Bekeerd tot het christendom

Gestart door Massugrada, 26/05/2004 om 16:41:10

Masja

ja dat is ook zo,
 maar sommige mensen denken dat ze de wijsheid in pacht hebben door google te raadplegen

Samariaan

Citeerja dat is ook zo,
 maar sommige mensen denken dat ze de wijsheid in pacht hebben door google te raadplegen

zullen we vanaf nu afpreken dat we alleen uitgeven literatuur gebruiken? dat wordt een traag forum dan :)

hier is een goede referentie over dit onderwerp, pas recentelijk uitgegeven en behandeld alle contradicties in de Bijbel en welke verzen in de Bijbel worden gecorrigeerd door de Quran:

Ghounem, M (2003). 200+ Ways the Quran Corrects the Bible : How Islam Unites Judaism and Christianity.

ayuda

Citeernee er is geen heilige taal maar oorsponkelijk is het toch allemaal in het armeens geschreven...dus dan is dat eigenlijk DE taal van het christendom!

Armeens is de taal van Armenie. Je bedoelt waarschijnlijk Aramees, wat nu nog in delen van Syrie wordt gesproken.
Verder Hebreeuws en Grieks, dat zijn de talen van de Bijbel.

ayuda

Als ik Islam en Koran wil leren kennen, onbevooroordeeld, dan lees ik graag Islamitische schrijvers en de Koran. Dus dat doe ik dan.

Het zou mooi zijn als bepaalde moslims de guts hadden om zelf de Bijbel en christelijke auteurs te raadplegen, voor ze zich laten voorschrijven door medemoslims wat ze zouden moeten denken over het christendom. Zelfde kan je zeggen over alle andere geloven en "ongeloven".

ayuda

Citeerhier is een goede referentie over dit onderwerp, pas recentelijk uitgegeven en behandeld alle contradicties in de Bijbel en welke verzen in de Bijbel worden gecorrigeerd door de Quran:

Ghounem, M (2003). 200+ Ways the Quran Corrects the Bible : How Islam Unites Judaism and Christianity.

Jammer dat mensen die de Koran zo behandelen nog altijd voor hun leven moeten vrezen in veel landen.
En kom nou niet met de dooddoener dat de Koran geen contradicties kent.

bakish

de koran is gods woord mohamad sws heeft het toegefluisterd gekregen van allah en hij mocht niet weg bij gibriel tot dat hij de hele koran uit zn hoofd kon en verder reciteerde hij ieder jaar de hele koran van begin tot eind zodat men kon lezen en horen dat er niks veranderd is dus de koran is allah's woord en de bijbel is het woord van  paul en de rest van de appostolen en de hadith tja ok das wel mohammed's sws woord. maar goed voor mij is het allemaal het zelfde we aanbiden de zelfde god we streven naar het zelfde paradijs voor mij is de koran een afsluiting van de tora en de bijbel dus amin .....and i am out

Dora

CiteerAls ik Islam en Koran wil leren kennen, onbevooroordeeld, dan lees ik graag Islamitische schrijvers en de Koran. Dus dat doe ik dan.

Het zou mooi zijn als bepaalde moslims de guts hadden om zelf de Bijbel en christelijke auteurs te raadplegen, voor ze zich laten voorschrijven door medemoslims wat ze zouden moeten denken over het christendom. Zelfde kan je zeggen over alle andere geloven en "ongeloven".
ik ben nog nooit naar een moslim gegaan om hem te vragen hoe het christendom of de bijbel in elkaar zit > wel heb ik ze gevraagd wat nou precies de verschillen en overeenkomsten zijn....daarnaast zoals jij al wist heb ik be bijbel zelf thuis en las (de laatste tijd al heel wat minder door gebrek aan tijd) heel erg veel. en uhhh even voor alle duidelijkheid > het lijkt mij niet verstandig om een auteur te vragen hoe het christendom in elkaar zit!!!!!

Samariaan

CiteerAls ik Islam en Koran wil leren kennen, onbevooroordeeld, dan lees ik graag Islamitische schrijvers en de Koran. Dus dat doe ik dan.

Moslims hebben daadwerkelijk de guts om christelijke bronnen te raadplegen, over bijvoorbeeld de geschidenis van de profeten, wanneerer bijvoorbeeld iets niet staat in Quran of hadith, worden de Scripten aangehaald, alhoewel met voorzichighied en een voetnoot dat de teksten bijvoorbeeld verloren zijn gegaan, en dat er bijvoorbeeld in het verleden mensen met opzet feiten hebben veranderd. Een voorbeeld is Ibn Kathirs, Verhalen van de profeten.

Er is trouwens een fundementeel verschil tussen mensen die dingen lezen voor hun plezier, met het idee van inter-geloof enzovoort, en mensen die het zien als waarheid die deel uit maakt van hun dagelijks leven. Islamitische auteurs schrijven vanuit dit perspectief, en het is hun taak zoals opgedragen door Allah om mensen uit  te nodigen tot het geloof en deze mensen met argumenten over te halen, en bijvoorbeeld op de contradicties te wijzen in de Bijbel.

Het is trouwens het beste dat we dit onderwerp laten liggen, anders krijgen we de admin op ons hoofd.

Dora

ik zie dat jij het boek geschiedenis van de profeten ook hebt :)...van ibn kathir..

Samariaan

Citeerik zie dat jij het boek geschiedenis van de profeten ook hebt :)...van ibn kathir..

