berbers voor islam ook niet gewoon uit Arabie?

Gestart door Samariaan, 31/05/2004 om 21:26:40

Samariaan

CiteerImazighenstammen af van de oorspronkelijke bewoners van Marokko. Ze hebben hun eigen taal, literatuur en muziek. De Arabieren vormen in Marokko de grootste groep. Toch hebben zij niet altijd in dit land gewoond. Ze kwamen in de zevende eeuw(600-700) vanuit Arabië naar Marokko om de bevolking tot de islam te bekeren. De Imazighenhebben de Arabieren eeuwenlang als indringers beschouwd. Ze kunnen het slecht met elkaar vinden.

hier ging de discussie niet over. Dit is namelijk al genoeg bediscusseerd hier.

Matho

CiteerIK WIL GRAAG VAN DE ARABIEREN AFSTAMMEN

Wil jij graag van de Arabieren afstammen????

Samariaan

CiteerWil jij graag van de Arabieren afstammen????

het is niet een kewstie van willen of niet willen ik heb de geschidenis en de toekomst niet in de hand, maar nogmaals de punten zijn al duidelijk gemaakt in het voorafgaande, dus reageer daar op.

Matho

CiteerIk verafgood de ARABIEREN en islam is niet los te zien van het Arabisme

jij durft zeg

Samariaan

Citeerjij durft zeg

ben jij ook een van die ichamouchen* die verblind zijn en alleen info wil horen die goed klinkt in de oren, afgezien van of het wel of niet waar is?

*Achamouch - kind. meer voud Ichamouchen

Matho

Citeerben jij ook een van die ichamouchen* die verblind zijn en alleen info wil horen die goed klinkt in de oren, afgezien van of het wel of niet waar is?

*Achamouch - kind. meer voud Ichamouchen

moet je niet bidden of de imam aanhoren ofzo???

Matho

ga lekker islamitische preken aanhoren ofzo man.

Samariaan

Ok genoeg afgedwaald weer, terug naar de topic! (sorry eghberr :) )

E3ber_Tastite

ik begrijp het even niet. Hoe kan een amazigh nou van een arabier afstammen, dit terwijl de Imazighen ouder zijn dan de arabieren.

Wij zijn de oorspronkelijke en pure en zuivere bewonders van noord-afrika. knoop dit eens even in je hoofd, mohammeduk.

Matho

Citeerik begrijp het even niet. Hoe kan een amazigh nou van een arabier afstammen, dit terwijl de Imazighen ouder zijn dan de arabieren.

Wij zijn de oorspronkelijke en pure en zuivere bewonders van noord-afrika. knoop dit eens even in je hoofd, mohammeduk.

hij wil het niet begrijpen.

Hij wil dolgraag een Arabierzijn.
Dat kan ik uit zijn reacties concluderen.

Samariaan

De discussie is wat mij betrefd gesloten, ik heb mijn argumenten duidelijk gemaakt (een paar keer zelfs) met de bronnen, dus het is aan jullie wat wel en niet te geloven.

EN ik denk dat het vanaf dit punt af gewoon weer gescholden gaat worden zoals gewoonlijk ;)

Matho

CiteerDe discussie is wat mij betrefd gesloten, ik heb mijn argumenten duidelijk gemaakt (een paar keer zelfs) met de bronnen, dus het is aan jullie wat wel en niet te geloven.

ok....en blijf weg.

Matho

argumenten die nergens op slaan ja.

Samariaan

Citeerargumenten die nergens op slaan ja.

ik heb geen goede tegen arugmenten gehoord, behalve dingen die mijn perceptie juist sterker maken. en ik wed dat jij ze geeneens gelezen hebt bagradas!

Matho

Citeerik heb geen goede tegen arugmenten gehoord, behalve dingen die mijn perceptie juist sterker maken. en ik wed dat jij ze geeneens gelezen hebt bagradas!

was jij niet een keer verwijdert omdat jij te veel het Arabishe identiteit hier promoot?