tolerantie

Gestart door Elianne, 27/05/2004 om 13:10:20

Dora

hollanders zijn niet eens tolerant tegenover elkaar laat staan tegen buitenlanders..

ga niet naast je schoenen staan om iets wat je niet bezit > schijnheiligheid, bevooroordeeld, zelfingenomen, kritisch en nog heeeeeeeeeeeeel veel meer, maar ik denk dat je de punt nu wel hebt begrepen dus laat ik het hierbij!!!...

was nederland maar tolerant :(..

Masja

daar zit wel wat in,L-L,maar wat me het meest tegen de borst stuit is achterbaksheid, wat veel nederlanders eigen is (niet allemaal natuurlijk)

Dora

:)...ik heb niets tegen nederlanders, heb ze altijd heel erg te vriend gehouden > maar de afgelopen jaar ben ik toch achter gekomen hoe ze wereklijk zijn...om je te schamen gewoon..natuurlijk weet ik dat er ook een aantal zijn die je niet kunt plaatsen zoals ik hierboven beschreven heb (hierbij hoef ik alleen al aan mijn buurvrouw te denken, dat echt een schat is)..maar helaas geldt dit niet voor de meerderheid..

lief en aardig voor je neus maar zodra je je omdraait ben je toch weer die ene marokkaan!!..

ayuda

Maar jij bent naar mijn gevoel evenmin tolerant LL.
Je vindt het niet goed als een Marokkaanse met iemand van een ander volk trouwt, al bedoel je het dan niet racistisch. (maar hoe dan wel?)

Ik kom dat trouwens relatief veel tegen onder Marokkanen, de verbijst.ering over een relatie tussen een Nederlander en een Marokkaanse of vice versa qua geslacht. Veel vaker dan onder Nederlanders, gek genoeg. Maar goed, die zullen dan wel weer te schijnheilig zijn om het hardop te zeggen ofzo.

Met andere woorden, niemand is te vertrouwen, en tolerante volken bestaan niet.

Samariaan

CiteerMaar jij bent naar mijn gevoel evenmin tolerant LL.
Je vindt het niet goed als een Marokkaanse met iemand van een ander volk trouwt, al bedoel je het dan niet racistisch. (maar hoe dan wel?)

ze zei dat het slecht was voor de amazigh kwestie - als je een gemixt huwelijk hebt zal de hoofdtaal nederlands zijn, en de kinderen zullen geen of zeer beperkt Amazight spreken.

Arrows

Citeer:)...ik heb niets tegen nederlanders, heb ze altijd heel erg te vriend gehouden > maar de afgelopen jaar ben ik toch achter gekomen hoe ze wereklijk zijn...om je te schamen gewoon..natuurlijk weet ik dat er ook een aantal zijn die je niet kunt plaatsen zoals ik hierboven beschreven heb (hierbij hoef ik alleen al aan mijn buurvrouw te denken, dat echt een schat is)..maar helaas geldt dit niet voor de meerderheid..

lief en aardig voor je neus maar zodra je je omdraait ben je toch weer die ene marokkaan!!..
ja maar dat geld voor iedereen, Niemand is meer aardig tegen elkaar..nederlanders zeuren over marokkanen maar marokkanen zeuren ook over de nederlanders...iedereen is slecht...en men zit tegen elkaar te klagen over hoe slecht iedereen is..terwijl ze soms precies hetzelfde doen als de ander!

ayuda

oh. ja dan is een huwelijk tussen moslim en christen ook niet doenlijk, want de christen moet zich volledig aanpassen aan de moslimpartner. tegen eventuele kinderen mag de christen bijvoorbeeld qua geloof helemaal niks zeggen, en kinderen mogen nooit mee naar de kerk omdat de moslimpartner naar de hel gaat als de kinderen daardoor geen moslim worden. en zeg me niet dat ik klets want dit is de realiteit.
nee, nu snap ik het beter hoor. ik snap nu wat LL bedoelt. tolerantie en dialoog, eigenlijk kan het niet bestaan. ieder moet maar lekker in zijn eigen hokje blijven, wel zo rustig.