GOED BOEK HE!! ALHAMDULLILAH BEN ER HEEL BLIJ MEE, goed geschreven en met echt bordevolle info en 'onbekende' hadith. echt fantastisch!! zullen we er een topic over openen???? ;)

Dora

CiteerGOED BOEK HE!! ALHAMDULLILAH BEN ER HEEL BLIJ MEE, goed geschreven en met echt bordevolle info en 'onbekende' hadith. echt fantastisch!! zullen we er een topic over openen???? ;)
hahaha...ik denk dat het meteen wordt gesloten >> maar je kan het proberen :)...

Arrows

CiteerArmeens is de taal van Armenie. Je bedoelt waarschijnlijk Aramees, wat nu nog in delen van Syrie wordt gesproken.
Verder Hebreeuws en Grieks, dat zijn de talen van de Bijbel.
ja dat bedoelde ik ja aramees ahaha

ayuda

CiteerMoslims hebben daadwerkelijk de guts om christelijke bronnen te raadplegen, over bijvoorbeeld de geschidenis van de profeten, wanneerer bijvoorbeeld iets niet staat in Quran of hadith, worden de Scripten aangehaald, alhoewel met voorzichighied en een voetnoot dat de teksten bijvoorbeeld verloren zijn gegaan, en dat er bijvoorbeeld in het verleden mensen met opzet feiten hebben veranderd. Een voorbeeld is Ibn Kathirs, Verhalen van de profeten.

OK, DUS  MET ISLAMITISCHE VOETNOOTJES. EN DOOR WIE ZIJN DIE ER DAN BIJ GEZET?? JUIST, JE SNAPT HET AL. GEEN CHRISTELIJKE BRONNEN EN SCHRIJVERS DUS VOOR JOU. EN DAT IS BIJZONDER ONACADEMISCH. MAAR WETENSCHAP EN GELOOF ZIJN VOOR JOU DENK IK TWEE LOSSE WERELDEN, MET GELOOF ALS DOMINANTE WERELD.

Er is trouwens een fundementeel verschil tussen mensen die dingen lezen voor hun plezier, met het idee van inter-geloof enzovoort, en mensen die het zien als waarheid die deel uit maakt van hun dagelijks leven.

"FUNDAMENTEEL" EN "INTERGELOOF"?  "PLEZIER"? DE ISLAM BESTUDEREN HEEFT VOOR MIJ HELEMAAL NIETS MET "PLEZIER" VAN DOEN HOOR. HET IS ABSOLUUT NIET LEUK EN DAT HOORT HET OOK NIET TE ZIJN WAARSCHIJNLIJK.

Islamitische auteurs schrijven vanuit dit perspectief, en het is hun taak zoals opgedragen door Allah om mensen uit  te nodigen tot het geloof en deze mensen met argumenten over te halen, en bijvoorbeeld op de contradicties te wijzen in de Bijbel.

TSJA, ALLAH VERANDERDE BLIJKBAAR VAN GEDACHTEN. DE EERSTE DUIZEND JAAR MOEST IEDEREEN DE TIEN WOORDEN VOLGEN EN DISCIPEL VAN ISA WORDEN (DIE DE WET OOK BENADRUKTE) EN WERD ZELFS "GEEN TITTEL OF JOTA" AAN ZIJN WOORD VERANDERD VOLGENS GOD, EN EEN PAAR HONDERD JAAR LATER MOEST IEDEREEN OPEENS MOSLIM WORDEN EN WAS ER BLIJKBAAR OPEENS WEL VEEL VERANDERD AAN ZIJN WOORD. DIE LOEIER VAN EEN CONTRADICTIE DOET MIJ INMIDDELS MEER EN MEER NEIGEN TOT ATHEISME. WANT EEN GOD MET EEN IDENTITEITSCRISIS IS DE MIJNE NIET. EN DAT IS DUS WAT MOSLIMGELEERDEN BIJ MIJ TEWEEG BRENGEN. NIKS GEEN OVERHALEN, EERDER AFKEER. ER GAAT DUS IETS FOUT IN DEZE OVERREDINGSTECHNIEKEN. IK WOU DAT HET ANDERS WAS MAAR IK MOET HIER EERLIJK OVER ZIJN.

Het is trouwens het beste dat we dit onderwerp laten liggen, anders krijgen we de admin op ons hoofd.

HELEMAAL GELIJK IN

Samariaan

wetenschap en geloof gaan in islam hand in hand, maar je moet goed begrijpen dat moslim geleerden alles bekijken met hun paradigma, aangezien er duidelijke richtlijnen zijn neergelegd door onze Profeet saws, een belangrijk verschil met het het christendom aangezien jezus as niet de kans kreeg deze duidelijke richtlijnen neer te leggen.

als van die contradicties, islamitisch gezien de grootste fout die de christenen hebben gemaakt is dat ze over de jaren Jezus (as) zijn gaan aanhangen als een god, iets dat nooit door hem is overgeleverd. Dat is een van de correcties die de Islam heeft gemaakt.

als dat van die profeten, zo werkt het eenmaal. Allah stuurt een profeet naar een volk om te waarschuwen, aangezien Hij niet straft voordat iemand eerst is gewaarschuwd. en die identiteits crisis waar jij op doelt heeft niks met Allah te maken, maar met de mensen die veranderen en vergeten.

daarnaast is er geen reden om te SCHREEUWEN

ayuda

Citeerdaarnaast is er geen reden om te SCHREEUWEN

Sorry, het was niet bedoeld als schreeuwen, maar ik wilde onze letters even onderscheiden voor de leesbaarheid en ben niet handig met vet en cursief enzo.