Wat hebben wij met Palestina te maken???

Gestart door Massugrada, 10/05/2004 om 14:39:10

Masja

Citeerik ben een beetje stiekem toch voor de Joden.

Die weten de Arabieren in iedergeval aan te pakken.

beetje stiekum?    hahahahahaha... wat klinkt dat schattig...!

Massugrada

Citeerbeetje stiekum?    hahahahahaha... wat klinkt dat schattig...!

gek???

Samariaan

CiteerMeisje, niet alle Palestijnen zijn moslims.

Er zijn heleboel christelijke Palestijnen......en de meeste partijen zoals die van Arafat waren in het begin seculier (religie speelde geen rol).

klopt, dit is een van de redenen waarom het aan de palestijnse kant zo'n rotzooi is geworden. Arabische Nationalisten, seculieren, communisten, fanatiekelingen, allemaal hebben ze het voor de meerderheid verpest. Dit neemt niet weg dat er nog genoeg mede-moslims zijn die het hard hebben en maar moeten zien hoe ze het einde van de dag moeten halen - vooral die vrouwen en kinderen, en die gewoon praktische dingen moeten hebben zoals medische zorg, scholen enzovoort.

De christelijken vormen een minderheid, maar zijn vaak rijk - de christelijke kerk zelf is een van de grootste landbezitters in Jeruzalem verder hebben ze hun eigen organisaties die liefdadigheid geven; vaak aan palestijnse-moslims. Er zijn een aantal schandalen geweest dat de enigste reden waarom ze dit deden de intentie was om deze moslims te bekeren.

Masja

de christelijken zijn er altijd als de kippen bij als het om bekeren gaat, krijg ik een bittere smaak v. in de mond......

Samariaan

Citeerde christelijken zijn er altijd als de kippen bij als het om bekeren gaat, krijg ik een bittere smaak v. in de mond......

ik krijg een bittere smaak in mn mond als ik hoor wat ze hebben aangericht in Afrika en Zuid-Amerika als het op bekeren aankwam, maar masja laten we hier niet gaan afdalen ok?

Masja

dat is wat ik dus bedoelde, moh!
okay, niet afdwalen

Massugrada

Citeerik krijg een bittere smaak in mn mond als ik hoor wat ze hebben aangericht in Afrika en Zuid-Amerika als het op bekeren aankwam, maar masja laten we hier niet gaan afdalen ok?

ik krijg een bittere smaak in mijn mond als ik hoor wat moslims en arabieren hebben aangericht in Soedan en Tamazgha als het op bekeren aankwam

Masja

precies...

Idir

Probeer het eens om te draaien! Stel er breekt onrust in N-Afrika uit en wel tussen Imazighen en Arabieren, Welke kant kiezen de Palestijnen denk je!??
Nou als je hier een antwoord op kan geven dan weet je dat ik niet achter de Palestijnen sta!!

P.s. ik sta ook niet achter de Israelische politiek, het is een te ver van mijn bed show.

CiteerVertel het me eens.....ik bedoel ze zijn bij wijze van spreken 40.000 km van ons verwijderd.....cultureel hebben we niks met het Midden Oosten gemeen....Hoe komt het dat Turken (een volk met een land dat niet zover verwijderd is van Palestina) zich niks van het Midden Oosten aantrekt en ons BLOED kookt als die arme Palestijnen wat aangedaan wordt?

Is Palestina ons probleem??????????

Kom me niet zeggen dat het ons broeders MOSLIMS zijn...je moet niet vergeten dat er heleboel Christelijke Palestijnen zijn......

Yugurthen

hoe zit het dan met haat.

Tikinas

Azul,

Weet je wat het volgens mij is: Marokanen zijn gewoon een stelletje verdwaalde schapen die niet weten waar ze bij moeten horen. Als er een palestijn wordt vermoord springen marokanen dertig meter de lucht in van woede, maar als er een indonees wordt vermoord, daar kraait geen(marokaanse) haan naar. Ik begrijp die onvoorwaardelijk steun aan die palestijnen niet. waarom zou ik mij meer druk moeten maken om een palestijn dan om anders mens. Onderdrukking keur ik af, maar dan ook voor ieder volk niet alleen om palestijnen.

tanmirt

E3ber_Tastite

CiteerAzul,

Weet je wat het volgens mij is: Marokanen zijn gewoon een stelletje verdwaalde schapen die niet weten waar ze bij moeten horen. Als er een palestijn wordt vermoord springen marokanen dertig meter de lucht in van woede, maar als er een indonees wordt vermoord, daar kraait geen(marokaanse) haan naar. Ik begrijp die onvoorwaardelijk steun aan die palestijnen niet. waarom zou ik mij meer druk moeten maken om een palestijn dan om anders mens. Onderdrukking keur ik af, maar dan ook voor ieder volk niet alleen om palestijnen.

tanmirt

Daar heb je 100% gelijk in vind ik. Ik zou tegen die marokkanen zeggen, ga eerst je eigen problemen zien goed te maken, dan pas aan andermans problemen denken. Alhoewel de palestijnen een moedig en dapper volk zijn. We zouden nog veel van de palestijnen kunnen leren. De Palestijnen vechten net als een mug tegen een olifant. Wat ik hiermee wil zeggen, dat we een voorbeeld kunnen stellen aan wat de Palestijnen aan het doen zijn voor hun eigen land.

Add wenni netta,

Masja

de palestijnen leven momenteel in een chaotische situatie , en vandaaruit kan je gewoon niet echt iets positiefs bereiken, zeker niet met zelfmoord akties,(hoewel ik dat zeer bewonder)dat lokt weer op zijn beurt reakties uit, en de cirkel is weer rond...het is gewoon een vendetta geworden daar in palestina

ik denk, eerst een eigen infrastruktuur creëren,in dat gebied wat hen nog rest, en vanuit dié basis "werken"
maar zoals het er nu aan toe gaat bereiken ze nooit hun doel