Hoofdmenu

isri?

Gestart door Izouran, 10/06/2005 om 15:13:54

E3ber_Tastite

ze maken hele mooie muziek, als het goed is, is het een bandje met jongens afkomstig uit Al Hoceima. Ze waren vorig jaar ook bij de amazigh-festival in Venlo, georganiseerd door Noumidia.

tamassint

isri is een steen.

ayned_m

azul imazighen!
ISRI is een muziekgroep ... dat verhaaltje is hij een zaru of IZri of weet ik veel  slaan nergens op . lees de vraag en geef antwoord als je  het kunt . als je hiet niet kunt, dan zeg je ik weet het niet.
ISRI is een sterke en leuke muziek groep ...eigen muziek, en melodie. ik ken de leider heel goed en dat is YAMANI . deze man heeft jaaren  gevochten voor een groep en  dat heeft ie nu ... DUS wens maar succes voor Isri  in de plaats van dat geziek , hij is Izri, hij barouita, hij is tasart.  HIJ IS ISRI .
ISRI, ik sta achter jullie... ga door . HOE MEER , HOE BETER...muziek is identiteit van een volk !!!

tanemmirt
ayned

thirli

#18
Citaat van: ayned_m op 11/06/2005 om 03:02:49
azul imazighen!
ISRI is een muziekgroep ... dat verhaaltje is hij een zaru of IZri of weet ik veel  slaan nergens op . lees de vraag en geef antwoord als je  het kunt . als je hiet niet kunt, dan zeg je ik weet het niet.
ISRI is een sterke en leuke muziek groep ...eigen muziek, en melodie. ik ken de leider heel goed en dat is YAMANI . deze man heeft jaaren  gevochten voor een groep en  dat heeft ie nu ... DUS wens maar succes voor Isri  in de plaats van dat geziek , hij is Izri, hij barouita, hij is tasart.  HIJ IS ISRI .
ISRI, ik sta achter jullie... ga door . HOE MEER , HOE BETER...muziek is identiteit van een volk !!!

tanemmirt
ayned

Natuurlijk is het een groep, net zoals dat Izri(meervoud izran) een zanger is. Maar dat wil niet zeggen Isri in onze thmazight geen betekenis heeft, want waar ik vandaan kom heeft het wel degelijk een betekenis.
Isri wens ook ik veel sterkte toe met hun ambitie voor de amazigh muziek.
Of moet er een nieuwe topic over Isri worden geopend of mischien al die gebull...it ergens anders verhuizen.

Izouran

mijn dank voor alle die gereageerd hebben.
wat de woordje isri betreft hebben ze blijkbaar veel betekenissen...

maar ik vraag me af of jullie ook nog muziek van deze groep hebben?


Idir


Azul a Ayned nnex,

Ik weet niet waarom jij zo reageert?!
Deze topic bevat twee vragen namelijk ; 1) Wie kent Isri (vraag van Izouran), 2) Wat betekent Isri (vraag van m'Izran)!! Op deze beide vragen probeerden wij een antwoord te geven, dat is alles. Dus graag de volgende keer een beetje normaal reageren en niet zo boos doen aub .... ;)

Citaat van: ayned_m op 11/06/2005 om 03:02:49
azul imazighen!
ISRI is een muziekgroep ... dat verhaaltje is hij een zaru of IZri of weet ik veel  slaan nergens op . lees de vraag en geef antwoord als je  het kunt . als je hiet niet kunt, dan zeg je ik weet het niet.
ISRI is een sterke en leuke muziek groep ...eigen muziek, en melodie. ik ken de leider heel goed en dat is YAMANI . deze man heeft jaaren  gevochten voor een groep en  dat heeft ie nu ... DUS wens maar succes voor Isri  in de plaats van dat geziek , hij is Izri, hij barouita, hij is tasart.  HIJ IS ISRI .
ISRI, ik sta achter jullie... ga door . HOE MEER , HOE BETER...muziek is identiteit van een volk !!!

tanemmirt
ayned

Idir

#21
Citaat van: izouran op 11/06/2005 om 14:22:47
mijn dank voor alle die gereageerd hebben.
wat de woordje isri betreft hebben ze blijkbaar veel betekenissen...

maar ik vraag me af of jullie ook nog muziek van deze groep hebben?



Nee daar beginnen we niet aan, anders krijgen we ruzie met Ayned.... :P

(nee heb ik niet.... ;) )

Izouran

oke ;)

de andere misschien?

aghost6

Hey Idir of what ever your name is.

Als ik jouw verhalen lees dan moet ik helaas concluderen dat je geen enkel benul hebt van de amazigh historie.
Je roept maar een end weg en inderdaad, de zuigeling, staat je goed.
Ik ken de band ISRI (nog) niet, maar de betekenis in deze context is zeer correct.
Voorts rieken je teksten (voor zover men van tekst mag spreken) naar een persoonlijke frustratie. (met misschien één van de bandleden)

Dus schrijf wat zinnigs of maak plaats voor anderen die wel wat te melden hebben.

De groeten.




Izouran

#24
niet erg aardig he...

aghost6

#25
Laat ook maar...



Izouran

Citaat van: aghost6 op 22/10/2005 om 14:27:13
izouran,
Als jij dat niet ziet dan heeft 't weinig zin om uit te leggen.

Ken je term: "ash'd keri'gg Zz z'ouran"

Groetz




Ik begrijp alleen niet waarom je zo hard uithaalt tegen Idir, omdat ie volgens jou de verkeerde info geeft over de muziek groep isri of om de betekenis van het woordje isri?

kan je die term uitleggen?

aghost6

Het verbaast mij dat jij reageert en niet je maatje.

"isri" is van zeer historich belang. Zoek het op zou ik zeggen.
En nu niet meer reageren...svp.

Izouran

#28
Citaat van: aghost6 op 22/10/2005 om 14:37:28
Het verbaast mij dat jij reageert en niet je maatje.

"isri" is van zeer historich belang. Zoek het op zou ik zeggen.
En nu niet meer reageren...svp.

Doe jij is ff gewoon, ik snap niet waarom je zo aan het stressen bent.

Leg jij uit wat isri betekend. Dat wordt ook hier gevraagd en aangezien je hier van elkaar kan leren...kan jij daar ook een steentje bij dragen.

ayned_m

azul!

Isri = een plat steen , meestal is het in de revieren te vinden ! het wordt gebruikt  om de kleding te wassen ( Asebben)

azul