Ben op zoek naar gedupeerden van parlementslid Aberkan

Gestart door Justice_, 16/06/2005 om 19:29:22


Justice_

Aan IIAwayagherII

Dat je mij een gluiperd noemt getuigt alleen maar dat je weinig kennis hebt van zaken, maar het zal jou of jou familie maar eens overkomen! Praat eens met de mensen uit jouw buurt, vrienden, familie, enz... de meeste problemen die zij hebben in Marokko zijn meestal eigendommen, gronden of huizen hen ontnomen werden  (corruptie, valse moulkia's enz). En een rechtzaak in Marokko is onbegonnen werk. Je eigen advokaat is zelfs niet te vertrouwen, en om nog maar te zwijgen van de jarenlange "procedures", slapende dossiers enz.

En dat "pro-amazigh" gedoe van hem is maar dikke larie als je weet dat de voorzitter van zijn partij toevallig minister is van landbouw, met zeggenschap over ruimtelijke ordening, gewestplannen e.d.  En dezelfde mensen die hij zoooo graag bekritiseerd heeft hij vorig jaar nog uitgenodigd op zijn villa aan zee.

Dus informeer je eerst voor je mij afschiet.

Justice


IIAwayagherII

#17
Ik schiet niemand af jongen, je komt alleen zeer persoonlijk over in deze kwestie.
Mischien is er een reden waarom jij hem niet mag, iets persoonlijks wie zal het zeggen.
In ieder geval, al zou hij rijk zijn geworden van drugs en al zou hij vele land bezitten, dannog heeft hij wel laten zien dat zijn hart bij en met ons Riffijnen/Imazighen ligt.
Corrupte rmexzen is door heel marokko, en zelfs bij de gewone mensen die je alledaags tegenkomt, hij is in elk geval niets anders dan anderen.
Dat hij mensen zou uitnodigen (volgens jou) van het regime, zou ik als een politieke zet zien, je moet onderhandelen namelijk in deze.
Voor de rest zag ik jouw andwoord op Tawiza ''arabisch taal van de koran en hij moet dat maar eens leren'' alsof tamazight spreken als wat hij deed onaanvaardbaar zou zijn.
Gelet op het laatste betwijfel ik jou standpunten en ben je in mijn ogen niet meer dan iemand die mr Aberkane in diskrediet wilt brengen.
Azul.

Dobry Den

Citaat van: Justice_ op 16/06/2005 om 19:29:22
Toespraak in t Berbers. Natuurlijk --->ongeletterd

Verklaar je nader!

en trouwens...wat is er mis met een persoon die ongeletterd is? Is dan al bijvoorbaat onbetrouwbaar of niet goed genoeg om iets aan de kaak te stellen??? Ik begrijp niet wat je punt hier is.

Justice_

Het is inderdaad een persoonlijke kwestie. Ben zelf uit de streek en ken nog een aantal mensen die door hem zijn opgelicht. En dat is ook de reden van mijn postje hier om nog gedupeerde mensen te zoeken en niet om het tamazight of tarifesht af te breken.
Je weet best goed dat, om in Marokko iets gedaan te krijgen, je ofwel stinkend rijk moet zijn, ofwel kenissen moet hebben bij een of ander ministerie. En aangezien ik geen van beide ben of heb, doe ik het op deze manier.

En als ik overkom als anti-amazigh dan wil ik graag enkele zaken verduidelijken:
- ik ben zelf amazigh en kom uit de streek van aberkan.
- zijn toespraak in Tamazight valt natuurlijk in de smaak van velen onder ons. Als ik hem niet zou kennen zou ik hem op handen en voeten dragen, maar helaas is het niet zo. Ik weet hoe gehaaid hij is en wat tot wat hij allemaal in staat is en toevallig zijn de meeste gedupeerden enkel mensen uit elgarich...

