amazigh interieur

Gestart door Dora, 21/04/2004 om 19:17:11

Dora

misschien een rare vraag >> maar bestaat er een amazigh interieur??

je ziet vaak dat men oosterse tinten neemt of japanse.
anderen gaan voor strak ("modern") andere weer voor klassiek.....

ayuda

Ga eens praten met inrichtingtypes. Niet Bouvrie, die schijnt alles wit te maken. (en ook geen types die worden behandeld in een inrichting)

Serieus, als je een artikel krijgt in Libelle of Margriet kent gelijk half Nederland het woord "Amazigh".

Dora

hmm daar zeg je me wat >> maar eigenlijk was het voor mezelf bedoeld!!

daarnaast zou ik dat heeeeeeeeeel graag wilen maar heb het te druk met andere amazighacties >> ik kan dat er niet nog bij nemen...daarnaast kan ik niet bladen gaan benaderen terwijl ik zelf niet weet hoe het inelkaar zit enz ...

Samariaan

Authentiek: Ik zou zeggen diepe of felle kleuren,  simpel (de basis) alleen, en muren geverfd tot op de helft, laag zitten.

Een amazigh interieur in Nederland? 4 verschillende banken, een koelkast in de huiskamer, en een roze-kleurig behang..

Dora

wij hebben een hele mooie keuken (ben er erg trots op) > de bovenste helft is geverfd en de onderste behang > beetje oanje/creme/roodachtig heel mooi > en daar hangt dan een andou (zo'n riete geval waar je brood in doet) >> wallah het heeft zoo iets amazighachtigs > iedereen zei dat toen ze het voor het eerst zagen!!!

maar that's it > de rest is te "modern" ingericht!!

Dora

CiteerAuthentiek: Ik zou zeggen diepe of felle kleuren,  simpel (de basis) alleen, en muren geverfd tot op de helft, laag zitten.

Een amazigh interieur in Nederland? 4 verschillende banken, een koelkast in de huiskamer, en een roze-kleurig behang..
is roze een amazighkleur dan?? >>> ook de banken weet ik niet zo zekr hoor >> ik wil geen hippie-look

Samariaan

als ik denk aan huizen in de rif denk ik aan alles behalve behang! daar hoeven ze trouwens geen aandacht schenken aan interieur, ze hebben al een fantastisch uitzicht buiten.

Samariaan

Lach, ik doelde hoe sommige imazighen (waaronder in mijn familie) hun huizen in Nederland hebben ingericht.

Dora

ik wil ook geen behang > maar ja het is paps huis die van mij zal inchallah naar mijn begeerte worden ingericht...

daarnaast wil ik een prachtige uitzicht BINNEN en niet buiten!! dat hoort niet tot het interieur weet je wel ;)

Dora

en absoluud geen beverwijk shit met toeters en bellen > lampen die zwaar beladen zijn met ze3ma krsitallen bollen..yakkes...of van die turk achtige kasten die de hele huiskamer in beslag nemen en daarnaast ook nog je slaapkamer in hetzelfde style...ieuwwwwwwww!!!

CheimaGirl

CiteerEen amazigh interieur in Nederland? 4 verschillende banken, een koelkast in de huiskamer, en een roze-kleurig behang..
Hahaha deze is wel goed en ook wel waar (althans
vroeger, nu is de amazigh smaak in belgie en nederland
toch verbetert)

Lmoheem ik zou eigenlijk niet weten hoe een amazigh interieur
er zou kunnen uitzien. Misschien meer sober, heel simpel en
het gebruik van voowerpen uit arif?

Dora

somber?? >> dat denk ik juist niet meiske!!!

ayuda

Neee, sober.

Niet alleen voorwerpen uit Arif. Er zijn veel meer Amazigh stammen met mooie textiel, aardewerk etc.

De Touareg (die zichzelf Imushag, Vrije Mensen) noemen horen eigenlijk ook bij de familie.

Wat een rijkdom!!!

CheimaGirl

Zoals ik al zei lopende-lach: 'misschien' want heb er
geen flauw idee van. Van wat ik zag bij men familie
in arif vond ik het wel sober en simpel. (maar das
maar een gedacht)

Dora

o hahahhahaaha >> sorry foutje :)...