Wordt wakker mens!

Gestart door Izwan, 01/06/2005 om 11:17:56

poesjes

jij zal nooit de kans krijgen om breder te denken.

groenebriefjes

Citaat van: poesjes op 03/06/2005 om 11:34:22
jij zal nooit de kans krijgen om breder te denken.
En wie ben jij om dat te beoordelen....wie heeft jou vandaag god gemaakt?

poesjes

Waarom kunnen riffijnen zo bekrompen leven? kijk eens toch verder dan je neus lang is.

groenebriefjes

Citaat van: poesjes op 03/06/2005 om 11:38:34
Waarom kunnen riffijnen zo bekrompen leven? kijk eens toch verder dan je neus lang is.

Hoezo bekrompen...omdat riffijnen eerst vooor rif willen opkomen...of wat? Moeten we eerst naar de sahara trekken met ze alle en dara beginnen en vervolgens rif helpen of wat? wat bedoel je nou? En dat jij vind dat je een achterstand hebt, en je bekrompen voelt dat betekend nog ni dat elke riffijn zich zo moet voelen...Waarom moeten riffijnen niet riffijns denken...leg me dat eens helder uit?

poesjes

Wat versta jij onder riffijn? kan jij mij dat uitleggen?

Dus als ik bij jou thuis binnenval en ik gooi in de kelder en k bezet je hele huis, ga jij na een verloop van tijd alleen die kelder opeisen?!? Mooi, dan wil ik wel weten waar je woont.

groenebriefjes

Citaat van: poesjes op 03/06/2005 om 11:44:47
Wat versta jij onder riffijn? kan jij mij dat uitleggen?

Dus als ik bij jou thuis binnenval en ik gooi in de kelder en k bezet je hele huis, ga jij na een verloop van tijd alleen die kelder opeisen?!? Mooi, dan wil ik wel weten waar je woont.


dat is appels met peren vergelijken wat je nou doet...dat is een vergelijking van niks. En wat ik onder riffijns versta is denk ik ni relevant.. Maar doe je ding..en denk wat je denkt...maar ik gaf al1 me mening...ik kom op voor rif...en de rest boeit me niet.

Izwan

Beste heddenwien Souk,
Je hebt gelijk, Marokko is een zinkend schip. Velen van ons hebben dit schip verlaten. Achteraf blijkt het een misser te zijn want piraten zonder schip kunnen niet in het land overleven. Ze moeten hun zinkend schip weten de reden en of een nieuw schip bouwen.
Ik geloof dat in rif grondstoffen aanwezig zijn. Er zijn alle aanwezigen voor. Veel boeren in rif moeten hun putten door de regering dicht maken. Tijdens het boren van putten komen ze vreemd grondstoffen tegen.  Spanjaarden hadden daar ook veel onderzoeken gedaan waarin blijkt dat rif over grondstoffen beschikt. Abdo elkarim was ook van plan om aandacht aan grondstoffen in rif te besteden om zijn economie te versterken. Zo ver is hij niet gekomen.
Rif vooral in de omgeving van Tamsaman had voor de opkomst van de islam zich beroemd met haar ijzergrond. Kortom, ga het uitzoeken als je meer details over dit onderwerp echt wil weten. Zelf had ik in het verleden wat hierover gelezen. God mag het weten waar ik het gelezen heb.

