amazigh interieur

Gestart door Dora, 21/04/2004 om 19:17:11

Samariaan

Citeermbtathebeth?? >> nooit van gehoord >> betekend dat lage bankjes in het tamazight?? >> thanx weer wat bijgeleerd :) >>> in belgie kan je inderdaad veel van dat soort spulletjes halen. almoehim dank voor je moeite mo!!!

ja, nederlandse spelling van amzigh woorden is altijd moeilijk, maar je weet wel , van die lage houten (bewerkte) bankjes met die grote dikke matrassen los er op , en dan allerlei kussentjes om het comfortabel te maken.

Dora

je bedoeld sdarie???

Arrows

Citeerja, nederlandse spelling van amzigh woorden is altijd moeilijk, maar je weet wel , van die lage houten (bewerkte) bankjes met die grote dikke matrassen los er op , en dan allerlei kussentjes om het comfortabel te maken.

wij noemen die altijd Mntarbath lijkt er wel op!

Samariaan

Citeerwij noemen die altijd Mntarbath lijkt er wel op!

ja die ! sdarie, dat klinkt me bekent in de oren, alhoewel erg lang niet gehoord. is het gewoon hetzelfde lopende_lach?

Dora

Citeerja die ! sdarie, dat klinkt me bekent in de oren, alhoewel erg lang niet gehoord. is het gewoon hetzelfde lopende_lach?
hahahahaha >...nou dat vroeg ik eigenlijk aan jou slimmerd :)...ik weet het echt niet omdat ik nog nooit van mbtathebeth heb gehoord..dussssss!!!

Maroccaan

Citeermisschien een rare vraag >> maar bestaat er een amazigh interieur??

Onderstaande tekst geeft volgens mij een duidelijke antwoord op je vraag.

• De bijenkorf zet de toon

• In de ban van de Berbers

• Op de golfslag van de tijd steken uit voorbije jaren telkens weer de kop op. Zo staan nu de roemruchtige jaren zeventig weer volop in de belangstalling en daarmee het kleurige, exotische handwerk van de noord Afrikaanse Berbers  dat het handelsmerk van de hippies zou worden. Onze inkopers reisden naar Marokko, opzoek naar de karakteristieke  producten van deze Berbers.
Met kunstige geweven dieprode kleden, koperen tafels, zilveren sieraden, handgemaakte meubels, aardwerk, blikken lantaarns, en glazen theeserviezen kwamen zij terug.
Van 27 April t/m 21 mei hebben wij dit unieke handwerk voor u uitgestald in de bedoeienententen.

Behalve deze exotische producten vindt u in de bijenkorf een scala aan artikelen waarvoor Marokko als inspiratiebron heeft gediend.  

[/list]

Maroccaan

CiteerOnderstaande tekst geeft volgens mij een duidelijke antwoord op je vraag.

• De bijenkorf zet de toon

• In de ban van de Berbers

• Op de golfslag van de tijd steken uit voorbije jaren telkens weer de kop op. Zo staan nu de roemruchtige jaren zeventig weer volop in de belangstalling en daarmee het kleurige, exotische handwerk van de noord Afrikaanse Berbers  dat het handelsmerk van de hippies zou worden. Onze inkopers reisden naar Marokko, opzoek naar de karakteristieke  producten van deze Berbers.
Met kunstige geweven dieprode kleden, koperen tafels, zilveren sieraden, handgemaakte meubels, aardwerk, blikken lantaarns, en glazen theeserviezen kwamen zij terug.
Van 27 April t/m 21 mei hebben wij dit unieke handwerk voor u uitgestald in de bedoeienententen.

Behalve deze exotische producten vindt u in de bijenkorf een scala aan artikelen waarvoor Marokko als inspiratiebron heeft gediend.  

[/list]
voor alle duidelijkheid: de tekst van hierboven  is van enkele jaren geleden.

Dora

dit is natuurlijk geweldig > hopelijk zal het terugkeren!!

ayuda

alles komt terug qua mode.

Masja

je ziet inderdaad allerlei spulletjes overal die aan marokko doen denken, maar ook jammer genoeg in kitschvorm
mijn eigen "interieur" doet heel marokkaans aan, is eigenlijk een melange van arabisch-amazigh, de muren zijn rose (niet hardrose!)en er is ook veel mar. blauw, en ik voel me er bèghère!!
ik heb een "canoen" (waar je kooltjes in moet doen, je kan er ook wierooksteentjes bij doen )waarop ik mijn petite tajine bereid in de tuin áls het weer okay is
nu nog de palmier in de tuin, helaas redt die het niet in dit klimaat