Hoofdmenu

schaamte

Gestart door Amezian, 09/04/2004 om 14:40:31

Samariaan

over schaamte gesproken, wil iedereen op dit forum de intentie maken goede seksuele voorlichting te geven aan zijn of haar kinderen? Is afwezigheid van dit is een bron van veel ellende...

student1980

Citeerover schaamte gesproken, wil iedereen op dit forum de intentie maken goede seksuele voorlichting te geven aan zijn of haar kinderen? Is afwezigheid van dit is een bron van veel ellende...

Ik denk dat dit onder andere te maken heeft met schaamte. Wat niet weet, wat niet deert.

ayuda

of juist wel deert

Masja

dat verschilt ook nog per persoon denk ik

Samariaan

CiteerIk denk dat dit onder andere te maken heeft met schaamte. Wat niet weet, wat niet deert.

precies, of er van uitgaan dat elk kind is geboren met seksueel besef en dat het wel goed komt, ouders negeren het terwijl het een van de mooiste en natuurlijke processen is. Seksuele voorlichting is toch denk ik een van de mooiste dingen die je mee kunt geven aan een kind -

- en voor de modernisten onder jullie , voor seksualiteit en sensualiteit is alleen plaats in het huwelijk! ;)

ayuda

Ik wil een huwelijk, NU!!! :-)

Samariaan

Ayuda control yourself!!

ayuda

haha, is goed hoor!  Ik ga nu maar even fietsen dan koel ik af.

Nu schaam ik me toch!!!

Amezian

Citeerover schaamte gesproken, wil iedereen op dit forum de intentie maken goede seksuele voorlichting te geven aan zijn of haar kinderen? Is afwezigheid van dit is een bron van veel ellende...
Goed thema.Dat is ook iets wat wij uit de taboesfeer moeten halen.In de Ahadieth van de Profeet worden dingen bij naam genoemd wat betreft seksualiteit.Moeten wij weer daar een taboe van maken?Alleen het gaat ook over de manier waarop.

Samariaan

CiteerGoed thema.Dat is ook iets wat wij uit de taboesfeer moeten halen.In de Ahadieth van de Profeet worden dingen bij naam genoemd wat betreft seksualiteit.Moeten wij weer daar een taboe van maken?Alleen het gaat ook over de manier waarop.

klopt, de meisjes van Madinah kwamen ook naar de profeet saws om te vragen welke vormen van seks nou wel of niet konden, enzovoort. Verder deden mannen ook niet of ze nooit seks hadden met hun vrouwen (zoals nu), het was een van de redenen om van verlof te krijgen van jihaad, om met je vrouw te kunnen zijn. En verder krijgt iedereen die zijn lusten halal bevredigd daar beloning voor van Allah.

Mos

Schaamte is een onderdeel van het geloof, behalve wanneer je iets vraagt over religeuze zaken.

Idir

CiteerSchaamte is een onderdeel van het geloof, behalve wanneer je iets vraagt over religeuze zaken.

Schaamte kan ook cultureel bepaald zijn!!!

imzourenlady

CiteerHallo iedereen,

Ik wil hier een onderwerp bespreken wat misschien taboe is.Het gaat namelijk over onze schaamtecultuur.Van jongs af aan wordt je opgevoed met schaamte.Je moet je overal voor schamen.Je moet vooral beleefd zijn.Naaste familieleden moet je de hand kussen enz.
Nu is het zo dat je in deze samenleving vooral assertief moet zijn,ja zelfs brutaal om iets te bereiken.
Persoonlijk heb ik daar moeite mee.Dingen zijn zo diep,bepalen je karakter dat je ze moeilijk kwijt kunt raken.Ik denk dat velen van ons(Imazighen,Marokkanen,Moslims)dit verschijnsel herkennen.
Graag jullie reacties.

salaam,

heyy dat is hem now juist!! wij zijn met schaamte op gegroeid en ik vind dat iets heel moois zeker als het om familie gaat!!!  

AFRA

schaamte heeft niets met onze cultuur te maken (want dat is geen cultuur). ieder volk kan zich schamen.

dus dit onderwerp was voor babbelen.

---
als jij pijn om iets krijgt, dan je kan dat nooit gerust herhalen.
je onderbewust kent het resultaat nog, jij herinnert het niet, maar je onderbewust wel.

dus schamen moet niet altijd voor bepaalde dingen en omstandigheden zijn. maar tegen dingen waarvoor men pijn kreeg. dus dat is afhankelijk van persoon tot persoon.

iemand die niet schaamt, is psychopaat. maar het is niet juist al wat wij zeggen dat iemand niet schaamt. want de betrokkene zou zich voor andere dingen schamen , maar waarvoor jij je schaamt, maalt hem niet uit, want hij had daar nooit serieuse pijn voor.

pijn heeft diverse vormen.

Masja

ik snap precies wat je bedoelt Afra..