Hoofdmenu

isri?

Gestart door Izouran, 10/06/2005 om 15:13:54

Izouran




wie kent deze groep?

Izouran

ik weet dat ze tmazight zingen

MBTiza


Izouran

#3
Citaat van: MB_Jackal op 10/06/2005 om 15:33:35
bedoel je ijdi? www.ijdi.nl

Neej niet hun, ze heten isri en zingen tmazight dat is het enige wat ik weet.

MBTiza

Citaat van: MB_Jackal op 10/06/2005 om 15:33:35
bedoel je ijdi? www.ijdi.nl

hele saaie muziek val je zo van in slaap

athsaynou

Wat betekend Isri? ..heeft het een betekenis?

Izouran

Citaat van: m'Izran op 10/06/2005 om 15:42:32
Wat betekend Isri? ..heeft het een betekenis?

ik denk dat het izri betekend

athsaynou

#7
Citaat van: izouran op 10/06/2005 om 15:43:01
Citaat van: m'Izran op 10/06/2005 om 15:42:32
Wat betekend Isri? ..heeft het een betekenis?

ik denk dat het izri betekend

hmm Izri..als je isri zegt dan ga je helemaal voorbij aan het woord + betekenis van Izri...

MBTiza

Citaat van: m'Izran op 10/06/2005 om 15:42:32
Wat betekend Isri? ..heeft het een betekenis?

isri is een stand in de buurt van al-hoceima

Izouran

Citaat van: MB_Jackal op 10/06/2005 om 15:50:46
Citaat van: m'Izran op 10/06/2005 om 15:42:32
Wat betekend Isri? ..heeft het een betekenis?

isri is een stand in de buurt van al-hoceima

stand of strand?

MBTiza


Izouran

maare.... noboy knows isri?

thirli

azul,

Isri betekend waar ik vandaan kom een grote steen/rots, meestal aan de put of rivier, waar de was op wordt gedaan. Een soort wasbord.
Ook werd deze naam gebruikt voor een put waar voedsel in werd gedaan om te overwinteren, om zeg maar de put te dichten.

Walid Mimoen heeft het woord gebruikt in zijn liedje .............. "ariend xas isri wa itsri wa itwierie d rexwoesath a xarie".


Ik dacht dat ook Izri het heeft gezongen in een liedje, ik kan er even niet op de text komen.



Idir

Citaat van: izouran op 10/06/2005 om 15:13:54



wie kent deze groep?

Volgens mij is dat een "gelegenheids bandje" uit Utrecht!
Ze hebben daar weleens opgetreden...  Op 9 Januari hadden ze i.v.m. Culturele zondag in Museumcafe Lombok opgetreden! (http://www.lombox.nl/agenda/0501.html )

Idir

#14
Azul d Amqran,

Isri ken ik ook als een soort vannaf de grond opgebouwde "wasbak" , wordt gebruikt om kleding te wassen! Maar ook voor een rots dat zichbaar is geworden doordat het water de aarde erboven heeft weggespoeld, dit zie je vaak bij "tarra" (waterbon) Vroeger werd hier ook de was gedaan! ;)

Citaat van: thirli op 10/06/2005 om 18:28:44
azul,

Isri betekend waar ik vandaan kom een grote steen/rots, meestal aan de put of rivier, waar de was op wordt gedaan. Een soort wasbord.
Ook werd deze naam gebruikt voor een put waar voedsel in werd gedaan om te overwinteren, om zeg maar de put te dichten.

Walid Mimoen heeft het woord gebruikt in zijn liedje .............. "ariend xas isri wa itsri wa itwierie d rexwoesath a xarie".


Ik dacht dat ook Izri het heeft gezongen in een liedje, ik kan er even niet op de text komen.