MBTiza

Zo ken ik nog twee analfabete irifiyen die in het parlement zitten, de ene woonde in Den Haag en de ander in Utrecht, ik weet niet in hoeverre zij de belangen van de Imazighen verdedigen.

Dobry Den

Waarom associeer jij Tamazight met ongeletterd?

MBTiza

Hoe bedoel je? Nee ik associeer ongeletterd niet met Tamazight, deze ingeletterde heren dienen alleen hun eigen doel...voor het tamazight doen ze geen fuck..maja komen ook uit de drugshandel.

Justice_

dat doe ik niet man. Maar iemand in zijn positie moet toch op z'n minst eens een boek geopend hebben of niet? Als hij de belangen van onze imazighen wil verdedigen moet hij dat net zo goed kunnen in Marokko als het in buitenland. 

Dobry Den

MB_Tiza, vraag was aan Justic gericht.

Justic, ik struikelde over de volgende citaat:

Citaat van: Justice_ op 16/06/2005 om 19:29:22
Toespraak in t Berbers. Natuurlijk --->ongeletterd


MBTiza

die gasten hebben zich een plaatsje in het parlement ingekocht..schandalig maar waar..maja dit gebeurt in vele landen, amerika is een goed voorbeeld van een land waar een idioot een land bestuurt!

Justice_

Ja dobry sorre hoor, had het misschien zo niet moeten uitdrukken. Ik ken nog een aantal jongens daar, met diploma op zak en zonder werk. Die zouden nog iets kunnen betekenen in de politiek, maar krijgen de kans niet

IIAwayagherII

Citaat van: Justice_ op 17/06/2005 om 01:21:44
Het is inderdaad een persoonlijke kwestie. Ben zelf uit de streek en ken nog een aantal mensen die door hem zijn opgelicht. En dat is ook de reden van mijn postje hier om nog gedupeerde mensen te zoeken en niet om het tamazight of tarifesht af te breken.
Je weet best goed dat, om in Marokko iets gedaan te krijgen, je ofwel stinkend rijk moet zijn, ofwel kenissen moet hebben bij een of ander ministerie. En aangezien ik geen van beide ben of heb, doe ik het op deze manier.

En als ik overkom als anti-amazigh dan wil ik graag enkele zaken verduidelijken:
- ik ben zelf amazigh en kom uit de streek van aberkan.
- zijn toespraak in Tamazight valt natuurlijk in de smaak van velen onder ons. Als ik hem niet zou kennen zou ik hem op handen en voeten dragen, maar helaas is het niet zo. Ik weet hoe gehaaid hij is en wat tot wat hij allemaal in staat is en toevallig zijn de meeste gedupeerden enkel mensen uit elgarich...

Oke dat is duidelijk, maar als ik zeg dat al die snuiters in het regime illegaal zijn en door fraude en dergelijke hun plaatsen kregen, wat maakt deze aberkane dan zo anders ?
Ja ik zie wel in ieder geval één verschil, en dat is dat deze man zn mond opend ten gunste van de Riffijnen.
dat hij daar ook een paar of meer villas in de streek heeft staan, doet niets af aan het feit dat hij internet en andere media wenst voor de rest van de Rif/Imazighen.
Je doet alsof hij slechts een kabel wenst naar zijn huizen toe, echter had hij dat door zn rijkdom allang kunnen realiseren en dus onzinnig wat je zegt.
Gedupeerd? wij zijn allen gedupeerd door het regime en dat al voor vele eeuwen, maar wat maakt hem nou zo bijzonder?
Ik blijf vooralsnog houden aan het feit dat je hem niet mag, vanwege zijn duidelijke taal ten voordelen van de Riffijnen en Imazighen in het algemeen.
Azul

Justice_

Jij je mening natuurlijk, maar je bent  niet uit de streek dus neem ik je niets kwalijk. Z'n ideeen zijn misschien super, maar z'n daden......

