Armadd n tirra n Tmazight (Tifinagh)......

Gestart door Idir, 09/06/2005 om 17:35:20

Idir

http://www.tifawin.com/

Da-nitta ra d izran ihenjaren imezyanen d memmec gha taridd s'Tifinagh.... :o

Dora

(Y)..

te gek man...dit wordt mijn deeltijd opleiding..:)

vooral die imma imma inu i3zzen..

chekareg chek a tawmat

groenebriefjes

hou wel rekening met mij aub.. :( haha als ik goed begrijp kan je op die site leren spreken en schrijven of ni?

Dora

idir..wat is het verschil tussen de blauwe tekst en de zwarte ernaast>>waarom worden sommige woorden anders geschreven?

Dora


Idir

Citaat van: L_L op 09/06/2005 om 17:40:55
(Y)..

te gek man...dit wordt mijn deeltijd opleiding..:)

vooral die imma imma inu i3zzen..

chekareg chek a tawmat


Vereniging Amezyan uit Azghenghane heeft laatst met dat liedje een kinder-zang-wedstijd in Rabat gewonen! Zij waren daarmee als eerste geindigd! Bij deze wedstrijd mochte je in alle dialecten ( en ook Darija) meedoen! Het nummer is door Mohamed Adarghal geschreven (bedenker en uitgever van het Tifinagh jeugdblad "amezyane"  http://amezyan.tilawt.com/ ) ;)

Idir

Citaat van: L_L op 09/06/2005 om 17:46:48
idir..wat is het verschil tussen de blauwe tekst en de zwarte ernaast>>waarom worden sommige woorden anders geschreven?

Ik begrijp je vraag niet!! Ik zie geen baluwe letters?!

Sommige woorden zijn anders geschreven omdat het een combinatie is van alle dialecten!! Enkele woorden ken ik zelf ook niet, heb ze nooit eerder gehoord!

Dora

Citaat van: Idir op 09/06/2005 om 18:02:29
Citaat van: L_L op 09/06/2005 om 17:46:48
idir..wat is het verschil tussen de blauwe tekst en de zwarte ernaast>>waarom worden sommige woorden anders geschreven?

Ik begrijp je vraag niet!! Ik zie geen baluwe letters?!

Sommige woorden zijn anders geschreven omdat het een combinatie is van alle dialecten!! Enkele woorden ken ik zelf ook niet, heb ze nooit eerder gehoord!

als je op het cd'tje drukt krijg je toch "gedichtjes/versjes/liedjes"...de tekst is in het midden met blauw geschreven..

abrid

Citaat van: Idir op 09/06/2005 om 17:35:20
http://www.tifawin.com/

Da-nitta ra d izran ihenjaren imezyanen d memmec gha taridd s'Tifinagh.... :o

Dank voor de link!!Ben benieuwd.

Idir

Citaat van: L_L op 09/06/2005 om 22:37:45
Citaat van: Idir op 09/06/2005 om 18:02:29
Citaat van: L_L op 09/06/2005 om 17:46:48
idir..wat is het verschil tussen de blauwe tekst en de zwarte ernaast>>waarom worden sommige woorden anders geschreven?

Ik begrijp je vraag niet!! Ik zie geen baluwe letters?!

Sommige woorden zijn anders geschreven omdat het een combinatie is van alle dialecten!! Enkele woorden ken ik zelf ook niet, heb ze nooit eerder gehoord!

als je op het cd'tje drukt krijg je toch "gedichtjes/versjes/liedjes"...de tekst is in het midden met blauw geschreven..

Het zijn twee verschillende schrijfstijlen! ??? Die blauwe schrijfstijl ken ik niet ontcijferen, ik doe die zwarte letters (rechts).... Daar heb ik wat meer mee! ;)

abrid

Gisteravond rond 11.30 werd er een cursus tifinagh op die nieuwe zender Arrabia uitgezonden. Was leerzaam.
Wat is dit voor een zender? Weet iemand dat?

Idir

Citaat van: abrid op 14/06/2005 om 08:15:00
Gisteravond rond 11.30 werd er een cursus tifinagh op die nieuwe zender Arrabia uitgezonden. Was leerzaam.
Wat is dit voor een zender? Weet iemand dat?

Azul,

Het heet geen Arrabia (Arabisch) maar arabiâa (vierde) , deze zender is in het leven geroepen om het analfabetisme (mede te helpen) bestijden, Het zijn bijna allemaal programma's die bedoeld zijn om er iets van te leren> ;)

abrid

Dat bedoelde ik ook. Alleen geen 2 puntjes op A gezet.

Jammer dat het maar een kwartier duurt. Het is dagelijks te zien rond 11.30 's avonds.

Nasimo

Ja tamazight moet gewoon blijven bestaan en er moeten ook boeken uitkomen waar het ook in staat dan is het ook veel beter

athsaynou

Citaat van: Idir op 09/06/2005 om 17:35:20
http://www.tifawin.com/

Da-nitta ra d izran ihenjaren imezyanen d memmec gha taridd s'Tifinagh.... :o

Meni d zahn Izran enih?