Hoofdmenu

Wie is deze Riffijnse zanger.

Gestart door *-RiFFijn0s-*, 09/06/2005 om 20:57:19

*-RiFFijn0s-*

Azul ay eethma imazighen,

Wie van jullie weet wie deze zanger is?  Ik hoorde deze nummers begin jaren '90.  Vooral zijn muziek gecombineerd met zijn stem is prachtig.

http://s33.yousendit.com/d.aspx?id=1DCH6KSZ5UWZ70D4E82FGFHV0R

Ik hoor wel van jullie als jullie nummers hebben van deze zanger.

Tannemiert

*-RiFFijn0s-*

Niemand??

Doe eens een poging?

Heeft iemand toevallig zijn cassettebandje(s)?

Izouran

is wel een heeele korte stukje voordat ik kon weten wie het is.

*-RiFFijn0s-*

Dit stukje heb ik opgenomen op Radio Rif RTM. Langere versie heb ik niet, vandaar dat ik jullie vraag of jullie liedjes hebben van deze artiest.

Als je deze zanger echt kent dan had je hem gelijk herkend.

Izouran

Citaat van: A_T op 10/06/2005 om 17:16:50

Als je deze zanger echt kent dan had je hem gelijk herkend.


ik ken hem niet.. succes verder

*-RiFFijn0s-*

Nog een andere nummer van deze Artiest!!

Komt deze zanger jullie nu wel bekend voor??

http://s35.yousendit.com/d.aspx?id=26B921ZP7WJ7302GCC3BBJ8I3S

ben_tayeb

Citaat van: A_T op 16/06/2005 om 16:09:45
Nog een andere nummer van deze Artiest!!

Komt deze zanger jullie nu wel bekend voor??

http://s35.yousendit.com/d.aspx?id=26B921ZP7WJ7302GCC3BBJ8I3S


lijkt een beetje op rachid anas

*-RiFFijn0s-*

Geen Rachid Anas. Toch badankt voor jouwn reactie a miss n ben tayeb.

Ik denk dat de muziek shops in Arif mij maar moeten helpen.

Jammer dat niemand deze goede artiest kent.

adwenni nta



ayned_m

azul A_T

was het moeite waard om hem te kennen, dan had ik het gedaan . ik hoor een laaaaage tekst met melodie van abdelhadi belkhiyyat (lli ye3ceq ljamal )
wat heb ik er aan dan ?

succes met zoeken
azul
ayned!

*-RiFFijn0s-*

Citaat van: ayned_m op 23/06/2005 om 14:03:31
azul A_T

was het moeite waard om hem te kennen, dan had ik het gedaan . ik hoor een laaaaage tekst met melodie van abdelhadi belkhiyyat (lli ye3ceq ljamal )
wat heb ik er aan dan ?

succes met zoeken
azul
ayned!
Azul ayned,
Deze artiest hoorde ik vroegr altijd in de jaren 90.  Wie is abdelhadi belkhiyyat?
Niet zijn teksten zijn mooi, maar zijn muziek.
Hij was laatst nog op Radio Rif rtm, mensen moesten raden wie deze artiest is. Niemand kende hem. De presentator noemde hem een goede artiest.

Je hoeft hem niet kennen hoor. Zijn alle liefdes liedjes laaaag?

adwenni nta

Numidia


Abdelhadi Belkhiyyat zingt in het Darijja.
Raar dat ie te horen was op radio n Arif.

Tikinas

Azul,

Ayned bedoeld dat de melodie van het liedje van de zanger die A_T zoekt, gepikt is van Belkhiyat.

ayned_m

azul iedereen!

ik bedoelde hier niks mee, zulke zo genaamde ariesten zijn allemaal het zelfde natuurlijk . daarom neem ik geen moeite om ze te kennen! dat zijn arme mensen die graag willen een stukje brood verdienen met muziek "rachid nadori, mustapha tireqqa3, aghrib, refrou3 zelf en... en...! en wij hebben er genoeg in Arif . wat doen ze? ze schrijven zelf of vraagen ze een tekste ! en de melodie wordt uit radio of TV of een bandje gepikt . en zo maaken ze hun muziek .
kijk naar said mariwari . welke nummer heeft hem tot de top geschooten? natuurlijk selmayi a baba  ad awyegh yedjis n holanda ! maar wat voor nummer is dat? tekste van een achterlijke schrijver als ik het zeggen mag  Mr 3ewwama . en muziek is van cheqqara (jbala). zo maak je een hit onder de  onbewust imazighen !
daarom zei ik wat heb ik er aan ! ik heb deze verhaal al jaaren door .  Geef mij  dcar inu van walid dan kan ik er  nog 100 jaar mee leven . want selmayi a baba, die ben ik al vergeten.

tanemmirt ayned 

bouaouiouach

#13
Citaat van: ayned_m op 23/06/2005 om 14:03:31
azul A_T

was het moeite waard om hem te kennen, dan had ik het gedaan . ik hoor een laaaaage tekst met melodie van abdelhadi belkhiyyat (lli ye3ceq ljamal )
wat heb ik er aan dan ?

succes met zoeken
azul
ayned!
azul ajouma ayned, voor de correctie, "elli 3chak eljamal" is van 3abdelwahab eddoukkali. dat lied self is door sabah de bekende egyptenares van libanees afkomst ook gezongen

Zi-hoceima

Citaat van: ayned_m op 24/06/2005 om 00:56:11
ik heb deze verhaal al jaaren door .  Geef mij  dcar inu van walid dan kan ik er  nog 100 jaar mee leven . want selmayi a baba, die ben ik al vergeten.

tanemmirt ayned 

mooiste bandje wat ik ooit heb gehoord