koning, Arabische nationalsiten of Islamieten?

Gestart door Staatloos, 20/05/2005 om 22:56:20

Inuit

Citaat van: Staatloos op 20/05/2005 om 23:42:58
Arabische nationalisten zijn toch beter dan Islamieten.
Bye Bye!
Arabie ligt in het Oosten, richting de l'qibla. Prettige reis!

IIAwayagherII

Citaat van: Staatloos op 21/05/2005 om 01:39:18
Citeer
woordenspelltejes ga slapen man.

Het is geen woordenspel, maar je gebrek aan woordenschat.

Citeer

islamiet of moslim? waar is het verschil ?
Citeer
Het is niet aan mij om je dat uit te leggen. Je moet het uitzoeken.
Het verschil is dat islamieten jij (als niet moslim) willen vermoorden.

Citeeralle moslims zouden streven naar een islamitische staat en als de sharia uitvoerbaar was en berustte op een volledige en vertrouwde wet zou ook deze door een echte moslim verwelkomt moeten worden.
Die islamitische staat van Sjaria hebben we gezien in Soedan waar niet Moslims zoals je worden uitgeroeid. Maar ook niet arabieren worden uitgeroeid.
Het enige land die Sjaria toepast is Soedan.

Citeer
het punt is dat mensen die dingen in de islam afwijzen maar die toch echt islamitisch zijn door jou soort woorden geprezen, en mensen die standsvastig willen zijn in hun belevingen gooien jullie op de stapel der extremisme.
Degenen die moslims in markten en hotels opblazen houden volgens je aan de echte Islam. Maar moslims die worden opgeblazen door islamieten zijn in je ogen slecht.

je woordenschat is net zo misleidend onjuist en vals als je kennis blijkbaar.
het verschil kun je simpelweg niet uitleggen omdat er geen verschil is, niet zo moeilijk niet waar.
Soedan regeerd zogenaamd met een sharia, het punt is alleen dat de sharia uit zo veel elementen, zo veel zelfs dat de sharia in bv soedan maar nauwelijks steun krijgt van de geleerden in de islam.
er is zo veel onenigheid op dat gebied dat een sharia toepassen onmogelijk is, rara wat voor een sharia er dan op de soedanezen is toegepast.
Als er geen een sharia (wet) is die door de meederheid van geleerden word ondertekend is er geen sprake van een sharia, en dus heb je ook geen onderwerp om deze aan te vallen.
zie de vele afkeuringen in de richting van de taliban des tijds.

Inuit

Citaat van: Staatloos op 21/05/2005 om 01:39:18
Het enige land die Sjaria toepast is Soedan.
Onzin!
Wat dacht je van Iran en Nigeria. En zelfs onze eigen Marokko past de sharia deels toe (een eigen versie), zo is dat ook bij bijna al die landen die de sharia op hun eigen manier toepassen. Iedereen heeft een andere mening, dus krijg je vreemde problemen omdat de toepassing van de sharia op een rare manier gaat.

Tama

wagt hebben de al wahibien met de sharia te maken?

Inuit

Citaat van: Tama op 21/05/2005 om 02:03:04
huh? ???
verklaar je eens nader.......ik begrijp niet wat je hierboven wil zeggen.

Staatloos

Citeer
je woordenschat is net zo misleidend onjuist en vals als je kennis blijkbaar.het verschil kun je simpelweg niet uitleggen omdat er geen verschil is, niet zo moeilijk niet waar.

Lees Arabische Kranten in Marokko. Ze openen allemaal aanval op Isalmieten. De aanval op de islamieten is met bewijzen uit de Koran en Hadith. Dus de journalisten van die kranten zijn wel moslims. Behalve als je denkt dat alle journalisten in Marokko zijn ongelovige omdat ze de islamieten aanvallen.

CiteerSoedan regeerd zogenaamd met een sharia, het punt is alleen dat de sharia uit zo veel elementen, zo veel zelfs dat de sharia in bv soedan maar nauwelijks steun krijgt van de geleerden in de islam.

