FES BAB MAHROUQA

Gestart door Hadou, 09/07/2005 om 19:19:50

taghalaitenbatabuz

Quote from: abrid op 11/07/2005 om 15:10:01
Het zou te lang duren om helemaal naar Waryagherland te agan dus een Rif lucifers was afdoende. Het dichstbij was Tuzinland vandaar 


De bovenstaande quote is een zware belediging aan het adres van de igzenayen. Om van Fes het snelst naar aitwaiegher te gaan dient men  gzenaya de doorkruisen, dat grenst direct aan aitwaijeger.
Dus met deze arrogante en onbenullige opmerking sluit jij een stam uit het rif gezelschap. Schandalig. En dan beklagen ZIJ, lees hersenloze aiwajegers, zich over arabieren. een beter mazigh-bewustzijn begint bij jezelf....

Hadou

Als men spreekt over Iriffiyen, betekent het niet direkt Aith waygher.
Wie de poort in de fik heeft gestoken is naar mijn weten niet Aith waigher.
Igzenayen en anderen zouden daar verantwoordelijk zijn..

In welke jaar zou dat geweest zijn.??

*-RiFFijn0s-*

Citaat van: taghalaitenbatabuz op 16/07/2005 om 01:02:11
Quote from: abrid op 11/07/2005 om 15:10:01
Het zou te lang duren om helemaal naar Waryagherland te agan dus een Rif lucifers was afdoende. Het dichstbij was Tuzinland vandaar 


De bovenstaande quote is een zware belediging aan het adres van de igzenayen. Om van Fes het snelst naar aitwaiegher te gaan dient men  gzenaya de doorkruisen, dat grenst direct aan aitwaijeger.
Dus met deze arrogante en onbenullige opmerking sluit jij een stam uit het rif gezelschap. Schandalig. En dan beklagen ZIJ, lees hersenloze aiwajegers, zich over arabieren. een beter mazigh-bewustzijn begint bij jezelf....

Doe aub niet zo dramatisch , De reactie van Abrid was als grap bedoeld.
De eerste stammen die je tegenkomt als je van Fes naar Ait Wayagher gaat zijn Ait Ammart en Senhadja Srir en niet Ghzennaya.
Je straalt één en al frustratie uit.
Verander jouwn houding

azul

*-RiFFijn0s-*

Citaat van: hadou op 16/07/2005 om 22:38:16
Als men spreekt over Iriffiyen, betekent het niet direkt Aith waygher.
Wie de poort in de fik heeft gestoken is naar mijn weten niet Aith waigher.
Igzenayen en anderen zouden daar verantwoordelijk zijn..

In welke jaar zou dat geweest zijn.??
Azul Hadou,

Het waren de Ait Touzine die de poort in fik hebben gestoken, rond 1957.
Een daad waar alle Riffijnen trots op kunnen zijn.

Hadou

Citaat van: A_T op 17/07/2005 om 16:42:16
Citaat van: hadou op 16/07/2005 om 22:38:16
Als men spreekt over Iriffiyen, betekent het niet direkt Aith waygher.
Wie de poort in de fik heeft gestoken is naar mijn weten niet Aith waigher.
Igzenayen en anderen zouden daar verantwoordelijk zijn..

In welke jaar zou dat geweest zijn.??
Azul Hadou,

Het waren de Ait Touzine die de poort in fik hebben gestoken, rond 1957.
Een daad waar alle Riffijnen trots op kunnen zijn.

Azul A_T
Als het in dat jaar 1957 geweest was?? wat zou de motieven er achter zijn??
Ik vind het wel een beetje raar, ik dacht namelijk dat het al eeuwen eerder was geweest. Rond 1957 was toch Marokko onafhankelijk En Fes was niet meer de hoofdstad. De poorten werden ook al niet meer gebruikt om de stad Fes te beschermen.
Vandaar mijn vragen .. Binnenkort ga ik naar Marokko en zal het wel onderzoeken..

Stisir..

abrid

Citaat van: A_T op 17/07/2005 om 16:39:43
Citaat van: taghalaitenbatabuz op 16/07/2005 om 01:02:11
Quote from: abrid op 11/07/2005 om 15:10:01
Het zou te lang duren om helemaal naar Waryagherland te agan dus een Rif lucifers was afdoende. Het dichstbij was Tuzinland vandaar 


De bovenstaande quote is een zware belediging aan het adres van de igzenayen. Om van Fes het snelst naar aitwaiegher te gaan dient men  gzenaya de doorkruisen, dat grenst direct aan aitwaijeger.
Dus met deze arrogante en onbenullige opmerking sluit jij een stam uit het rif gezelschap. Schandalig. En dan beklagen ZIJ, lees hersenloze aiwajegers, zich over arabieren. een beter mazigh-bewustzijn begint bij jezelf....

Doe aub niet zo dramatisch , De reactie van Abrid was als grap bedoeld.
De eerste stammen die je tegenkomt als je van Fes naar Ait Wayagher gaat zijn Ait Ammart en Senhadja Srir en niet Ghzennaya.
Je straalt één en al frustratie uit.
Verander jouwn houding

azul

Juist A-T it was a joke!! Het was al bijna een stammenstrijd geworden ;)