tolerantie

Gestart door Elianne, 27/05/2004 om 13:10:20

Elianne

Hallo,
Ik ben een Nederlands meisje en ik vroeg me af of er op deze site mensen zijn die vanuit Marokkaans/Islamitische cultuur anders denken over dingen waar wij als Nederland nogal trots op zijn: tolerantie.
Nederland staat wereldwijd bekend om ons beleid tav softdrugs, en om de pro-abortus en homowetten. Dan heb je natuurlijk ook nog tolerantie tov andere culturen.
Wordt er vanuit de Marokkaanse cultuur (in Nederland) net zo positief tegen tolerantie aangekeken als door de beleidsmakers hier in Holland zelf?
Elianne

student1980

Tolerantie?
.
.
Wat is tolerantie eigenlijk?
Voor mij kan alleen een intolerante persoon tolerant zijn. Omdat sommige structuren in Nederland tolerantie weerspiegelen wil het niet zeggen dat de mensen dat ook zijn.

Weet je dat Amnesty International van de week een rapport heeft gepubliceerd, onder andere, over het toenemende racisme in Europa. Dus ook in Nederland

Massugrada

goed gesproken

Samariaan

CiteerTolerantie?
.
.
Wat is tolerantie eigenlijk?
Voor mij kan alleen een intolerante persoon tolerant zijn. Omdat sommige structuren in Nederland tolerantie weerspiegelen wil het niet zeggen dat de mensen dat ook zijn.

Weet je dat Amnesty International van de week een rapport heeft gepubliceerd, onder andere, over het toenemende racisme in Europa. Dus ook in Nederland

ter aanvulling misschien, tolerantie is niet iets wat je kunt opschrijven in het wetboek, en moet voortvloeien uit een diep gevoel van wederzijds respect van elkaar.

wat ik in nederland mijn hele leven heb meegemaakt, is dat tolerantie als een soort "paradepaardje" wordt gebruikt om goede indruk te maken internationaal. Gewoon een hol begrip. "Wij nederlanders zijn tolerant" maar iets beweren is anders dan er naar handelen.

verder vindt ik dingen zoals open drugsbeleid, vrije prostitutie enzovoort niks te maken hebben met tolerantie, eerder onderdeel van beleid om nederland naar de goot te brengen. En er zijn geloof ik al intenties om deze dingen terug te draaien.

Massugrada

CiteerHallo,
Ik ben een Nederlands meisje en ik vroeg me af of er op deze site mensen zijn die vanuit Marokkaans/Islamitische cultuur anders denken over dingen waar wij als Nederland nogal trots op zijn: tolerantie.
Nederland staat wereldwijd bekend om ons beleid tav softdrugs, en om de pro-abortus en homowetten. Dan heb je natuurlijk ook nog tolerantie tov andere culturen.
Wordt er vanuit de Marokkaanse cultuur (in Nederland) net zo positief tegen tolerantie aangekeken als door de beleidsmakers hier in Holland zelf?
Elianne

waarom moet je tolerant tegenover homoseksuelen zijn?? Die mensen praktizeren geen liefde, maar PERVERSITEIT
Pro-abortus?? Ieder mens heeft het recht om geboren te worden, of mag dat niet getolereerd worden??
Softdrugs?? Tolereer jij dat mensen paranoia worden van dat spul??

Massugrada

wat Nederland werkelijk niet tolereert op dit moment is de Islam.

Massugrada

Dus wees maar niet te trots op jullie zogenaamde tolerantie.....want dat is in mijn ogen Science fiction.

Amezian

CiteerHallo,
Elianne
Volgens mij is er sprake van schijntolerantie.De Islam en Moslims liggen onder vuur.Kritiek mag je altijd kunnen uiten en voor een deel is die kritiek terecht en moeten wij die als moslims accepteren.Maar ik vind wel dat in het publieke debat de discussie over de Islam is doorgeschoten.Jarenlang onderdrukte onderbuikgevoelens komen nu naar buiten.Je mag nu de moslims uitschelden terwijl er niemand meer van opkijkt.
Wat betreft abortus e.d.:ik vind dat die vrijheden te ver gaan.Het lijkt net of alles mag of moet kunnen in Nederland.En ik weet niet of dat een goede ontwikkeling is.

Masja

mensen kunnen "vrijheid" niet aan,en ik denk uiteindelijk dat de mens regels en wetten nodig heeft om zich langs te bewegen in het leven  (behalve ik dan ;D )
hier in nederland staan ze zich er zo op voor dat het zo vrij en tolerant is..is allemaal inderdaad schijn and just that..