Soedan krijg wel steun van de Islamieten van Marokko.
Shiek jasen zegt ook "De niet arabieren moeten gearabiseerde worden anders zijn ze ongelovigen". Dit is ook wat Omar Albashier in Soedan doen.
Degenen die Soedan niet steunen zijn de landen waar geen Scharia wordt toegepast. Behalve soedan is er geen land die Sharia toepast.

IIAwayagherII

nix a tama ennegh, wahabie of ook salafien genoemd, zijn door de engelsen geholpen voormalige bannelingen die er een eigen islam op na houden.
Hun leider abdoel wahhab (uitvinder van wahhabie stroming)als ik het goed heb, werd voor gek verklaard door zijn eigen leraren des tijds en wegens het verkondigen van onjuistheden en verdraaiingen van oa de hadith.
Dus laat staan de salafien van tegenwoordig die helaas veel macht hebben en de l'ahl al soennah verafschuwen en andersom.

Tama

Citaat van: IIAwayagherII op 21/05/2005 om 02:07:11
nix a tama ennegh, wahabie of ook salafien genoemd, zijn door de engelsen geholpen voormalige bannelingen die er een eigen islam op na houden.
Hun leider abdoel wahhab (uitvinder van wahhabie stroming)als ik het goed heb, werd voor gek verklaard door zijn eigen leraren des tijds en wegens het verkondigen van onjuistheden en verdraaiingen van oa de hadith.
Dus laat staan de salafien van tegenwoordig die helaas veel macht hebben en de l'ahl al soennah verafschuwen en andersom.

waar kan ik meer lezen over de al wahabien..of hoe je ze ook mag noemen?

Inuit

Hun leider abdoel wahhab als ik het goed heb, werd voor gek verklaard door zijn eigen leraren des tijds en wegens het verkondigen van onjuistheden en verdraaiingen van oa de hadith.
Abdoel-wahaab heeft volgens mij samen met ene Saoed het huidige Saudi-Arabie opgericht.

De neo-salafies zijn echt doorgedraaid man. Laatst hoorde ik dat ze Ibn Baaz tot kaafir hebben verklaard. Deze man was in de jaren negentig een balangrijke raadgever op het gebied van de islaam voor het koningshuis in Saudi-Arabie. Hij heeft blijkbaar een fatwa uitgesproken waarin hij zij dat er niks mis mee is dat er Amerikaanse troepen in Saudi-Arabie. Hij is volgens mij is 1999 overleden.

IIAwayagherII

Citaat van: Staatloos op 21/05/2005 om 02:06:22
Citeer
je woordenschat is net zo misleidend onjuist en vals als je kennis blijkbaar.het verschil kun je simpelweg niet uitleggen omdat er geen verschil is, niet zo moeilijk niet waar.

Lees Arabische Kranten in Marokko. Ze openen allemaal aanval op Isalmieten. De aanval op de islamieten is met bewijzen uit de Koran en Hadith. Dus de journalisten van die kranten zijn wel moslims. Behalve als je denkt dat alle journalisten in Marokko zijn ongelovige omdat ze de islamieten aanvallen.

CiteerSoedan regeerd zogenaamd met een sharia, het punt is alleen dat de sharia uit zo veel elementen, zo veel zelfs dat de sharia in bv soedan maar nauwelijks steun krijgt van de geleerden in de islam.

Soedan krijg wel steun van de Islamieten van Marokko.
Shiek jasen zegt ook "De niet arabieren moeten gearabiseerde worden anders zijn ze ongelovigen". Dit is ook wat Omar Albashier in Soedan doen.
Degenen die Soedan niet steunen zijn de landen waar geen Scharia wordt toegepast. Behalve soedan is er geen land die Sharia toepast.

