Ben op zoek naar gedupeerden van parlementslid Aberkan

Gestart door Justice_, 16/06/2005 om 19:29:22

Justice_

Salaam Aleykoum,

Via deze weg wil ik op zoek gaan naar mensen uit de streek van Bouyafar - Izaanen (tegen Zgenghane, nabij Nador) die gedupeerd zijn door Parlementslid Mohamed Aberkan, alias boutsardount.

Hij is de persoon die op 1 juni 2005 een toespraak hield in t Berbers in het Marokkaans parlement. Wat velen misschien niet weten is dat deze drugsbaron ongeletterd is, hij kan niet lezen noch schrijven. Door drugs en andere louche praktijken heeft hij een machtig imperium kunnen uitbouwen in de streek, is daarna in de politiek gegaan (omkoping van stemmen enz.) en is dan zo in het Parlement geraakt. Bouyafar en omstreken heeft hij volledig naar zijn hand en dit ten koste van de lokale bevolking, maar voornamelijk van mensen uit de streek die in het buitenland verblijven (like me:-)).

Wat heeft hij op zijn kerfstok?
- Ontbossen, zogezegd voor de staat, maar op de gewonnen grond laat hij villa's en appartementen bouwen die hij doorverhuurt aan Spaanse en andere toeristen.
- Gronden van Marokkanen die hier in Europa wonen inpikken om eens te meer eigen gewin (zie hierboven)
- Als je naar het strand wil gaan moet je betalen, wat vroeger nooit zo was. Dus honderduizenden dirhams in eigen zak!
- In Elkalat heeft hij gronden ingepikt van mensen die ik persoonlijk ken. Daar heeft hij tientallen appartementen en villa's gebouwd voor , ja je kan het al raden... verhuur aan toeristen. Uit deze gronden haalt hij dagelijks tienduizenden m3 zand, die hij verkoopt. Winsten zijn voor, bingo, eigen gewin
- Wil je zelf grond verkopen? Dat kan, maaaaaaar enkel via Aberkan. Als je toch iemand vind die van je wil kopen, dan moet hij zowiezo via Aberkan.
- Wie zich tegen hem keert, wordt afgerost. Bij een familie uit de streek heeft hij zelfs tijdens de wintermaanden de elektriciteit laten afzetten, dus geen licht enz...
- De "hoofdweg" in Bouyafar dateert nog uit de Spaanse kolonisatie.Breedte van de rijbaan: net twee wagens, maar bij kruisen moet je natuurlijk van de baan. Af en toe word em opgelapt met zand en steen. Nu bij onze beste vriend is er asfalt tot aan de deur. Breedte van de baan is bij hem 15 m. Deze baan leidt tot aan Elkalat, waar hij zijn "toeristenhuisjes" bouwt!
- En natuurlijk alle lokale kaïds, amil en andere bureaucraten zien hem maar al te graag komen.......$$$$$

Dus alles is uit eigenbelang.

Hieronder de link met de toespraak op 1/6/2005:

http://www.nadorcity.com/modules/mydownloads/visit.php?cid=78&lid=415

Toespraak in t Berbers. Natuurlijk --->ongeletterd
Hij wil internet in Bouyafar (berg Gorgou). Voor de lokale bevolking? NEEN, eerder als luxe voor de villa's en appartementen die hij verhuurt.

Bezoek zeker ook eens de forums (met foto's) op:

www.irifien.com
www.nadorcity.com
http://nador.bouyafar.free.fr
http://bouyafar.free.fr/

Wie gedupeerd is of wie kan helpen gelieve een berichtje achter te laten op dit forum. Allah Ijazakoum.

Justice_

groenebriefjes

goede zaak man....succes...ik zal zoeken voor je...zulke mensen moeten aangepakt worden..

Justice_

bedankt!!

En trouwens waar zat hij toen de flikken inbeukten op die arme mensen in Tamasint? Kon hij dan geen speech geven in het parlement?? Neen.. Togha jerha eg refrous!!

groenebriefjes

Citaat van: Justice_ op 16/06/2005 om 19:35:40
bedankt!!

En trouwens waar zat hij toen de flikken inbeukten op die arme mensen in Tamasint? Kon hij dan geen speech geven in het parlement?? Neen.. Togha jerha eg refrous!!
waarom zou hij een speech geven als hij er financieel geen belang bij heeft ?? ik bedoel er valt niks te verdienen, en als ie voor tammasint opkomt dan werkt ie de regering tegen, en lopen ze "louche praktijkjes" gevaar.. ;)  als je genoeg gedupeerde hebt voor een zaak, laat het mij dan weten aub!

Hadou

Is dat niet die vent die ook in NL gewoond heeft? gemeente Utrecht zoekt hem ook . Hij moet nog 9 jaar aan onterechte bijstanduitkering terug vorderen!!

En nog iets over zijn praktijken: zo zie je maar : als je maar pro Rabat bent, je mag de buit met hun delen en je bent koning in Rif..

Wat een oplichter zeg!!
Ooh ja hij heeft nog famillie in Amersfoort en Utrecht.