Samariaan

Citeeroh. ja dan is een huwelijk tussen moslim en christen ook niet doenlijk, want de christen moet zich volledig aanpassen aan de moslimpartner. tegen eventuele kinderen mag de christen bijvoorbeeld qua geloof helemaal niks zeggen, en kinderen mogen nooit mee naar de kerk omdat de moslimpartner naar de hel gaat als de kinderen daardoor geen moslim worden. en zeg me niet dat ik klets want dit is de realiteit.
nee, nu snap ik het beter hoor. ik snap nu wat LL bedoelt. tolerantie en dialoog, eigenlijk kan het niet bestaan. ieder moet maar lekker in zijn eigen hokje blijven, wel zo rustig.

ayuda je haalt dingen door elkaar. ja de regels wat dat betrefd trouwen met een christen zijn duidelijk, maar dit soort dingen dat weet je wanneer je besluit met elkaar te trouwen. dat heeft niks te maken met de houding van moslims in algemeen tegen christenen in het dagelijks leven.

de voorwaarde is dat de kinderen islamitisch worden opgevoed, wat ze later doen wanneer ze volwassen zijn dat is aan hun, aangezien de ouders alleen aansprakelijk zijn voor de kindertijd. En over dat hel , niemand weet wie wel of niet daar in zal gaan, aangezien Allah je kan vergeven, wat wel vasstaat is dat alle moslims die eerst naar de hel moeten op een gegeven moment naar de hemel mogen.

ayuda

Citeerayuda je haalt dingen door elkaar.

(GROTE LETTERS ZIJN NIET BEDOELD ALS SCHREEUWEN HIER):
BLIJKBAAR HALEN IMAMS (IK NOEM GEEN NAMEN MAAR HET ZIJN NIET DE MINSTEN) DAN DINGEN DOOR ELKAAR WANT DIT IS WAT ZE MIJ ZEGGEN.

ja de regels wat dat betrefd trouwen met een christen zijn duidelijk, maar dit soort dingen dat weet je wanneer je besluit met elkaar te trouwen. dat heeft niks te maken met de houding van moslims in algemeen tegen christenen in het dagelijks leven.

TSJA, ALS HET HUWELIJKSLEVEN NIET ONDER DAGELIJKS LEVEN VALT MAG IK NIKS ZEGGEN NATUURLIJK.

de voorwaarde is dat de kinderen islamitisch worden opgevoed, wat ze later doen wanneer ze volwassen zijn dat is aan hun, aangezien de ouders alleen aansprakelijk zijn voor de kindertijd.

JA, VOOR DE INDOCTRINATIE TIJDENS DE KINDERTIJD, EN DAT MAG MAAR VAN EEN KANT KOMEN DUIDELIJK.

En over dat hel , niemand weet wie wel of niet daar in zal gaan,

ZIE WAT IK BOVEN ZEG OVER DIE IMAMS.

aangezien Allah je kan vergeven, wat wel vasstaat is dat alle moslims die eerst naar de hel moeten op een gegeven moment naar de hemel mogen.

DAT HELPT NIET.

Rwezna

Salem,

echt tolerant zijn de beleidsmakers niet, zat voorbeelden, alleen mogen die beleidsmakers nu beleid maken dankzij een groot deel van het nederlands volk dat bewust op hen heeft gestemd. Het nederlandse volk is zo tolerant nog niet tegenover andere culturen, en daar hebben niet alleen zij schuld aan. Het wordt vaak genoeg gezegd " rotte appels heb je overal tussen zitten" het is zonde dat vanwege die 'rotte appels' verschillende personen over een kam worden geschoren en dat zo de samenleving verder de afgrond in wordt gesleurd. Dit heb je overal, niet alleen in Ned.
De wereld zit vol met onverdraagzame mensen
"Nothing I can say, A total eclipse of the heart"

;)

Dora

CiteerMaar jij bent naar mijn gevoel evenmin tolerant LL.

Ik kom dat trouwens relatief veel tegen onder Marokkanen, de verbijst.ering over een relatie tussen een Nederlander en een Marokkaanse of vice versa qua geslacht. Veel vaker dan onder Nederlanders, gek genoeg. Maar goed, die zullen dan wel weer te schijnheilig zijn om het hardop te zeggen ofzo.

Met andere woorden, niemand is te vertrouwen, en tolerante volken bestaan niet.
wat is tolerant?? > het feit dat je je kinderen in een andere taal moet gaan opvoeden omdat je pratner dat van je eist? > of dat je je hoofddoekje af moet doen omdat je in een niet islamitische land leeft?? >> is de hollander tolerant door te zeggen je doet je hoofddoek af, je zult met je kinderen het nederlands praten (zelfs thuis), je mag pas vanaf je 21e je echtgenoot(e) hiernaartoe halen, je mag wel auto rijden en stemmen vanaf je 18e (vanaf nu ben je bij de wet volwassen) maar het huwlijk in treden ho maar!!...

het is allemaal zo bekrompen en achterbaks..

ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die gehuwd zijn met mensen van andere komaf > mijn collega en hele goede vriendin is hard aan het strijden om met haar nederlandse vriend te mogen trouwen (deze man is bekeerd voordat hij haar leerde kennen), mijn neven en broer zijn met arabische getrouwd, een hele goeie vriendin met een surinaamse moslim...ik heb daar niets op tegen, maar je taal wordt je niet meegegeven en de cultuur al helemaal niet. als ik mijn leerlingen zie die halfbloed zijn ze allemaal hollands opgevoed!!!. dat is niet in het voordeel van onze doel > om onze taal en cultuur door te geven (niet te vergeten de pracht van onze geloof)...

de hollanders die niet verbijsterd staan?? >>> ze staan al verbaasd als een bedekt meisje langs ze loopt laat staan als zij er bij betrokken worden doormiddel van een zoon die met dat zelfde meisje wil gaan trouwen...geloof me..verbergen hebben jullie jaren goed kunnen volhouden > maar de waarheid houdt je niet lang schuil..dat zie je nu duidelijk na pimmetje!!..

Dora

Citeerja maar dat geld voor iedereen, Niemand is meer aardig tegen elkaar..nederlanders zeuren over marokkanen maar marokkanen zeuren ook over de nederlanders...iedereen is slecht...en men zit tegen elkaar te klagen over hoe slecht iedereen is..terwijl ze soms precies hetzelfde doen als de ander!
daar ben ik het ook mee eens lieverd, maar de topicopener had het over HOLLANDERS die tolerant zijn > als ze marokkaanen had gecshreven zou ik er ook niet mee eens zijn...zoals jij zegt niemand is tolerant, wij zijn gastvrij maar niet tolerant,...

allasian

CiteerHallo,
Ik ben een Nederlands meisje en ik vroeg me af of er op deze site mensen zijn die vanuit Marokkaans/Islamitische cultuur anders denken over dingen waar wij als Nederland nogal trots op zijn: tolerantie.
Nederland staat wereldwijd bekend om ons beleid tav softdrugs, en om de pro-abortus en homowetten. Dan heb je natuurlijk ook nog tolerantie tov andere culturen.
Wordt er vanuit de Marokkaanse cultuur (in Nederland) net zo positief tegen tolerantie aangekeken als door de beleidsmakers hier in Holland zelf?
Elianne
In vergelijking met andere landen is Nederland best wel tolerant soms te tolerant.Door het softdrugs beleid is er weer een generatie jongeren naar de klote geholpen,het zijn allemaal drop outs geworden.Omdat die zooi zo makelijk te krijgen is.Nederland heeft bewust voor het gedoogbeleid gekozen omdat ze daar zelf ook profijt uittrekken.Al die toeristen,dacht je dat ze voor de klompen,molens en tulpen kwamen?

Amezian

Citeeroh. ja dan is een huwelijk tussen moslim en christen ook niet doenlijk, want de christen moet zich volledig aanpassen aan de moslimpartner. tegen eventuele kinderen mag de christen bijvoorbeeld qua geloof helemaal niks zeggen, en kinderen mogen nooit mee naar de kerk omdat de moslimpartner naar de hel gaat als de kinderen daardoor geen moslim worden. en zeg me niet dat ik klets want dit is de realiteit.
Het is een feit hier in Nederland dat er sprake is van ontkerkelijking.De Nederlanders geloven nergens meer in.Bij de Moslims zie je juist dat zij heel bewust bezig zijn met hun godsdienst,in het bijzonder de Marokkaanse jongeren hier in Nederland.Dus het is niet verbazingwekkend dat binnen een gemengd huwelijk de moslimpartner zijn geloof wil doorgeven aan zijn kinderen.
Trouwens die gemengde huwelijken hebben in mijn optiek meer nadelen dan voordelen.Denk hierbij aan de kinderontvoeringen.En we kunnen heel goed integreren in dit land zonder een Nederlandse partner te hebben.

Elianne

Citeerdaar ben ik het ook mee eens lieverd, maar de topicopener had het over HOLLANDERS die tolerant zijn > als ze marokkaanen had gecshreven zou ik er ook niet mee eens zijn...zoals jij zegt niemand is tolerant, wij zijn gastvrij maar niet tolerant,...

Denk je dat het zo is dat een Nederlander tolerant zijn belangrijker vindt dan een Marokkaan? En dat een Marokkaan misschien gastvrijheid belangrijker vindt? Of is er geen verschil tussen Nederlanders en Marokkanen in hoe belangrijk tolerantie is, of hoe waardevol, of hoe wenselijk?