Amazigh- kindespel  ;)

Gestart door Idir, 03/04/2004 om 21:56:58

Idir

Wie kent er een (Amazigh) Riffijnse spel?? Zoals Ibouhmen, kackec... als het even kan, graag ook uitleg hoe je zo'n spel speelt. Ik ben benieuwd naar jullie reacties ;D

someyay18

CiteerWie kent er een (Amazigh) Riffijnse spel?? Zoals Ibouhmen, kackec... als het even kan, graag ook uitleg hoe je zo'n spel speelt. Ik ben benieuwd naar jullie reacties ;D

de spel met zeven stenen. je moet er eentje omhoog gooien. en dan een pakken. daarna gooi je er weer een en pak je er twee en zo ga je maar door tot de zevende. dan moet je alle stenen omhoog gooien en dan kijken hoeveel je er vangt met je hand. en dat noem je dan ezels. en hoeveel ezels je maakt hoeveel klappen je mag geven aan je tegenstander. Duidelijk!!!!!!!!!

Wasilla tarifest

Citeerde spel met zeven stenen. je moet er eentje omhoog gooien. en dan een pakken. daarna gooi je er weer een en pak je er twee en zo ga je maar door tot de zevende. dan moet je alle stenen omhoog gooien en dan kijken hoeveel je er vangt met je hand. en dat noem je dan ezels. en hoeveel ezels je maakt hoeveel klappen je mag geven aan je tegenstander. Duidelijk!!!!!!!!!

Hahhahaha dit spel ken ik, maar ik speelde het alleen zonder die klappen

someyay18

CiteerHahhahaha dit spel ken ik, maar ik speelde het alleen zonder die klappen

Die klappen vond ik juist het leukst ;)

Wasilla tarifest

CiteerDie klappen vond ik juist het leukst ;)

Nou, als je behoefte hebt aan nog meer klappen, dan kan je by my langs komen ik deel ze graag uit ;)

someyay18

CiteerNou, als je behoefte hebt aan nog meer klappen, dan kan je by my langs komen ik deel ze graag uit ;)

ik gaf ze zelf he krijgen is wat anders ;)

Tamaynut

Citeerde spel met zeven stenen. je moet er eentje omhoog gooien. en dan een pakken. daarna gooi je er weer een en pak je er twee en zo ga je maar door tot de zevende. dan moet je alle stenen omhoog gooien en dan kijken hoeveel je er vangt met je hand. en dat noem je dan ezels. en hoeveel ezels je maakt hoeveel klappen je mag geven aan je tegenstander. Duidelijk!!!!!!!!!

Nu weet ik weer waarom ik zoveel klappen kreeg. ;)
Wat leuk om hier te lezen, wat ik ooit in mijn jeugd speelde. :)

Idir

Azul,

??? Niemand nog een leuke spel... vraag je moeder anders die zullen het vast weten.. ;D

AdamX

de volgende speltjes heb ik in mn jeugd gespeld:
 tronba ( nederlandse yoyo
- souk= renen van de ene lijn tot de volgende lijn zonder dat de tegenstander ej aanraakt.
- thanofra/sarba= verstopertje
- kinkers
- kaarten met geld of gewoon met r7kam
- moppen vertellen
- verhalen vertellen
- op jacht gaan
- tagine maken

en voor de meisjes waren de volgende speltjes populair
- peso- imzerkefen- akarast ino/tasnift ino :) en van die grappige liederen.

Idir

XsFRIDAsx

CiteerAzul,

Ik heb ook nog wat gevonden ;) erg leuk!!

http://www.tawiza.nl/content/sectie.php?cid=84&secties=cat

Hey echt leuk man die site ik vond dat spelletje van Tsilit n Undâr (overgooi schoen) wel grappig maar leuk dat je die site ff hier zet

groetjes farida

imzourenlady

salaam,

hahahahah je bedoeld imzerqven ja ik speel het ook als ik in arif ben je tog met je kleine neefjes en nichtjes!!!!

imzourenlady

Citeerde volgende speltjes heb ik in mn jeugd gespeld:
 tronba ( nederlandse yoyo
- souk= renen van de ene lijn tot de volgende lijn zonder dat de tegenstander ej aanraakt.
- thanofra/sarba= verstopertje
- kinkers
- kaarten met geld of gewoon met r7kam
- moppen vertellen
- verhalen vertellen
- op jacht gaan
- tagine maken

en voor de meisjes waren de volgende speltjes populair
- peso- imzerkefen- akarast ino/tasnift ino :) en van die grappige liederen.

salaam,

hahaha leuk joh

Samariaan

Imzrekfen - meisjes doen dit vooral.

Je zoekt eerst een paar steentjes, gooit ze op de grond, daarna en gooi je elke keer een steen in de lucht terwijl je een van de steentjes opraapt, en daarna snel die steen die je in de lucht hebt vangen. Zo ga je door totdat alle steentjes in je hand zitten. Valt die steen die je in de lucht gooit op de grond ben je af. Almohim, jullie weten denk ik wel hoe het daarna gaat.

Idir

Citaat van: MohamedUK op 19/05/2004 om 08:19:33

Imzrekfen - meisjes doen dit vooral.

Je zoekt eerst een paar steentjes, gooit ze op de grond, daarna en gooi je elke keer een steen in de lucht terwijl je een van de steentjes opraapt, en daarna snel die steen die je in de lucht hebt vangen. Zo ga je door totdat alle steentjes in je hand zitten. Valt die steen die je in de lucht gooit op de grond ben je af. Almohim, jullie weten denk ik wel hoe het daarna gaat.

Is dat niet hetzelfde als Ibouhmen??