goud of zilver??

Gestart door Dora, 04/05/2004 om 17:30:55

Lâle

Als je niet getrouwd bent, heb je wel een probleem met kinderen krijgen. De vader moet het kind dan in de eerste maanden van de zwangerschap erkennen, en nog een keer na de geboorte (en jullie kennen de Nederlandse bureaucratie). En volgens mij is dat bij geregistreerd partnerschap ook niet zo goed geregeld. Het beste is maar om gewoon te trouwen.

Rwezna

Citaat van: L_L op 04/05/2004 om 17:30:55
waar kies jij voor nadat je je bruidschat hebt gekregen???

Ik ga ermee winkelen bij de H&M, mag dat ook?

Numidia

Citaat van: @lcf op 17/08/2005 om 20:31:24
Citaat van: Numidia op 16/08/2005 om 19:53:01
Citaat van: @lcf op 16/08/2005 om 14:46:03
Citaat van: L_L op 16/08/2005 om 14:40:10
misschien is samenwonen dan de oplossing

religie is dan het probleem, je moet eerst aan elkaar schriftelijk en dmv getuigen verbonden worden enzo...

geregistreerd partnerschap is heel zakelijk maar is net zo romantisch als trouwen lijkt mij...

Een geregistreerd partnerschap is zo zakelijk dat de kinderen er niet eens in voorkomen.
Bij een huwelijk hebben beide ouders tegelijkertijd de ouderlijke macht, bij een geregistreerd partnerschap moet je dit allemaal nog via de rechter gaan regelen.
Bovenstaande is een van de zakelijke kenmerken van het geregistreerd partnerschap; er is dus niets romantisch aan een geregistreerd partnerschap.
Het is puur een zakelijke overeenkomst die in eerste instantie in het leven is geroepen voor homoseksuelen.
Een geregistreerd partnerschap wordt bovendien in weinig landen erkent. Marokko erkent alleen een huwelijk.

Lijkt mij stug dat je de kinderen via een rechter toegewezen gaat krijgen, dat zou ook betekenen dat je kinderbijslag ook via een rechter moet aanvragen. Zodra het kind wordt aangemeld bij de gemeente ben je de wettige ouder...

Of bedoel je wanneer men gaat scheiden? Het kind gaat altijd naar de moeder, tenzij de vader hier een rechtzaak tegen aanspant; dan is de rechter wel bereid om te kijken wat voor daadkracht de moeder heeft en wat er zoal aan problemen zijn.

Romantiek zit echt niet in een trouwboekje of gemeentelijk uitreksel hoor...

* Voor de relatie met kinderen zijn er ook belangrijke verschillen. Een kind dat wordt geboren in een huwelijk van een man en een vrouw heeft van rechtswege beide echtgenoten als ouder. Dit is niet het geval bij een huwelijk van twee vrouwen of twee mannen, bij een geregistreerd partnerschap (zowel van paren van gelijk als verschillend geslacht), bij een samenlevingscontract en bij samenwonen.

Bron: Justitie.nl

Dora

Citaat van: Ousli op 17/08/2005 om 20:59:11
Citaat van: L_L op 04/05/2004 om 17:30:55
waar kies jij voor nadat je je bruidschat hebt gekregen???

Ik ga ermee winkelen bij de H&M, mag dat ook?

hahaha...of lekker naar rotterdam ;)

athsaynou

Citaat van: L_L op 15/08/2005 om 22:22:48

Citeer

Dat vind ik dus niet...de bruidschat is een symbool wat wij Imazighen tot ons eigen gemaakt hebben want het is een islamitische gebruik..tegenwoordig verdient de vrouw en de man...dus ze betalen samen de bruiloft...dus het eigenwaarde wordt dus niet aangetast..(vroeger kan zo zijn)..en de bruidschat is geen belemmering voor het trouwen in gemeenschap van goederen..
bruidschat heeft niets met symbool te maken of traditie's..
het is een opdracht van Allah swt aan de man.
het is alleen wel in een tijd nedergezonden dat de vrouw een andere positie innam.

pak de koraan erbij en blader naar soerath an nisa >> staat duidelijk in dat het een verplichting is!!!!

daarnaast gebruiken de meeste vrouwen het geld voor het huis, of andere dingen die voor man en vrouw ten gunste is...althans in mijn familie is dat zo..er zijn maar een aantal die echt voor goud en kleding gaan....

a minh 3a inih 7ed....rustig het is wat we tot ons eigen hebben gemaakt de Imazighen ....voor de komst van de Islam kenden wij het niet dus ...het is inderdaad een verplichting....Heb ik ook niet ontkent!!