Beste Poesje,

Je hebt gelijk, abdo elkarim had groot plannen voor noord-afrika. Hij moest ergens begingen. We worstelen nu met hetzelfde probleem. Zelf pleit ik niet voor onafhankelijk rif, maar strategische gezin kan het idee best gebruikt worden om meer rechten voor rif gebied te halen. Dit kan ertoe leiden dat andere gebieden zich gaan organiseren om voor hun rechten op te komen. Het samenwerkingsverband is een sleutelwoord om een echt onafhankelijke Marokko te creëren. Swassa hebben meer rechten verworden dan iriffijen. Ze zijn in vroeg stadium zich lokaal organiseren.
Lieve Poesje, Je onderschat de kracht van rif. Iriffijen zijn verspreid over de hele Marokko en Europa. Deze situatie heeft slecht en goede kanten. Laten wij de goede kanten benutten: Een lobby creëren die voor rechten van iriffijen opkomt en onze broeders Iamzighen overal te ondersteunen. Zionistische beweging heeft het kunnen bewijzen (dit moet los van zionistische gedachten gezien worden). Verder is het van belang om goed inzicht over onze situatie te krijgen. Geloof het of niet, we zullen Spanjaarden tegenkomen, voornamelijk als wij voor economische belangen van rif gaan opkomen.

poesjes

Citaat van: yassine-don-rifi op 03/06/2005 om 11:50:35
Citaat van: poesjes op 03/06/2005 om 11:44:47
Wat versta jij onder riffijn? kan jij mij dat uitleggen?

Dus als ik bij jou thuis binnenval en ik gooi in de kelder en k bezet je hele huis, ga jij na een verloop van tijd alleen die kelder opeisen?!? Mooi, dan wil ik wel weten waar je woont.


dat is appels met peren vergelijken wat je nou doet...dat is een vergelijking van niks. En wat ik onder riffijns versta is denk ik ni relevant.. Maar doe je ding..en denk wat je denkt...maar ik gaf al1 me mening...ik kom op voor rif...en de rest boeit me niet.


Nee, dat is niet appelen met peren vergelijken. Zo is het. nee, je moet antwoorden. het is altijd gemakkelijk om een vraag te ontlopen. daar zijn wij riffijnen goed in.
Hoe je komt op voor rif? dus, met andere woorden, je wilt gewoon dat rif onafhankelijk wordt?

groenebriefjes

Citaat van: poesjes op 03/06/2005 om 12:01:13
Citaat van: yassine-don-rifi op 03/06/2005 om 11:50:35
Citaat van: poesjes op 03/06/2005 om 11:44:47
Wat versta jij onder riffijn? kan jij mij dat uitleggen?

Dus als ik bij jou thuis binnenval en ik gooi in de kelder en k bezet je hele huis, ga jij na een verloop van tijd alleen die kelder opeisen?!? Mooi, dan wil ik wel weten waar je woont.


dat is appels met peren vergelijken wat je nou doet...dat is een vergelijking van niks. En wat ik onder riffijns versta is denk ik ni relevant.. Maar doe je ding..en denk wat je denkt...maar ik gaf al1 me mening...ik kom op voor rif...en de rest boeit me niet.


Nee, dat is niet appelen met peren vergelijken. Zo is het. nee, je moet antwoorden. het is altijd gemakkelijk om een vraag te ontlopen. daar zijn wij riffijnen goed in.
Hoe je komt op voor rif? dus, met andere woorden, je wilt gewoon dat rif onafhankelijk wordt?

dat heb ik ni gezegt...maar op moment zou ik dat graag willen ja dat rif onafhankelijk word. En dan dus ook zijn grondstoffen behoudt en kan/mag benutten. Het zou dan wel een verdeeld marokko worden maar als sahara, en rif en andere partijen dan gezamelijk een nieuwe regering maken zou dat beter zijn dan de huidige situatie...die mo6 en zijn hielelikkers moeten gewoon afgemaakt worden...op de manier zoals ze bij me grootouders hebben gedaan...afmaken en begraven waar niemand weet! En nogmaals ik geef geen antwoord op nutteloze vragen..en al helemaal ni op commando.. :)

poesjes

Izwan, als je een imperium wilt aanvallen, dan ga je dat toch niet doen met een stammetje (kleinste onder de imazighen). dit is gewoon niet haalbaar. we moeten ervoor zorgen dat wij, imazighen terug verenigd worden. Laten we niet dezelfde fout maken als de kabaylen in algerije. wat hebben zij bereikt? moesten ze samengeaan zijn met de anderen dan stonden ze veel verder. Trouwens, ik heb echt het gevoel dat riffijnen met niemand willen samengaan. jullie mogen iet vergeten dat wij één zijn, het is niet omdat wij gewoon in dialecten zijn gaan praten, dat we van elkaar verschillen.

