De Amerikanen op Guantanamo Bay

Gestart door ameziane, 16/05/2005 om 15:18:46

ameziane

Citaat van: L_L op 06/06/2005 om 15:51:03
dat jij uberhaupt zijn bericht serieus neemt joh..ewa safi..
Je hebt gelijk. Ik neem 'm niet meer serieus, als ik al dat niet eerder had gedaan.

ameziane

#61
Citaat van: hadou op 06/06/2005 om 15:57:59
Doe jij wat aan onrecht!!
Alleen kan ik niks doen. Maar ons probleem is bekend: we zijn te verdeeld.

CiteerEr zijn vele mensen / staten/ organisaties bezig met die guantanamo geval.
Mogen we dan niet aan de kaak stellen als het Heilige Boek van de Islam wordt onteerd?

CiteerMaar wie is met ons bezig om onze land te zuiveren van kolonisten ?
Wie denkt aan onze vrijheiden ? Waarom besteed de internationale media niet de aandacht aan mensenrechten in Noord Afrika.
Daar moeten wij allemaal voor vechten. Eenheid maakt macht.

Citeerik vind dat je eerst jezelf moet bevrijden van onderdrukking dan pas dat je verder gaat kijken..
Dus we moeten ons alleen bezig houden met de Amazigh-zaak en verder niets?

CiteerWat ik RAAAR vind is dat die zelfde Fundi s onze jeugd gebruiken om aanslagen te plegen in hun naam.
Moh.B bv of die 2 uit Eindhoven die neergeschoten zijn in Kashmir .  Wij worden al eeuwen gehersenspoeld door hun mooie praatjes.
Dus moet het begrip mensenrechten niet op hen van toepassing zijn?

CiteerWanneer wij onderdrukt worden , dan kijk miemand ons aan.
Zie boven

CiteerLeef in Ruime wereld.
Dat doe ik al, jij blijkbaar niet

CiteerJe kan zeggen wat je wilt , j eblijft maar een allochtoontje.
Ja, ik ben een allochtoon en ik wel ze niet verspreiden, zoals jij wil

Citeerp.s. ik woon niet uit den haag en niet uit Randstad
het is niet relevant verder, waar jij woont.

ameziane

Citaat van: hadou op 06/06/2005 om 15:57:59
a s7aab utrigt yacan
Hoe kom je daar bij, heb je een wetenschappelijk onderzoek daar naar gedaan ofzo?

Kamal25

#63
Arabi,

Doe niet zo dramatisch man.
Read this:

"Zij die anti- Azulisme zijn wensen Het Licht te doven met hun kennisgevingen, propaganda en filosofieën, maar het Azulisme zal uiteindelijk Zijn Licht volledig laten schijnen; en onze culturele waarden zulllen de overhand krijgen. Een wereld die zichzelf redt zal zichzelf tot het Azulisme wenden; en dit proces is reeds lang geleden
begonnen."

And eat your heart out.

Wa Azul.
--------------------------------------------------


;D Azulist 4 Life ;D

miss.F.

http://www.amnesty.nl/guantanamo.shtml

teken de petitie voor de sluiting van dit onmenselijk project

Isefrawen

#65
Citaat van: miss.F. op 27/06/2005 om 16:57:19
http://www.amnesty.nl/guantanamo.shtml

teken de petitie voor de sluiting van dit onmenselijk project

beetje laat vind je niet? dat hadden ze moeten sluiten toen er op grote schaal martelingen plaatsvonden!
Nu het politiek dood is gebloed maken diezelfde mensen die het opgezet hebben er een politieke statement van zodat het geheel dicht gaat en alle bewijzen tussen de muren verloren gaan. Straks wordt het nog een structureel bolwerk van Amerikaans legerfanatici die het geheel jaarlijks gaan eren. Dit moet pas gesloten worden nadat de betrokkene voor het gerecht zijn geweest!

Amnesty wist dat daar kort na de invasie in Afghanistan en Irak mensontberende gebeurtenissen plaatsvonden! Maar dat lieten ze doorgaan omdat het "maar" om "terroristen" ging. Typisch westerse wereld, eerst een land kaal plunderen en pas na een eeuw nadat het beeld weer positief voor hen is bijgesteld, spijt betuigen. George en onder andere Balkenende moeten eerst voor het gerecht verschijnen. Laat die mensen daar creperen, hoe meer bewijzen des te beter voor de gerechtigheid straks...


Lâle

Die martelingen vinden nog steeds plaats, dus beter laat dan nooit he.

miss.F.