Nogmaal jij wilt ons laten geloven dat er islamisten bestaan en dat is onjuist, men gaat daar de mensen ten lijf die dingen verkondigen die niet met hun beleid stroken.
Dat heeft niets met islamisten of moslim te maken maar met individuen die zij als gevaar beschouwen.
ook weer Soedan kent geen goedkeuring van de meerderheid van de islam geleerden en dus valt jou aantijging.
Mits je kunt bewijzen dat dit wel het geval is en ik iets over het hoofd heb gezien, dan graag bewijzen.
dus al met al je beweringen zijn onjuist en sterker nog vals te noemen.

Inuit

Citaat van: Tama op 21/05/2005 om 02:10:41

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wahabisme

of zoek met google op 'wahabisme'; veel leesplezier!

Staatloos

Enkele weken gelden hoorde ik in Aljazeera dat  Alle Egyptische partijen hebben met elkaar afgesproken om geen contacten te onderhouden met de moslim broeders.  Moslimbroers zijn Islamieten en met Islamieten valt niet te discussieerden.

Dit is de reden waarom ik deze topic heb gestart.

Alle partijen in België negeren Vlaamse Belang ( Vlaamse blok)
Alle Partijen in Egypte negeren Moslimbroers.

Zijn alle Partijen in Egypte ongelovige net als ik?
Ga je alle aanhangers van die partijen uitroeien zoals je met me wel.?
Dus wat is het verschil tussen moslim extremisten in Egypte en Nationalistische extremisten in Belgie?
Wat is het verschil tussen Je, Hitler en Bin Laden. Allemaal willen jullie mensen waarmee jullie niet eens zijn uitroeien.

IIAwayagherII

Citaat van: Tama op 21/05/2005 om 02:10:41

ik zou het echt niet weten, het geen ik over hun weet heb ik geleerd van een imaam uit de l'ahl soennah stroming.
je kunt denk ik genoeg boeken vinden of mischien op google, en dan gewoon onder wahabieten-salafisten zoeken.

Inuit

Citaat van: Staatloos op 21/05/2005 om 02:15:57
Zijn alle Partijen in Egypte ongelovige net als ik?
Dat je fout zit impliceert niet dat je ongelovig bent!

Ten zij je van takfeer-walhi'jra clan bent, want die verklaren je om het minst geringste tot kaafir.

IIAwayagherII

Citaat van: gebruiker01 op 21/05/2005 om 02:12:15
Hun leider abdoel wahhab als ik het goed heb, werd voor gek verklaard door zijn eigen leraren des tijds en wegens het verkondigen van onjuistheden en verdraaiingen van oa de hadith.
Abdoel-wahaab heeft volgens mij samen met ene Saoed het huidige Saudi-Arabie opgericht.

De neo-salafies zijn echt doorgedraaid man. Laatst hoorde ik dat ze Ibn Baaz tot kaafir hebben verklaard. Deze man was in de jaren negentig een balangrijke raadgever op het gebied van de islaam voor het koningshuis in Saudi-Arabie. Hij heeft blijkbaar een fatwa uitgesproken waarin hij zij dat er niks mis mee is dat er Amerikaanse troepen in Saudi-Arabie. Hij is volgens mij is 1999 overleden.
ja klopt idd, maar ik weet ook dat door de tijden heen er maar weinig overbleef van wat abdoel wahhab hun had geleerd.
men is meer op het pad gaan leven van saoed, en daarom worden die salafi soms ook saoedisten genoemd, dit was een huichelaar die heulde met buitenlanders om oa de andere moslims met dwang de salafi leer op te leggen.
daarbij zouden ook vele moorden gepleegd zijn en velen zoals je zelf al zegt als afvallige bestempeld, maar velen waarschuwen tegenwoordig voor deze groepering en blij toe, deze mensen zijn gestoord.
abdoel wahhab wou de islam reinigen maar daarentegen gaf hij zelf ook vele aanvullingen die ongepast zijn en verboden zijn in de islam.
daarom ook de velle strijd van de l'ahl al soennah tegenwoordig.
kijk als je leraar al als gestoord werd bestempeld wat zullen de volgelingen van die leeringen dan zijn?