met waterstone's, die winkel zit in Amsterdam. Via de goudengids kun je het adres opzoeken.

*****

Citaat van: m'Izran op 12/07/2005 om 19:57:17
3afek..maar heeft iemand ervaring met de site Amazon.co.uk...dat is een Engelse site leveren ze het dan helemaal in NL?

Heb ervaring met de VS versie van Amazon, en dat werkte prima en heel snel. Volgens mij zijn Engelsen slimmer dan Amerikanen, dus dat zal best goed komen.

athsaynou

Nee ik heb em ook al, een goed boek. Wat me opvalt is dat hij de Riffijnen en de Atlas een beetje vergelijkt en noemt waar ze in verschillen. Een aanrader! Iemand gelezen?

miss.F.

Citaat van: m'Izran op 02/02/2006 om 14:46:08
Nee ik heb em ook al, een goed boek. Wat me opvalt is dat hij de Riffijnen en de Atlas een beetje vergelijkt en noemt waar ze in verschillen. Een aanrader! Iemand gelezen?

ik heb m ook gelezen en ik moet eerlijk bekken dat ik de gedeeltes over de andere amazighstammen minder interessant vond, ik heb voornamelijk dus zitten lezen over de aith wayagher en dat vond ik wel interessant!

athsaynou

Citaat van: miss.F. op 02/02/2006 om 14:53:02
Citaat van: m'Izran op 02/02/2006 om 14:46:08
Nee ik heb em ook al, een goed boek. Wat me opvalt is dat hij de Riffijnen en de Atlas een beetje vergelijkt en noemt waar ze in verschillen. Een aanrader! Iemand gelezen?

ik heb m ook gelezen en ik moet eerlijk bekken dat ik de gedeeltes over de andere amazighstammen minder interessant vond, ik heb voornamelijk dus zitten lezen over de aith wayagher en dat vond ik wel interessant!

ahahah eigen stam eerst!
Dat kan wel want het zijn dingen die je bekend voorkomen, van: "Owh ja was het zo, echt waar..." (althans bij mij) maar over de andere stammen vond ik ook wel leuk om te lezen. Een informatief boek.

miss.F.

Citaat van: m'Izran op 02/02/2006 om 14:55:29
Citaat van: miss.F. op 02/02/2006 om 14:53:02
Citaat van: m'Izran op 02/02/2006 om 14:46:08
Nee ik heb em ook al, een goed boek. Wat me opvalt is dat hij de Riffijnen en de Atlas een beetje vergelijkt en noemt waar ze in verschillen. Een aanrader! Iemand gelezen?

ik heb m ook gelezen en ik moet eerlijk bekken dat ik de gedeeltes over de andere amazighstammen minder interessant vond, ik heb voornamelijk dus zitten lezen over de aith wayagher en dat vond ik wel interessant!

ahahah eigen stam eerst!
Dat kan wel want het zijn dingen die je bekend voorkomen, van: "Owh ja was het zo, echt waar..." (althans bij mij) maar over de andere stammen vond ik ook wel leuk om te lezen. Een informatief boek.

zoiets had ik idd ja, dat andere vond ik een beetje saai