Citaat van: Jonas_lcf op 27/06/2005 om 17:24:44
Citaat van: miss.F. op 27/06/2005 om 16:57:19
http://www.amnesty.nl/guantanamo.shtml

teken de petitie voor de sluiting van dit onmenselijk project

beetje laat vind je niet? dat hadden ze moeten sluiten toen er op grote schaal martelingen plaatsvonden!
Nu het politiek dood is gebloed maken diezelfde mensen die het opgezet hebben er een politieke statement van zodat het geheel dicht gaat en alle bewijzen tussen de muren verloren gaan. Straks wordt het nog een structureel bolwerk van Amerikaans legerfanatici die het geheel jaarlijks gaan eren. Dit moet pas gesloten worden nadat de betrokkene voor het gerecht zijn geweest!

Amnesty wist dat daar kort na de invasie in Afghanistan en Irak mensontberende gebeurtenissen plaatsvonden! Maar dat lieten ze doorgaan omdat het "maar" om "terroristen" ging. Typisch westerse wereld, eerst een land kaal plunderen en pas na een eeuw nadat het beeld weer positief voor hen is bijgesteld, spijt betuigen. George en onder andere Balkenende moeten eerst voor het gerecht verschijnen. Laat die mensen daar creperen, hoe meer bewijzen des te beter voor de gerechtigheid straks...



Op zich heb je gelijk maar jouw redenering zou alleen opgaan in een fatsoenlijk wereld. Ik geloof namelijk niet dat Bush op het matje geroepen gaat worden door wie dan ook. Dus de bewijzen kunnen zich opstapelen maar wat heb je eraan als er niemand aangeklaagd gaat worden.

Ook denk ik dat de gevangenen er anders over denken, die willen ook liever vrijgelaten worden dan te moeten wachten op iets wat nooit komen gaat: gerechtigheid voor hun. Ook is het juist beter als zij vrij komen want dan kunnen ze hun verhaal over hun verblijf daar uit de doeken doen!

Ja Amnesty is er laat mee gekomen, ik weet niet waarom ze zo lang hebben gewacht maar ik meen me te herinneren dat ze eerder ook actie hebben ondernomen tegen deze onmenselijkheden

Isefrawen



Vergeet niet dat er nu al commiessies worden opgesteld om te onderzoeken hoe ze Bush en zijn handlangers jurridisch gaan aanpakken. Leuk dat ze nu de macht hebben, maar dat kan over 3 jaar heel anders zijn. Dit alles wordt uitgevoerig onderzocht in het democratische kamp. Ook hier in Nederland zijn er al verschillende partijen mee bezig, waaronder de SP. Als ze nu dat complex gaan sluiten zal bush er alles aan doen om alle bewijzen te vernietigen.

miss.F.

Citaat van: Jonas_lcf op 28/06/2005 om 14:13:49


Vergeet niet dat er nu al commiessies worden opgesteld om te onderzoeken hoe ze Bush en zijn handlangers jurridisch gaan aanpakken. Leuk dat ze nu de macht hebben, maar dat kan over 3 jaar heel anders zijn. Dit alles wordt uitgevoerig onderzocht in het democratische kamp. Ook hier in Nederland zijn er al verschillende partijen mee bezig, waaronder de SP. Als ze nu dat complex gaan sluiten zal bush er alles aan doen om alle bewijzen te vernietigen.

Ik vind het geweldig dat er organisaties/ mensen zijn die die klootzak willen vervolgen voor zijn misdaden, alleen denk ik niet dat het ervan gaat komen. Zijn familie is best machtig heb ik vernomen en ik denk dat ze m dan ook zullen steunen en een mogelijke veroordeling zullen tegenwerken. Ik hoop dat ik ongelijk heb (zeg ik ook niet vaak) maar ik vrees het ergste

tota

ik ben geen moslim, maar ook ik vind wat er in guantanamo gebeurt vreselijk en onmenselijk. arabieren zijn menselijk en heb hun rechten. jammer genoeg hadden de meesten amerikaanse kiezers een andere mening dan wij.

ameziane

Citaat van: tota op 08/07/2005 om 19:41:40
ik ben geen moslim, maar ook ik vind wat er in guantanamo gebeurt vreselijk en onmenselijk. arabieren zijn menselijk en heb hun rechten. jammer genoeg hadden de meesten amerikaanse kiezers een andere mening dan wij.
Heb je de petitie al getekend?
http://www.amnesty.nl/openpage.php?pg=kominactie_campagne_guantanamo

Izwan

 Hier is een voorbeeld over mensenrechten waar M6 vaak over heeft.

