Polisario wordt sterker in Marokko

Gestart door rifman, 01/06/2005 om 16:39:39

rifman

Over de separistische demonstraties in Layoun is weinig gepubliceerd in marokko en wordt steeds afgeschilders als een paar honderd relschoppers. Op Aljazeera in in de Spaanse media is overgines veel gepubliceerd over deze volksopstand, waar de Polisario aanhangers, de 32 jaar onderdrukking kenbaar maken en de onafhankelijkheid opeisen. De demonstranten waarvan tientallen opgepakt hebben onafhankelijkheid opgeist en hebben de marokkaanse vlag verbrand.

Layoun werd tot nu toe door de Marokkaanse dictatoriale Makhzen beschouwd als het symbool van de Marokkaniteit van de westelijke Sahara.

In het verleden werd je al opgepakt voor het noemen westelijke sahara in plaats van Marokkaanse sahara.

Over de demonstraties in nador en Lhusima hoor je helemaal niets op de Marokkaanse media, en ook niet op de Nationalistische en fundamentalistische ALjazeera ondanks dat ze veel groter zijn.

Weg met de makhzen, Geen Federatie, maar totale onafhankelijkheid.



tazrout tabarchant

marokkaanse media laat me niet lachen. ze krijgen van uit rabat wat ze moeten uitzenden en wat niet. dus.aljaziera dat weet ik niet hoe het in elkaar zit. eerlijk gezegd kijk ik helemaal niet naar die arabisch tv zenders. het enige waar ze het over hebben. zijn hun leiders  kaddafi en boetaflika. en assad en mobarak en die tunisische ezel en zijn marokkaanse broer

tazrout tabarchant

Citaat van: Arabi op 11/06/2005 om 18:14:14
Citaat van: e7eouaden op 01/06/2005 om 20:45:38
marokkaanse media laat me niet lachen. ze krijgen van uit rabat wat ze moeten uitzenden en wat niet. dus.aljaziera dat weet ik niet hoe het in elkaar zit. eerlijk gezegd kijk ik helemaal niet naar die arabisch tv zenders. het enige waar ze het over hebben. zijn hun leiders  kaddafi en boetaflika. en assad en mobarak en die tunisische ezel en zijn marokkaanse broer

Hou je kwebel dicht!!! ben van de overschrijdende crimimaliteit!!! mocht je zo verder gaan, dan wordt je de toegang tot marokko geweigerd. dus s.vp. nette woorden gebruiken.

Je bent nu gewaarschuwd!!
hahahaha hier hou ik van. wil je mijn adres hebben? toegang tot marokko geweigerd. nou word ik bang, help...weet jij wat je moet doen. ga de koning mo nummer 6 aanbiden? dat is jullie god toch.. god van de arabieren.

groenebriefjes

ey arabi, ik wil wedden dat jij mij de toegang tot marokko ni kan weigeren haha...wat je ook wilt doen...ik kom gewoon binnen, en niemand van jou "goden" kan mij aanraken in rif...daar durf ik grof geld op te leggen met je...Ik kan wel zorgen dat jij ni binnenkomt...geef maar een adres en naam haha dan zal ik de douane ff dik betalen zodat ze jou ni toelaten :) jullie zijn allemaal te koop hahaha

tazrout tabarchant

dat is het juiste woord ze zijn allemaal te koop.zij hebben de corruptie uitgevonden.

groenebriefjes

Citaat van: e7eouaden op 11/06/2005 om 19:38:58
dat is het juiste woord ze zijn allemaal te koop.zij hebben de corruptie uitgevonden.

een echte moslim kan je ni omkopen!!

athsaynou

#6
Citaat van: prince-izaquiren op 11/06/2005 om 19:44:40
Citaat van: e7eouaden op 11/06/2005 om 19:38:58
dat is het juiste woord ze zijn allemaal te koop.zij hebben de corruptie uitgevonden.

een echte moslim kan je ni omkopen!!

Vergis je niet...dan komen we bij de vraag wat is nou een ''echte of goede'' moslim?..

groenebriefjes

wat is het verschil...een echte moslim behoort een goede moslim te zijn. En is zeker niet om te kopen...Alhoewel je het tegendeel hier veel ziet in nederland al1 al...moskee bouwen met drugsgeld is goed voorbeeld ervan.

athsaynou

Citaat van: prince-izaquiren op 11/06/2005 om 20:26:11
wat is het verschil...een echte moslim behoort een goede moslim te zijn. En is zeker niet om te kopen...Alhoewel je het tegendeel hier veel ziet in nederland al1 al...moskee bouwen met drugsgeld is goed voorbeeld ervan.

Ja dat begrijp ik maar je kan niet van een goede moslim of een echte moslim spreken dat is niet aan ons..

groenebriefjes

Citaat van: m'Izran op 11/06/2005 om 20:27:35
Citaat van: prince-izaquiren op 11/06/2005 om 20:26:11
wat is het verschil...een echte moslim behoort een goede moslim te zijn. En is zeker niet om te kopen...Alhoewel je het tegendeel hier veel ziet in nederland al1 al...moskee bouwen met drugsgeld is goed voorbeeld ervan.

Ja dat begrijp ik maar je kan niet van een goede moslim of een echte moslim spreken dat is niet aan ons..
oordeel ik ergens??

athsaynou

Citaat van: prince-izaquiren op 11/06/2005 om 20:29:47
Citaat van: m'Izran op 11/06/2005 om 20:27:35
Citaat van: prince-izaquiren op 11/06/2005 om 20:26:11
wat is het verschil...een echte moslim behoort een goede moslim te zijn. En is zeker niet om te kopen...Alhoewel je het tegendeel hier veel ziet in nederland al1 al...moskee bouwen met drugsgeld is goed voorbeeld ervan.

Ja dat begrijp ik maar je kan niet van een goede moslim of een echte moslim spreken dat is niet aan ons..
oordeel ik ergens??

zeg ik dat..

Izwan

Citaat van: rifman op 01/06/2005 om 16:39:39
de Nationalistische en fundamentalistische ALjazeera.
Wat bedoel jij hiermee?

TheCFO

Annan benoemt Van Walsum tot gezant Westelijke Sahara
NEW YORK - Secretaris-generaal Kofi Annan van de Verenigde Naties heeft de Nederlandse diplomaat Peter van Walsum tot zijn persoonlijke gezant voor de Westelijke Sahara benoemd. Dat meldde de volkerenorganisatie dinsdag op haar website.


Annan heeft Van Walsum verzocht contact op te nemen met de betrokken partijen en omliggende landen om te proberen een oplossing te vinden voor de crisis in het land. De Westelijke Sahara vormt al dertig jaar onderwerp van strijd tusen Marokko en buurland Algerije. Toen kolonisator Spanje zich in 1976 uit het woestijnland terugtrok, viel Marokko het gebied binnen. De bevrijdingsbeweging Polisario strijdt tegen de regering voor onafhankelijkheid. Algerije steunt die beweging.

De in Rotterdam geboren Van Walsum heeft in al diverese diplomatieke functies bekleed. Zo werkte hij van 1985 tot 1989 als ambassadeur in Bangkok en was hij eind negentiger jaren de Nederlandse vertegenwoordiger bij de VN.