couscous....een amazighgerecht?

Gestart door Massugrada, 10/05/2004 om 13:22:14

Ariaz

CiteerVooral de Imazighen uit de Sus zijn in alle markten thuis. Of het nou juwelen, architectuur, de aanleg van tuinen etc.etc.
Als wat puur Amazigh is hebben zij behouden. De Arabieren hebben de Rif cultuur praktisch verwoest om het Amazigh element te elimineren.
Het is nu aan jullie (de jeugd) om het stukje cultuur wat jullie nog over hebben te versterken, puur Tamazight te praten met jullie kinderen en het Arabisch in jullie taal te verbannen.

ik geef je gelijk over de Issoussien, ze hebben heel veel weten te handhaven, met alle respect

maar waarom moet je ook zo doen? Waarom moet je zo minachtend doen ten opzichte van de Imazighen, zo'n mensen als jij hebben wij hier niet nodig, in plaats van verzoening te propageren, zaai jij alleen maar verdeeldheid,

ik ken heel veel Issousien, en ja ze zijn niet zoals jij bent, jij bent echt erg, in mijn ogen ben jij een heks,

de Issousien ten tijde van Abdel Krim El Khatabi deden niet zoals jij deed, nee zij gingen allianties aan met de Irrifien zonder discussie en zonder mekaar uit te maken voor dit en voor dat,

je moest je schamen echt,  ik zeg je heel eerlijk pet af voor de Issousien wat betreft het behoud van de Amazighcultuur, maar jij in persoon bezorgt echt een schandvlek op hun reputatie

en nog iets

ik ken heel veel Issousien, waarom praten ze dan altijd Arabisch onderling, terwijl de Irrifien-jongeren  Tarifit praten onderling kun je mij zeggen waarom?

Taghzayfut

Citeerik geef je gelijk over de Issoussien, ze hebben heel veel weten te handhaven, met alle respect

maar waarom moet je ook zo doen? Waarom moet je zo minachtend doen ten opzichte van de Imazighen, zo'n mensen als jij hebben wij hier niet nodig, in plaats van verzoening te propageren, zaai jij alleen maar verdeeldheid,

ik ken heel veel Issousien, en ja ze zijn niet zoals jij bent, jij bent echt erg, in mijn ogen ben jij een heks,

de Issousien ten tijde van Abdel Krim El Khatabi deden niet zoals jij deed, nee zij gingen allianties aan met de Irrifien zonder discussie en zonder mekaar uit te maken voor dit en voor dat,

je moest je schamen echt, Ã, ik zeg je heel eerlijk pet af voor de Issousien wat betreft het behoud van de Amazighcultuur, maar jij in persoon bezorgt echt een schandvlek op hun reputatie

en nog iets

ik ken heel veel Issousien, waarom praten ze dan altijd Arabisch onderling, terwijl de Irrifien-jongeren Ã, Tarifit praten onderling kun je mij zeggen waarom?

Argaz,

Ik doe niks verkeerd. Ik ben een soussi met een rifijns karakter. Kan ik ook niks aan doen.

Ariaz

CiteerArgaz,

Ik doe niks verkeerd. Ik ben een soussi met een rifijns karakter. Kan ik ook niks aan doen.

je mag niet veralgemenen, je hebt honderden karaktertypes in elke volk, je hebt Irrifien die heelaggressief zijn, j ehebt er bij di eecht vriendelijke mensen, dat hangt allemaal af van de opvoeding en van het karakter van de persoon zelf, ...

Masja

eindelijk iemand die verstandig praat

Taghzayfut

Citeerje mag niet veralgemenen, je hebt honderden karaktertypes in elke volk, je hebt Irrifien die heelaggressief zijn, j ehebt er bij di eecht vriendelijke mensen, dat hangt allemaal af van de opvoeding en van het karakter van de persoon zelf, ...

Vind je mij soms agressief? Dan heb je nog niks gezien.
Masja, laat je mij soms vallen? Dat ik een soussi ben, met een rifijns karakter is het verstandigste wat ik ooit gezegd heb.
Ik heb ook een soussi karakter. Maar hier gebruik ik mijn rifijns karakter.

Masja

ik snap goed wat je bedoelt,taghfa, is geen kwestie v. laten vallen maar ariaz heeft gelijk gewoon

Dora

Citeeren ook niet vergeten TAMIKT - of is dit al genoemd
tamikt??...haha..je bedoelt zeker tamaraqt..

Taghzayfut

Citeerik snap goed wat je bedoelt,taghfa, is geen kwestie v. laten vallen maar ariaz heeft gelijk gewoon

Dat hoeft argaz niet tegen mij te zeggen. Hij moet toevallig weer een soussi hebben. Deze soussi is een unflushable,haha!