' Één van hen maakte besnoeiingen in mijn penis. Ik was in ondraaglijke pijn '
Dinsdag 2 Augustus, 2005 de Beschermer Benyam Mohammed reiste van Londen naar Afghanistan in Juli 2001, maar na 11 September vlucht hij aan Pakistan. Hij werd gearresteerd bij de luchthaven Van karachi op 10,2002 April, en beschrijft wordt gevlogen door een de overheidsvliegtuig van de V.S. aan een gevangenis in Marokko. Dit zijn uittreksels van zijn agenda. Zij snijden mijn kleren met één of ander soort de scalpel van de arts af. Ik was naakt. Ik probeerde om op een moedig gezicht te zetten. Maar misschien ging ik worden verkracht. Misschien they'd electrocute me. Castreer me misschien. Zij namen de scalpel aan mijn juiste borst. Het was slechts een kleine besnoeiing. Misschien een duim. Aanvankelijk gilde ik enkel... Ik was enkel geschokt, verwachtte ik niet... Dan snijden zij mijn linkerborst. Dit keer dat ik niet wilde om gillen omdat ik wist het kwam. Één van hen nam mijn penis in zijn hand en begon besnoeiingen te maken. Hij deed het eens, en zij betekenden nog misschien een minuut, lettend op mijn reactie. Ik was in ondraaglijke pijn. Zij moeten dit 20 tot 30 keer, in misschien twee uren gedaan hebben. Er was helemaal over bloed. "ik vertelde u ik ging uiteindelijk bovengenoemd u onderwijzen die de man is," [ ]. Zij snijden helemaal meer dan mijn privé delen. Één van hen zei het beter enkel het zou moeten afsnijden, aangezien ik slechts terroristen zou kweken. Ik vroeg om een arts. De arts Nr 1 droeg een aktentas. "U bent al recht, aren't u? Maar ik ga een gebed voor u zeggen." De arts Nr 2 gaf me een alka-Seltzer voor de pijn. Ik vertelde hem over mijn penis. De "behoefte van I om het te zien. Hoe dit?"gebeurde Ik vertelde hem. Hij keek als het was enkel een andere patiënt. "Zet deze room op het twee keer per dag. Ochtend en nacht." Hij gaf me één of ander soort antibioticum. Ik was in Marokko 18 maanden. Zodra zij met dit begonnen, zouden zij het aan me over één keer per maand doen. Één keer vroeg ik een wacht: "Wat het punt van dit is? Ik heb niets ik aan hen kan zeggen. Ik heb hen alles verteld ik misschien."kon "Voor zover ik het weet, moet het enkel u degraderen. Zo wanneer u hier weggaat, zult u deze littekens hebben en u zult nooit vergeten. Zo zult u altijd vrezen doend om het even wat maar wat de V.S.."willen Later, toen een vliegtuig van de V.S. me volgend Januari opraapte, vrouwelijke nam MP beelden. Zij was één van de weinig Amerikanen die me ooit om het even welke sympathie toonden. Toen zij zag de verwondingen die ik hijgde zij heb gehad. Zij behandelden me en namen meer foto's toen ik in Kaboel was. Iemand vertelde me dit "Washington moest tonen het" helend is. Maar in Marokko, waren er nog slechtere dingen. Te afschuwelijk zich te herinneren, spreek laat staan over. Ongeveer één keer in de week of zelfs eens om de twee weken die ik voor ondervraging worden genomen, waar zij vertellen=zouden= me wat om te zeggen. Zij zeiden als u dit verhaal aangezien wij het lezen zegt, zult u enkel naar hof als getuige gaan en al deze marteling zal ophouden. Ik herhaalde uiteindelijk wat aan me werd voorgelezen. Toen ik aan Marokko kreeg dat zij sommige grote mensen in al-qaida spraken over me hebben gezegd. Zij spraken over Jose Padilla en zij zeiden ik tegen hem en grote mensen ging getuigen. Zij noemden de Sjeik Mohamed, Abu Zubaidah en Ibn al-libi Sjeik van Khalid [ alle hogere leiders al-qaida die nu in de bewaring van de V.S. zijn ]. Het was moeilijk om het nauwkeurige verhaal in het nauw te drijven omdat wat zij veranderd van Marokko wilden in toen recenter ik in de Donkere Gevangenis [ een detentiecentrum in Kaboel met cellen zonder ramen en Amerikaans personeel ], aan Bagram en opnieuw in Baai Guantánamo was. Zij vertelden me dat ik schuldig moet pleiten. I'd moet zeggen ik een al-qaida verrichtingenmens, een ideeënmens was. Ik hield erop aandringend dat ik slechts in Afghanistan kort terwijl was geweest. "Wij geven niet," was al they'd zeggen. Ik werd ook gevraagd over mijn verbindingen met Groot-Brittannië. De ondervrager vertelde me: "Wij hebben foto's van mensen die aan ons door MI5 worden gegeven. Kent u deze?" Ik realiseerde dat de Britten vragen naar de Marokkanen verzonden. Ik was aanvankelijk verrast dat de Britten met de Amerikanen opruimden. Op 6 Augustus, dacht ik ik ging daar worden overgebracht uit [ de gevangenis ]. Zij kwamen binnen en cuffed mijn handen achter mijn rug. Maar toen kwamen drie mensen met zwarte maskers binnen. Het scheen om voor uren te gaan. Ik was in zodat veel daling van pijni'd aan mijn knieën. They'd trekt hulp me en raakte opnieuw me. They'd schopt me in mijn dijen aangezien ik opstond. Ik braakte binnen de eerst weinig stempels. Ik sprak niet werkelijk niettemin bij allen. Ik had niet de energie of zal om het even wat zeggen. Ik wilde enkel voor het beëindigen. Na dat, waren er niet meer prima behandeling te zijn. Geen badkamers. Geen voedsel voor een tijdje. In september-Oktober 2002, werd ik genomen in een auto aan een andere plaats. De ruimte was groter, had het zijn eigen toilet, en een venster dat ondoorzichtig was. Zij gaven me een toothbrush en Colgate tandpasta. Ik mocht van de scalpel ongeveer twee weken terugkrijgen, en de wachten zeiden niets over het. Dan cuffed zij me en zetten oortelefoons op mijn hoofd. Zij speelden heup-hop en rots zeer luide muziek. Ik herinner me zij het Brood van het Vlees en Aerosmith steeds weer speelden. Een paar dagen later deden zij het zelfde ding. Zelfde muziek. 18 Maanden, was er niet één nacht toen ik kon goed slapen. Soms zou ik 48 uren zonder slaap gaan. Bij nacht, zouden zij de metaaldeuren bonzen, zouden de klep op de deur, bonzen of zouden enkel net binnen komen. Zij gingen met twee of drie ondervragingen verder een maand. Zij waren werkelijk geen ondervragingen, meer als de opleiding van me wat om te zeggen. De ondervrager vertelde me wat gebeurde. "Wij gaan uw hersenen veranderen," hij zei. Ik leed één keer per maand aan de scheermesbehandeling ongeveer voor de resterende tijd ik in Marokko was, zelfs daarna I'd die is overeengekomen om aan wat te bekennen zij wilden horen. Het werd als een routine. They'd komt binnen, verbindt me, doorbrengt misschien een uur doend het. Zij spraken nooit aan me. Dan they'd tip één of ander soort vloeistof op me - het branden was als het begrijpen van een hete steenkool. Het knipsel, dat één soort pijn was. Het branden, dat was een andere. In alle 18 maanden daar was ik, buiten nooit ging ik. Ik zag nooit de zon, niet zelfs eens. Ik zag nooit om het even welk menselijk wezen behalve de wachten en mijn tormentors, tenzij u de beelden telt zij me toonden. 02.08.2005: Het verhaal van de verdachte van reis en marteling

