Hoofdmenu

schaamte

Gestart door Amezian, 09/04/2004 om 14:40:31

ameziane

Citaat van: amazightjuh op 11/08/2004 om 21:57:50
ja ik weet wat je bedoeld.
dat probleem heb ik ook.
in deze samenleving moet je hard zijn.
maar in de marokaanse cultuur moet je zacht zijn,
en je kunt niet hard zijn tegen je vader.
dat = ook weer van het cultuur.
alles wat je doet je zit vast.
WAT NOU??????????

Ja, ik denk dat de opvoeding van vroeger, in de Rif, hier anders moet. Kinderen moeten leren assertief te zijn en voor hunzelf op te komen i.p.v. die afwachtende/passieve houding die ons wordt geleerd.

Dora

Citaat van: Aghzayfu op 24/07/2004 om 21:10:35
Azul fellawen,

Hebben jullie soms een journalist in het "Hiernamaals" die jullie voorziet van allerlei nieuwtjes in Hel- en Hemelland? 33 maagden en 33 mannen, bazzzzzzzzzzzz.

Dit is een achterlijke discussie. Samhatiyi.

Timensiwen

azul,

haha..ik vond je reactie wel wat hebben. alleen moet je niet over het hoofd zien dat die maagden in de koraan voorkomen. wat ik me wel afvraag is waar die maagden vandaan komen??..zijn ze hemelse maagden een soort engel of gewoon menselijke maagden. maar goed > daarnaast begrijp ik ook het aantal niet. je mag op aarde als man 4 vrouwen hebben (op voorwaardes weliswaar) en in de hemel meteen 33???....zal er een overschot zijn aan vrouwen??...over de vrouw wordt er helaas niet veel gezegd en nee voor de vrouw ligt het anders..zij zal volgens mij niet meer dan 1 man (of hij ook maagd is weet ik niet) mogen beminnen. en toch zegt men dat de helbewoners meerdendeel vrouwen zullen zijn >> maar als je ziet dat elk man 33 vrouwen mag hebben dan klopt het volgens mij niet...

Samariaan

Citaat van: lopende_lach op 14/08/2004 om 14:51:10
Citaat van: Aghzayfu op 24/07/2004 om 21:10:35
Azul fellawen,

Hebben jullie soms een journalist in het "Hiernamaals" die jullie voorziet van allerlei nieuwtjes in Hel- en Hemelland? 33 maagden en 33 mannen, bazzzzzzzzzzzz.

Dit is een achterlijke discussie. Samhatiyi.

Timensiwen

azul,

haha..ik vond je reactie wel wat hebben. alleen moet je niet over het hoofd zien dat die maagden in de koraan voorkomen. wat ik me wel afvraag is waar die maagden vandaan komen??..zijn ze hemelse maagden een soort engel of gewoon menselijke maagden. maar goed > daarnaast begrijp ik ook het aantal niet. je mag op aarde als man 4 vrouwen hebben (op voorwaardes weliswaar) en in de hemel meteen 33???....zal er een overschot zijn aan vrouwen??...over de vrouw wordt er helaas niet veel gezegd en nee voor de vrouw ligt het anders..zij zal volgens mij niet meer dan 1 man (of hij ook maagd is weet ik niet) mogen beminnen. en toch zegt men dat de helbewoners meerdendeel vrouwen zullen zijn >> maar als je ziet dat elk man 33 vrouwen mag hebben dan klopt het volgens mij niet...

het zijn niet vrouwen die eerder op aarde hebben gewoont, maar vrouwen van de hemel (Al-hur Al-`In). Vrouwen van de aarde zijn wel superieur over deze hemelse schepsels aangezien zij Jannah verdient hebben door hun werk op aarde.

meer over dit onderwerp (engels)
http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hFatwaID=57582

Dora

Citeer

het zijn niet vrouwen die eerder op aarde hebben gewoont, maar vrouwen van de hemel (Al-hur Al-`In). Vrouwen van de aarde zijn wel superieur over deze hemelse schepsels aangezien zij Jannah verdient hebben door hun werk op aarde.

meer over dit onderwerp (engels)
http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hFatwaID=57582
Citeer
beste mohammed, ik heb dat hele stuk gelezen maar dat stuk geeft geen antwoord op de vragen die hiervoor gesteld zijn. elk ieder van ons weet dat ook vrouwen wel degelijk het paradijs ingaan na goede werken..zie als vb de vrouwen en moeders van de profeten > moge Allah hen genadigd zijn< > het ging erom dat in de koraan nergens wordt gesproken over wat de vrouwen te wachten staat (behalve de rivieren, lotusbomen zonder doornen, fruit in overvloed en noem maar op).

Samariaan

Het stuk ging erover dat je als vrouw krijgt wat je wil.

soemisha

Citaat van: MohamedUK op 15/08/2004 om 13:57:01
Het stuk ging erover dat je als vrouw krijgt wat je wil.

dat was al bekend nu men zegt dat je in het paradijs alleen hoeft te denken en het gebeuren zal...daar gaat het niet om...het gaat om de beloftes die aan de man zijn gemaakt > die niet tellen voor de vrouw...

ps; its L_L :)