Zijn oudste zoon is omgekomen een paar jaar geleden door een auto ongeluk tussen Nador en A3arwi

Justice_

Neen is niet dezelfde,  hij heeft wel familie in België. Z'n zoon wordt 'gezocht' voor drugsmokkel, maar hij houd hem een handje boven het hoofd. Had vanuit Bouyafar 6,5 ton verscheept.  Die bootjes kan je amper bijhouden met een heli...
En met zijn parlementaire onschendbaarheid heeft hij vrij spel.  Hij is momenteel verwikkeld in een rechtszaak met een familie uit Frankrijk, maar da sleept ooook al jaren aan. Die hun grond had zelfs een 'mohafada', dus geregistreerd met alle nodige officiele documenten, handtekeningen, stempels....:-)

Hadou

Nee het klopt. Die gast waar ik het over had heet FADILI. Ook een analfabeet die uit drugs geld zich als Farao gedraagt in Ibdarssen.

Nogmaals : machtmisbruik is op volle gang. Ze pakken van alles van je af en niemand die er wat aan kan doen..

groenebriefjes

Citaat van: hadou op 16/06/2005 om 19:54:46
Nee het klopt. Die gast waar ik het over had heet FADILI. Ook een analfabeet die uit drugs geld zich als Farao gedraagt in Ibdarssen.

Nogmaals : machtmisbruik is op volle gang. Ze pakken van alles van je af en niemand die er wat aan kan doen..

maffia-style...systematisch omleggen die gasten.. :D :D

Hadou

Citaat van: Antaios op 16/06/2005 om 19:59:49
Citaat van: hadou op 16/06/2005 om 19:54:46
Nee het klopt. Die gast waar ik het over had heet FADILI. Ook een analfabeet die uit drugs geld zich als Farao gedraagt in Ibdarssen.

Nogmaals : machtmisbruik is op volle gang. Ze pakken van alles van je af en niemand die er wat aan kan doen..

maffia-style...systematisch omleggen die gasten.. :D :D
Ze zijn allemaal lid van de corupte regime. Dus idd >> geen genade !!

groenebriefjes

Citaat van: hadou op 16/06/2005 om 20:05:10
Citaat van: Antaios op 16/06/2005 om 19:59:49
Citaat van: hadou op 16/06/2005 om 19:54:46
Nee het klopt. Die gast waar ik het over had heet FADILI. Ook een analfabeet die uit drugs geld zich als Farao gedraagt in Ibdarssen.

Nogmaals : machtmisbruik is op volle gang. Ze pakken van alles van je af en niemand die er wat aan kan doen..

maffia-style...systematisch omleggen die gasten.. :D :D
Ze zijn allemaal lid van de corupte regime. Dus idd >> geen genade !!

snap ni dat dat er ni is...een amazigh-opruimploeg hihihi politie heeft het, joego's, joden, surinamers, colombianen, italianen, etc. maar ja allemaal in belang van macht/geld...en wij in belang van beter rif...eigenlijk geld dus ook...maar voor rif..zou wat zijn :D soort robin hood hahaha

Hadou

Citaat van: Antaios op 16/06/2005 om 20:08:16
Citaat van: hadou op 16/06/2005 om 20:05:10
Citaat van: Antaios op 16/06/2005 om 19:59:49
Citaat van: hadou op 16/06/2005 om 19:54:46
Nee het klopt. Die gast waar ik het over had heet FADILI. Ook een analfabeet die uit drugs geld zich als Farao gedraagt in Ibdarssen.

Nogmaals : machtmisbruik is op volle gang. Ze pakken van alles van je af en niemand die er wat aan kan doen..

maffia-style...systematisch omleggen die gasten.. :D :D
Ze zijn allemaal lid van de corupte regime. Dus idd >> geen genade !!

snap ni dat dat er ni is...een amazigh-opruimploeg hihihi politie heeft het, joego's, joden, surinamers, colombianen, italianen, etc. maar ja allemaal in belang van macht/geld...en wij in belang van beter rif...eigenlijk geld dus ook...maar voor rif..zou wat zijn :D soort robin hood hahaha

Idd.. Robin hood, met William , Little John en die Monnik..
Ik hoop het dat wij het meegaan maken.

groenebriefjes

Citaat van: hadou op 16/06/2005 om 20:10:51
Citaat van: Antaios op 16/06/2005 om 20:08:16
Citaat van: hadou op 16/06/2005 om 20:05:10
Citaat van: Antaios op 16/06/2005 om 19:59:49
Citaat van: hadou op 16/06/2005 om 19:54:46
Nee het klopt. Die gast waar ik het over had heet FADILI. Ook een analfabeet die uit drugs geld zich als Farao gedraagt in Ibdarssen.

Nogmaals : machtmisbruik is op volle gang. Ze pakken van alles van je af en niemand die er wat aan kan doen..

maffia-style...systematisch omleggen die gasten.. :D :D
Ze zijn allemaal lid van de corupte regime. Dus idd >> geen genade !!

snap ni dat dat er ni is...een amazigh-opruimploeg hihihi politie heeft het, joego's, joden, surinamers, colombianen, italianen, etc. maar ja allemaal in belang van macht/geld...en wij in belang van beter rif...eigenlijk geld dus ook...maar voor rif..zou wat zijn :D soort robin hood hahaha

Idd.. Robin hood, met William , Little John en die Monnik..
Ik hoop het dat wij het meegaan maken.
Ja van mij mag zoiets ook wel...

abrid


IIAwayagherII

Azul
Die Justice_  is een gluiperd zo te zien :)
Ben je jaloers a justice of heb je wat tegen die man omdat hij zich pro amazigh uitliet ?

Tama