goud of zilver??

Gestart door Dora, 04/05/2004 om 17:30:55

Samariaan

Citeereigelijk zou heel die dure bruidschat afgeschaft moeten worden...

inderdaad brengt alleen ellende met zich mee, geld geld alleen maar geld,en 'sjiki' doen ieuwwww...

cinderella

Citeerinderdaad brengt alleen ellende met zich mee, geld geld alleen maar geld,en 'sjiki' doen ieuwwww...

nee echt hoor, het is in principe allleen nodig bij de scheiding....::)

er zijn vaders die denken dat ze koeien verkopen, ze vragen echt veel (wat ik onterecht vind)

Dora

ach >> de mannen verdienen tegewoordig ook veel >> moet kunnen :)..

cinderella

Citeerach >> de mannen verdienen tegewoordig ook veel >> moet kunnen :)..

enn voor degenen die niet veel verdienen????

Dora

daar moeten we een regeling mee treffen ;)...

ayuda

Kom op zeg, tegenwoordig regelen we toch gewoon alimentatie?
Dat gaat naar draagkracht, en naar degene die het het hardst nodig heeft, man of vrouw. En wanbetalers kunnen worden aangepakt.

Bruidschat was een heel mooi begin, maar het is nu verder ontwikkeld in overeenstemming met de huidige complexe maatschappij.

imzourenlady

salaam,
wejowwwwwwwwwwww lopende_lach je bent er ook altijd man ben je vast geplakt aan de toetsenboort meh???

athsaynou

Hierover wou ik het volgende zeggen..
De bruidschat hoort bij onze cultuur wat dat precies bedraagt..is verschillend haha...Iwdehn zi Alghariz krijgen meer...sommige zien de bruidschat als een ruilmiddel of dat je de bruid koopt...maar zo zie ik het niet...integendeel..je houd een Tameghra dat kost geld dat wordt ook betaald met het geld...en dan over de vrouw zelf gesproken kleding, sieraden etc...en ze heeft nog een eigen deel waar ze mag kopen wat ze wilt voor haar huis enz..

De mijne is hoog...Vraag er maar niet naar.. ;D

groenebriefjes

vind het maar bullshit...

athsaynou

Tamza

Citaat van: m'Izran op 04/07/2005 om 20:36:23

De mijne is hoog...Vraag er maar niet naar.. ;D

Lamme raden: drie euro vijftig.

Hadou

melyon oenes..
of te wel in mijn moeders getallen: melyoun dd miyat miya ;D

athsaynou

Lae walou...was maar een joke joh..

Maar wat vinden jullie van de Bruidschat?

Dobry Den

Citaat van: m'Izran op 04/07/2005 om 20:36:23

Hierover wou ik het volgende zeggen..
De bruidschat hoort bij onze cultuur wat dat precies bedraagt..is verschillend haha...Iwdehn zi Alghariz krijgen meer...sommige zien de bruidschat als een ruilmiddel of dat je de bruid koopt...maar zo zie ik het niet...integendeel..je houd een Tameghra dat kost geld dat wordt ook betaald met het geld...en dan over de vrouw zelf gesproken kleding, sieraden etc...en ze heeft nog een eigen deel waar ze mag kopen wat ze wilt voor haar huis enz..

De mijn is hoog...Vraag er maar niet naar.. ;D

Trouw in gemeenschap van goederen; ben je als vrouw veel beter af, dan het zakcentje wat 'bruidschat' heet. Mij is verteld dat het bedrag van de bruidschat vermeld wordt op de trouwacte. Toch wel een vernedering voor een vrouw dat er zwart op wit staat vermeld hoeveel de man voor haar heeft betaald om haar te 'krijgen'. Het geld drukt toch een bepaalde waarde uit richting de vrouw. Het gepoch, spot die er gedreven wordt en het gepraat onder de mannen over het bedrag van de bruidschat, versterkt bovendien het beeld dat de vrouwen in prijs uit te drukken is.  Een beschamende en achterlijke vertoning die zo snel mogelijk tot het verleden van onze tradities moet behoren.

groenebriefjes

waarom? omdat ik gewoon bullshit vind die hele bruidschat-toestand...mocht ik ooit trouwen dan geef ik niks van dat, ik trouw ook zonder feest, poppekast allemaal, ik geef een bepaald bedrag naar de armen mensen en klaar..that's it...ik geef me vrouw geen sieraden, die koopt ze zelf maar(van mijn geld) haha