http://www.guardian.co.uk/terrorism/story/0,12780,1540552,00.html

Lâle

'Washington manipuleert processen Guantánamo'

Uitgegeven: 1 augustus 2005 10:29
WASHINGTON - De Amerikaanse regering manipuleert processen tegen terreurverdachten in Guantánamo Bay om te zorgen dat de verdachten zeker worden veroordeeld. Zo heeft het Pentagon ervoor gezorgd dat haviken als rechter in de speciale militaire commissies komen zitten. Ook wordt bewijsmateriaal dat in het voordeel van de verdachten zou zijn, weggemoffeld als 'staatsgeheim' en aan de verdediging onthouden.

Dit schrijft The New York Times maandag op gezag van e-mails van Amerikaanse militaire aanklagers die bij de rechtszaken betrokken waren en inmiddels onder protest zijn opgestapt. Eerder hadden advocaten van de verdachten de rechtsgang bekritiseerd als oneerlijk, maar dat werd door de regering in Washington afgedaan als partijdige uitlatingen.

Slechts vier terreurverdachten in Guantánamo zijn in staat van beschuldiging gesteld en worden berecht. Meer dan vijfhonderd anderen worden zonder vorm van proces vastgehouden in de Amerikaanse basis op Cuba.


(bron: www.nu.nl)

groenebriefjes

wie zijn allemaal lid van amnesty??