Marokkanen worden ook in marokko gediscrimineerd

Gestart door mara, 08/06/2005 om 13:06:50

mara

Citaat van: Dobry Den op 08/06/2005 om 14:47:45
Citaat van: Izwan op 08/06/2005 om 14:21:58
Het is gewoon buraeucratie. De achterlegende gedachten zouden zijn dat marokkanen zich moeten blijven inschrijven bij marokkaanse overheid. Marokkanen met nederlandse pasport hebben recht als toerist het land binnen te treden, maar in marokko zelf hebt jij die identiteit kaart nodig, voor eventuele controls.

Trouwens pietluttig zijn ze daar aan de grens niet. Afgelopen zomer ben ik met een 1,5 jaar verlopen identiteitsbewijs Marokko binnen gekomen.

ik hoor hele andere verhalen, ik zei toch dat het ook ligt aan welke ambtenaar je voor je hebt :)

Dobry Den

Citaat van: mara op 08/06/2005 om 16:30:42
ik hoor hele andere verhalen, ik zei toch dat het ook ligt aan welke ambtenaar je voor je hebt :)

Mischien was het ook wel een Abdelkrim-sympathisant. ik droeg een abdelkrim-speld en de ambtenaar vroeg verbaasd of dat abdelkrim was en of ik uit Al hoceima kwam. Maar mischien was ie ook gewoon in een goede bui.

mara

Citaat van: Dobry Den op 08/06/2005 om 16:40:14
Citaat van: mara op 08/06/2005 om 16:30:42
ik hoor hele andere verhalen, ik zei toch dat het ook ligt aan welke ambtenaar je voor je hebt :)

Mischien was het ook wel een Abdelkrim-sympathisant. ik droeg een abdelkrim-speld en de ambtenaar vroeg verbaasd of dat abdelkrim was en of ik uit Al hoceima kwam. Maar mischien was ie ook gewoon in een goede bui.
misschien vond hij je wel lief ::)

Dobry Den

Citaat van: Izwan op 08/06/2005 om 16:18:08
Het verschil tussen hier en in marokko is dat de politie/ambtenaars kijken wel wat in die id staat, maar in marokko kijken ze meer naar je portemonnee.
Ik kan een recent gebeurtenis: Een student (meisje) heeft veel geld van haar rijke familie gestolen. Zij is opgeppakt en krijgt 6 jaar gevangisstraf. Na een paar dagen later hebben haar ouders 6000,00 euro aan corrupten gegeven. Zij is nu vrij. Ik wil hier duidelijk maken dat in marokko geen regels zijn die moeten gehanteerd worden. Die regels zijn gemaakt om mensen uit te kleden en te vernederen.

Het enige wat je met je verhaal hebt duidelijk gemaakt, is dat er corruptie is. Geen nieuws en zeker niet typisch Marokkaans. Volg je het Nederlandse nieuws eigenlijk wel? Ik zou niet weten waarom dezelfde regels in Nederland wel correct zijn, maar die in Marokko niet. En wat betreft vernederingen, ben ik ook wel eens vernederd aan een Marokkaanse grens omdat ik de Franse en Arabische taal niet sprak (notabene bij grens van Ceuta), maar dat gebeurde ook toen ik vorig jaar bij schiphol als enige uit de rij werd gehaald en compleet werd gefouilleerd (het leek meer op aanranding, maar goed).

mara

Nou wat betreft dit probleem is het zeker wel typisch marokkaans. Noem eens een ander land waarvan de onderdanen in nl verblijven en ze hun nationaliteit niet mogen opzeggen? Ik beweer ook niet dat het iets nieuws is, alleen moeten mensen zo af en toe eens duidelijk worden gemaakt dat het bestaat...

Dobry Den

Citaat van: mara op 08/06/2005 om 17:00:51
Nou wat betreft dit probleem is het zeker wel typisch marokkaans. Noem eens een ander land waarvan de onderdanen in nl verblijven en ze hun nationaliteit niet mogen opzeggen?

Noem eens een ander land waarvan de regering dreigt om je nationaliteit af te pakken?


mara

Citaat van: Dobry Den op 08/06/2005 om 17:02:48
Citaat van: mara op 08/06/2005 om 17:00:51
Nou wat betreft dit probleem is het zeker wel typisch marokkaans. Noem eens een ander land waarvan de onderdanen in nl verblijven en ze hun nationaliteit niet mogen opzeggen?

Noem eens een ander land waarvan de regering dreigt om je nationaliteit af te pakken?


In Denemarken (de grote inspirator van verdonk) wordt dat binnenkort wet.

Dobry Den

Citaat van: mara op 08/06/2005 om 17:04:04
Citaat van: Dobry Den op 08/06/2005 om 17:02:48
Citaat van: mara op 08/06/2005 om 17:00:51
Nou wat betreft dit probleem is het zeker wel typisch marokkaans. Noem eens een ander land waarvan de onderdanen in nl verblijven en ze hun nationaliteit niet mogen opzeggen?

Noem eens een ander land waarvan de regering dreigt om je nationaliteit af te pakken?


In Denemarken (de grote inspirator van verdonk) wordt dat binnenkort wet.

Dus toch niet typisch Marokkaans....

mara

Citaat van: Dobry Den op 08/06/2005 om 17:08:14
Citaat van: mara op 08/06/2005 om 17:04:04
Citaat van: Dobry Den op 08/06/2005 om 17:02:48
Citaat van: mara op 08/06/2005 om 17:00:51
Nou wat betreft dit probleem is het zeker wel typisch marokkaans. Noem eens een ander land waarvan de onderdanen in nl verblijven en ze hun nationaliteit niet mogen opzeggen?

Noem eens een ander land waarvan de regering dreigt om je nationaliteit af te pakken?


In Denemarken (de grote inspirator van verdonk) wordt dat binnenkort wet.

Dus toch niet typisch Marokkaans....

Wel typisch marokkaans, de Mar. overheid dan. Ik wacht nog steeds op dat land van jou :) kunnen we concluderen dat je er geen weet?

Dobry Den

Ik denk dat jij mij niet begrepen hebt. Het ene land (Marokko) weigert intrekking en de ander (Nederland/Denemarken) dreigen er juist mee. In principe doen ze dus allebei hetzelfde. Niks typisch Marokkaans dus.

mara

Bij die twee andere landen, ned. en dm, gaat het er niet om dat je met een ander nat. dan van die twee landen je ook nog eens een id-kaart moet laten zien van in dit geval nl of dm. Dus is het wel typisch marokkaans! Ik wacht nog steeds op dat land van je :)

Dobry Den

Citaat van: mara op 08/06/2005 om 17:00:51
Noem eens een ander land waarvan de onderdanen in nl verblijven en ze hun nationaliteit niet mogen opzeggen?

hier reageer ik op mara.

mara

Citaat van: Dobry Den op 08/06/2005 om 17:31:28
Citaat van: mara op 08/06/2005 om 17:00:51
Noem eens een ander land waarvan de onderdanen in nl verblijven en ze hun nationaliteit niet mogen opzeggen?

hier reageer ik op mara.

reageer dan, noem dat land...

groenebriefjes


Dobry Den

Citaat van: Dobry Den op 08/06/2005 om 17:22:32
Ik denk dat jij mij niet begrepen hebt. Het ene land (Marokko) weigert intrekking en de ander (Nederland/Denemarken) dreigen er juist mee. In principe doen ze dus allebei hetzelfde. Niks typisch Marokkaans dus.

ziezo, hier ff het antwoord maar weer geciteerd.