Isefrawen

#29
Citaat van: Justice_ op 16/06/2005 om 19:29:22
Salaam Aleykoum,

Via deze weg wil ik op zoek gaan naar mensen uit de streek van Bouyafar - Izaanen (tegen Zgenghane, nabij Nador) die gedupeerd zijn door Parlementslid Mohamed Aberkan, alias boutsardount.

Hij is de persoon die op 1 juni 2005 een toespraak hield in t Berbers in het Marokkaans parlement. Wat velen misschien niet weten is dat deze drugsbaron ongeletterd is, hij kan niet lezen noch schrijven. Door drugs en andere louche praktijken heeft hij een machtig imperium kunnen uitbouwen in de streek, is daarna in de politiek gegaan (omkoping van stemmen enz.) en is dan zo in het Parlement geraakt. Bouyafar en omstreken heeft hij volledig naar zijn hand en dit ten koste van de lokale bevolking, maar voornamelijk van mensen uit de streek die in het buitenland verblijven (like me:-)).

Wat heeft hij op zijn kerfstok?
- Ontbossen, zogezegd voor de staat, maar op de gewonnen grond laat hij villa's en appartementen bouwen die hij doorverhuurt aan Spaanse en andere toeristen.
- Gronden van Marokkanen die hier in Europa wonen inpikken om eens te meer eigen gewin (zie hierboven)
- Als je naar het strand wil gaan moet je betalen, wat vroeger nooit zo was. Dus honderduizenden dirhams in eigen zak!
- In Elkalat heeft hij gronden ingepikt van mensen die ik persoonlijk ken. Daar heeft hij tientallen appartementen en villa's gebouwd voor , ja je kan het al raden... verhuur aan toeristen. Uit deze gronden haalt hij dagelijks tienduizenden m3 zand, die hij verkoopt. Winsten zijn voor, bingo, eigen gewin
- Wil je zelf grond verkopen? Dat kan, maaaaaaar enkel via Aberkan. Als je toch iemand vind die van je wil kopen, dan moet hij zowiezo via Aberkan.
- Wie zich tegen hem keert, wordt afgerost. Bij een familie uit de streek heeft hij zelfs tijdens de wintermaanden de elektriciteit laten afzetten, dus geen licht enz...
- De "hoofdweg" in Bouyafar dateert nog uit de Spaanse kolonisatie.Breedte van de rijbaan: net twee wagens, maar bij kruisen moet je natuurlijk van de baan. Af en toe word em opgelapt met zand en steen. Nu bij onze beste vriend is er asfalt tot aan de deur. Breedte van de baan is bij hem 15 m. Deze baan leidt tot aan Elkalat, waar hij zijn "toeristenhuisjes" bouwt!
- En natuurlijk alle lokale kaïds, amil en andere bureaucraten zien hem maar al te graag komen.......$$$$$

Dus alles is uit eigenbelang.

Hieronder de link met de toespraak op 1/6/2005:

http://www.nadorcity.com/modules/mydownloads/visit.php?cid=78&lid=415

Toespraak in t Berbers. Natuurlijk --->ongeletterd
Hij wil internet in Bouyafar (berg Gorgou). Voor de lokale bevolking? NEEN, eerder als luxe voor de villa's en appartementen die hij verhuurt.

Bezoek zeker ook eens de forums (met foto's) op:

www.irifien.com
www.nadorcity.com
http://nador.bouyafar.free.fr
http://bouyafar.free.fr/

Wie gedupeerd is of wie kan helpen gelieve een berichtje achter te laten op dit forum. Allah Ijazakoum.

Justice_


Baby you need The Amazigh-Team!  Four Vietnam vets, framed for a crime they didn't commit, help the innocent while on the run from the military:
Starring


Hannibal Smith - Jonas_lcf


Mr T.  - ||Awayigher||


FaceMan - Sabadilla


Murdock - Sa3ied


Amy Amanda - Tamza



We can HELP You!!