poesjes

Citaat van: yassine-don-rifi op 03/06/2005 om 12:05:35
Citaat van: poesjes op 03/06/2005 om 12:01:13
Citaat van: yassine-don-rifi op 03/06/2005 om 11:50:35
Citaat van: poesjes op 03/06/2005 om 11:44:47
Wat versta jij onder riffijn? kan jij mij dat uitleggen?

Dus als ik bij jou thuis binnenval en ik gooi in de kelder en k bezet je hele huis, ga jij na een verloop van tijd alleen die kelder opeisen?!? Mooi, dan wil ik wel weten waar je woont.



dat is appels met peren vergelijken wat je nou doet...dat is een vergelijking van niks. En wat ik onder riffijns versta is denk ik ni relevant.. Maar doe je ding..en denk wat je denkt...maar ik gaf al1 me mening...ik kom op voor rif...en de rest boeit me niet.


Nee, dat is niet appelen met peren vergelijken. Zo is het. nee, je moet antwoorden. het is altijd gemakkelijk om een vraag te ontlopen. daar zijn wij riffijnen goed in.
Hoe je komt op voor rif? dus, met andere woorden, je wilt gewoon dat rif onafhankelijk wordt?

dat heb ik ni gezegt...maar op moment zou ik dat graag willen ja dat rif onafhankelijk word. En dan dus ook zijn grondstoffen behoudt en kan/mag benutten. Het zou dan wel een verdeeld marokko worden maar als sahara, en rif en andere partijen dan gezamelijk een nieuwe regering maken zou dat beter zijn dan de huidige situatie...die mo6 en zijn hielelikkers moeten gewoon afgemaakt worden...op de manier zoals ze bij me grootouders hebben gedaan...afmaken en begraven waar niemand weet! En nogmaals ik geef geen antwoord op nutteloze vragen..en al helemaal ni op commando.. :)

Grondstoffen? Welke grondstoffen?
dus nadat je onafhankelijk bent, ga je nog een coalitie proberen te vinden in marokko?
Volgens mij heb je er niet echt goed over nagedacht

abrid

Het grote Tamazgha is mooi en aardig maar niet haalbaar. Is net zo'n droom als een groot Arabisch land.

Over de grondstoffen zijn hele gevechten met de Spanjaarden uitgebroken. Omdat deze mijnen wouden expoiteren. Bijv.  Adras n Iysan, Adrar n Sidi Bu Giyar etc.

De Rif is groter dan Nederland.

poesjes

tamazgha is inderdaad niet haalbaar, of toch niet in het begin. daar geef ik je gelijk in. Maar wat rif betreft, zou ik eerder denken dat dat niet haalbaar is omdat je zo steun ontloopt die anderen  kunnen geven door ook in opstand te komen. de strategie is om ze te omsingelen, dat ze niet beseffen vanwaar ze het krijgen. Waarom denk je dat de arabieren de rif altijd hebben gediscrimineerd en nooit iets hebben gegeven. Ze weten dat vroeg of laat als wij opkomen, ze ons rif terug gaan geven. Rif is niet genoeg, omdat wij dan niet van hen verlost zouden zijn. Natuurlijk wil ik dat rif onafhankelijk wordt en terug in onze handen valt, maar je mag niet hopen dat dan de miserie achter de rug is. Zolang ze er zijn, blijven ze een bedreiging voor ons.

poesjes

Citaat van: abrid op 03/06/2005 om 12:21:49
De Rif is groter dan Nederland.

het amazonewoud is ook heel groot

abrid

en daar wonen ook mensen