BNN-reportage

Gestart door marieke, 26/04/2004 om 10:56:04

marieke

Hi!
Voor een reportage voor BNN-internet (www.bnn.nl) zijn wij op zoek naar jongens of meiden die uitgehuwelijkt zijn/worden of daarmee te maken hebben (gehad). Wij vragen ons af hoe dat gaat: welke inspraak je zelf hebt, hoe je daar zelf tegenover staan, hoe mensen uit je (bv. Nederlandse) omgeving daarop reageren enzovoort.

Heb jij direct met uithuwelijken te maken gehad en wil je daarover praten of weet je iemand die dat wil? Mail ons dan (het liefst zo snel mogelijk). Bij een eventuele reportage worden ook foto's gemaakt.

Met vriendelijke groeten,
BNN-Internet

Reacties kun je sturen naar marieke@bnn.nl (o.v.v. uithuwelijken). Bellen kan natuurlijk ook:tel. 035-62 68 931

MBTiza

Rot toch een eind op met je UITHUWELIJKEN, wat is dat toch met jullie? Altijd uitzendingen over het criminele allochtoontje, het onderdrukte uitgehuwelijkte en met dwang hoofddoek dragende moslimmeisje, de allochtoon die na 40 jaar in nl de nederlandse taal nog steeds niet machtig is.

Samariaan

uithuwelijken is een groot probleem, huwelijk moet in islam zijn gebasseerd op liefde en vertrouwen op elkaar, maar ik denk niet dat op BNN komen dit het gaat oplossen.

MBTiza

Citeeruithuwelijken is een groot probleem, huwelijk moet in islam zijn gebasseerd op liefde en vertrouwen op elkaar, maar ik denk niet dat op BNN komen dit het gaat oplossen.

Maar ja dit weten zij denk ik ook, de Islam verbiedt het uithuwelijken en hier letten zij gewoon niet op, sensatie dat is wat zij zoeken.

Marieke,

Pedofielie onder jouw landgenoten is een beter onderwerp!

Samariaan

CiteerPedofielie onder jouw landgenoten is een beter onderwerp!

Pedofilie, of Theo Goghicus (een aantasting van de hersenen die ook verrotting kan veroorzaken).

gewoon Wafae

CiteerRot toch een eind op met je UITHUWELIJKEN, wat is dat toch met jullie? Altijd uitzendingen over het criminele allochtoontje, het onderdrukte uitgehuwelijkte en met dwang hoofddoek dragende moslimmeisje, de allochtoon die na 40 jaar in nl de nederlandse taal nog steeds niet machtig is.

OuAllah hiela.. Ze zijn altijd wel op zoek naar iets.. Ik heb hier niks meer aan toe te voegen.. MBTiza said it all..

Inuit

CiteerRot toch een eind op met je UITHUWELIJKEN, wat is dat toch met jullie? Altijd uitzendingen over het criminele allochtoontje, het onderdrukte uitgehuwelijkte en met dwang hoofddoek dragende moslimmeisje, de allochtoon die na 40 jaar in nl de nederlandse taal nog steeds niet machtig is.

d.m.v. zulke uitzendingen willen ze de vooroordelen die bestaan nog eens kracht bij zetten. Get a life!

miss.F.

dit soort mensen wil gewoon kijkcijfers scoren over onze ruggen: nou mooi niet dat het gaat lukken, alhoewel ze wel ergens een triest iemand die hunkert naar aandacht zullen vinden voor hun item, ik hoop dat ze lang moeten zoeken.

student1980

Ik ben het niet eens met de mening die hier heerst. Ik zou juist gebruik maken van dit moment. Niet door maar zomaar mee te doen, maar door te vragen uit wie het team bijvoorbeeld bestaat. Zal ongetwijfeld alleen uit Nederlanders bestaan. Dan kan er bijvoorbeeld verteld worden dat ze nooit een goede weerspiegeling krijgen over het onderwerp waar ze over willen vertellen. Je kunt altijd al zeikend aan de kantlijn blijven staan maar je kan ook in midden gaan zeiken en echt veranderingen door proberen te voeren.
.
Dit staat los van het onderwerp maar is het onderwerp is hier wel op gefundeerd qua gedachtengang.

Samariaan

student1980 waarom zou je op nationale televisie over je prive en familieproblemen willen praten?

MBTiza

Het gaat altijd over iets negatiefs, de beeldvorming bestaat gewoon en men zal heus niet anders gaan denken omdat Ali op tv vertelt dat uithuwelijken niet veel voorkomt en niet is toegestaan volgens de Islam.

student1980

Citeerstudent1980 waarom zou je op nationale televisie over je prive en familieproblemen willen praten?

Als je heel veel familieprobleempjes hebt dan wordt een maatschappelijk probleem. Wanneer het zo ver is mag iedereen er een oordeel over hebben.

Samariaan

CiteerAls je heel veel familieprobleempjes hebt dan wordt een maatschappelijk probleem. Wanneer het zo ver is mag iedereen er een oordeel over hebben.

maatschappelijk probleem ok, maar wat gaat BNN daar aan doen? Behalve olie op het vuur gooien?

student1980

Citeermaatschappelijk probleem ok, maar wat gaat BNN daar aan doen? Behalve olie op het vuur gooien?

Daarom zei ik ook al. Ga staan waar het gebeurt en niet aan de kant staan. Dus er moet een Marokkaan of zo bij de desbetreffende programmering aanwezig zijn.

Samariaan

CiteerDus er moet een Marokkaan of zo bij de desbetreffende programmering aanwezig zijn.

vaak als marokkanen, of iemand van een andere groep is doorgedrongen tot die functie (programmeren) is zo'n iemand helemaal vergeten waar die precies vandaan komt, en dat is logisch aangezien je programmas moet maken die interesant zijn voor het Nederlandse publiek - athans dit is totdat wij de meerderheid gaan vormen in NL.