Aqsil

CiteerHallo,
Elianne
Nederland is helemaal niet tolerant. Wij Imazighen zijn 1000 keer toleranter dan Nederlanders. Maar ook de hele wereld is toleranter dan Nederlanders. In Marokko mag iedereen 3 nationaliteiten hebben. In Nederland worden twee nationaliteiten afgeschaft.
Die tolerantie waarin je gelooft, zet tussen je oren. Het feit dat we ieder dag worden gediscrimineerd is het bewijs dat Nederlanders geen tolerant zijn. Misschien moeten Nederlanders leren dat ze net als Arabieren een intolerant volk zijn.
DE media meet met twee maten. Idem doen de politie.
Afgelopen verkiezingen gingen het alleen om Allochtonen en de meeste allochtonen hebben daaronder geleid waaronder ik. In de TV zag ik een Hindoestaan en een zwarte vrouwen huilen over de houding van de Nederlanders tegen de allochtonen.
Als Nederland van nu tolerant is, dan is Duitsland van Hitler ook tolerant

AFRA

CiteerHallo,
Elianne

het beste voorbeeld voor de nederlandstalige toleranten op wie de nederlanders trots zijn, is de Vlaams Block .

hij is een tolerant partij, en vertegenwoordigt een zeer brede groep van de nederlanstaligen. maar hij is niet slim genoeg om helemaal tolerant te zijn. en daarom komt hij af en toe naar nederland om meer tolerantie te leren.
ja, de tolerantie waarop jullie de nederlands trots zijn. de kleinkinderen van de germanen zijn altijd trots op hun tolerantie, neem adulf hitler de germaan en de nazi's (de kleinkinderen van de germanen). Vlaams block als germaans partije en nederlandstailge partij en de de tolerante waarop de nederlands trots zijn , werkte samen (collaboratie) met de nazi's. zo kan jij zien dat jij trots mag zijn op jullie tolerantie.

deze nederlanstaligen van belgie willen zich met de tolerante nederlandstaligen van nederland vereinigen , zoals ze met de nazi's gedaan hebben.

maar ik kan niet meer dan wat hulk zei zeggen. zijn opmerkingen waren perfect.

AFRA

iedereen kan weten dat de imazighen toleranten zijn als ze de geschiedenis zouden lezen. zoals de almohaden die spanje weer konden veroveren en ze hebben de de koninging van een spaanse streek niet vermoord nadat ze zich aangaf, maar ze lieten haar vrij en bovendien gaven ze haar spullen.

de joden hadden een groet bloei in het almohaden rijk bereikt, en dat bewijst van een echte tolerantie .

maar ja, als geschiedenis eerlijk over germanen schreef , dan kan jij altijd poetisch en onrealistisch schrijven, misschien kan jij je tenminste geloven.

Elianne

Citeermensen kunnen "vrijheid" niet aan,en ik denk uiteindelijk dat de mens regels en wetten nodig heeft om zich langs te bewegen in het leven  (behalve ik dan ;D )
hier in nederland staan ze zich er zo op voor dat het zo vrij en tolerant is..is allemaal inderdaad schijn and just that..

Jij zegt dat mensen regels en wetten nodig hebben. Zijn dat dan voor iedereen dezelfde regels en wetten of verschilt dat dan nog per persoon. Want dan kom je toch weer neer op dat je iedereen moet tolereren in de grenzen die hij zichzelf op legt?
En als onze tolerantie niet echt is maar schijn, wat is het dan wel echt? Onverschilligheid? Angst om een standpunt in te nemen? Of nog iets anders?

AFRA

CiteerJij zegt dat mensen regels en wetten nodig hebben. Zijn dat dan voor iedereen dezelfde regels en wetten of verschilt dat dan nog per persoon. Want dan kom je toch weer neer op dat je iedereen moet tolereren in de grenzen die hij zichzelf op legt?
En als onze tolerantie niet echt is maar schijn, wat is het dan wel echt? Onverschilligheid? Angst om een standpunt in te nemen? Of nog iets anders?

hallo ,

jij kwam met je woorden "tolerantie iets waarop de nederlanders trots zijn".

deze woorden hebben niets met tolerantie te maken als jij zegt dat de nederlanders tolerant zijn en de andere niet .

tolerantie is geen romantische gedichtje, tolerantie is voelbaar. waar is detolerantie ?? we zijn de betrokkenen die kunnen beslissen of er tolerantie is of niet. maar volgens mij is er geen tolerantie in nederland .

een persoon mag niet zeggen dat hij slim is. (een bekend zin ) maar hij moet de anderen laten beslissen. en anderen in dit geval zijn ons.

iemand die zich als een domme beschouwd wordt, beweert tegen iedereen dat hij een slimme is. een gek geeft nooit toe dat hij gek is.

ik heb ooit gelzen dat iemand die het schuldgevoel heeft, heeft er steeds de neiging aan om de shuld te ontkennen . is dat ook jouw geval ? :).

AFRA

CiteerHallo,
Elianne

ik zou er erg blij om zijn als jij gelijk had. maar jammer genoeg vind ik dat niet :(  .