Vliegticket naar Marokko

Gestart door Izwan, 23/05/2005 om 12:44:00

Izwan

Wie durft op deze vragen te reageren:
Waarom is het vliegen naar noord Marokko duurder dan het vliegen naar zuid-marokko?
Voor vlieg bedrijven zijn de omkosten naar zuid-marokko hoger dan noord-marokko.
Er is hier spraak van een systematische discriminatie of niet?
Waarom hebben de iriffijen dit beleid geaccepteerd?
Is het een taak voor Imazighen activisten om deze vorm van discriminaties te onthullen en tegen aan te gaan?

Sabadilla

Negeer RAM!!! Vlieg naar Almeria, Malaga en dan de boot richting Nador of Alhoceima, dan ben je goedkoper uit dan RAM. Je kan ook met Iberia vliegen naar Melilla

Izwan

Citaat van: Sabadilla op 23/05/2005 om 13:20:35
Negeer RAM!!! Vlieg naar Almeria, Malaga en dan de boot richting Nador of Alhoceima, dan ben je goedkoper uit dan RAM. Je kan ook met Iberia vliegen naar Melilla
Makkelijke oplosing voor de discrimineede beleid en ellend voor Irifijen.

Dora

tja, volgens mij heeft dat te maken met aantal zuid marokkaanse mensen in nl en het aantal rif bewoners in nl. op het moment dat er meer vraag is naar een bepaald iets dan wordt dat gewoon wat duurder...

discriminatie???...is dat niet iets te simplistisch???

Dobry Den

Citaat van: L_L op 23/05/2005 om 13:50:57
tja, volgens mij heeft dat te maken met aantal zuid marokkaanse mensen in nl en het aantal rif bewoners in nl. op het moment dat er meer vraag is naar een bepaald iets dan wordt dat gewoon wat duurder...

discriminatie???...is dat niet iets te simplistisch???

Ik zou denken hoe meer vraag hoe meer vluchten hoe goedkoper.

Inderdaad negeer RAM. Het staat bovendien op de zwarte lijst.

IIAwayagherII

Citaat van: Izwan op 23/05/2005 om 12:44:00
Wie durft op deze vragen te reageren:
Waarom is het vliegen naar noord Marokko duurder dan het vliegen naar zuid-marokko?
Voor vlieg bedrijven zijn de omkosten naar zuid-marokko hoger dan noord-marokko.
Er is hier spraak van een systematische discriminatie of niet?
Waarom hebben de iriffijen dit beleid geaccepteerd?
Is het een taak voor Imazighen activisten om deze vorm van discriminaties te onthullen en tegen aan te gaan?

wat dacht je van de Riffijnen legen, ze hebben nooit anders gedaan namelijk.
de auto of zoals sabadilla al zei naar almeria en dan de boot op.
RAM-->Lbanque populaire-->allen vermijden !

Trabandou

Ik denk dat de meeste marokkanen, die naar het noorden gaan zelf een woning in Marokko hebben. Zij maken geen gebruik van hotels, accomadaties, excursies etc...., dus de vliegmaatschappij verdient er vrijwel niets aan, vandaar dat ze het ook duur hebben gemaakt.

Izwan

Citaat van: L_L op 23/05/2005 om 13:50:57
tja, volgens mij heeft dat te maken met aantal zuid marokkaanse mensen in nl en het aantal rif bewoners in nl. op het moment dat er meer vraag is naar een bepaald iets dan wordt dat gewoon wat duurder...

discriminatie???...is dat niet iets te simplistisch???
De marokkaanse overheid weigert de vergunning aan buitenlandse vrlieg bedrijven om in noor marokko te concureren maar wel in zuid marokko met name in de zomers. Waarom?
Juist als de iriffijen de meeste klanten van air marokko zijn dan dient ze goed koper te maken omdat ze zo en zo winst maken.

Izwan

Citaat van: Trabandou op 23/05/2005 om 14:16:32
Ik denk dat de meeste marokkanen, die naar het noorden gaan zelf een woning in Marokko hebben. Zij maken geen gebruik van hotels, accomadaties, excursies etc...., dus de vliegmaatschappij verdient er vrijwel niets aan, vandaar dat ze het ook duur hebben gemaakt.
Ze hebben de marokkaanse banken rijk gemaakt. Ze laten veel geld achter dan de toeristen die naar marakuch gaan.

Izwan

Citaat van: IIAwayagherII op 23/05/2005 om 14:06:25
Citaat van: Izwan op 23/05/2005 om 12:44:00
Wie durft op deze vragen te reageren:
Waarom is het vliegen naar noord Marokko duurder dan het vliegen naar zuid-marokko?
Voor vlieg bedrijven zijn de omkosten naar zuid-marokko hoger dan noord-marokko.
Er is hier spraak van een systematische discriminatie of niet?
Waarom hebben de iriffijen dit beleid geaccepteerd?
Is het een taak voor Imazighen activisten om deze vorm van discriminaties te onthullen en tegen aan te gaan?

wat dacht je van de Riffijnen legen, ze hebben nooit anders gedaan namelijk.
de auto of zoals sabadilla al zei naar almeria en dan de boot op.
RAM-->Lbanque populaire-->allen vermijden !
Ze worden ook oud en zwak om zo een tocht te maken.

miss.F.

Die stomme RAM heeft inderdaad een monopolie-positie daarzo in het noorden en dat willen ze behouden ook, immers ze krijgen jaarlijks bakken met geld binnen. Een tijdje terug riepen ze dat het vliegveld van alhociema te klein is voor de grotere boeings, maar ten tijde van de aardbeving zag ik allemaal van die grote gevaartes landen, dus waarom toen wel.

Ik zou het zeker toejuichen als de amazigh-organisaties hier werk van zouden maken, maar dat is wishfulthinking

Samariaan

Het is gewoon een kwestie van monopolie. Vluchten naar t zuiden zijn gewoon goedkoper omdat er meer keuze is. Een idee zou zijn om een reisorganisatie laten beseffen dat ze bakken met geld kunnen maken wanneer ze chartervluchten zouden organiseren elke zomer, met Transavia, TUI noem maar op.

Izouran

izwan>>> duurder of goedkopen dan het zuiden?

Izwan


Dora

Citaat van: Dobry Den op 23/05/2005 om 14:02:56
Citaat van: L_L op 23/05/2005 om 13:50:57
tja, volgens mij heeft dat te maken met aantal zuid marokkaanse mensen in nl en het aantal rif bewoners in nl. op het moment dat er meer vraag is naar een bepaald iets dan wordt dat gewoon wat duurder...

discriminatie???...is dat niet iets te simplistisch???

Ik zou denken hoe meer vraag hoe meer vluchten hoe goedkoper.

Inderdaad negeer RAM. Het staat bovendien op de zwarte lijst.

is het niet zo dat als iets niet verkoopt, je het goedkoper maakt om het aantrekkelijker te maken???
de vliegtickets naar noordmarokko worden toch wel verkocht...400 of 600 euro per persoon...