berbers voor islam ook niet gewoon uit Arabie?

Gestart door Samariaan, 31/05/2004 om 21:26:40

Ariaz

luisterd maat, jouw argumenten houden geen steek,

dus volgens jou stammen wij af van de Arabieren???

Lahinhaar sjeetan

wie is shesjong dan???? Stamt hij af van de Arabieren?

Sjesjong had zijn volk verenigd met de Zeevolkeren?

Wat deden de Arabieren dan in die tijd?

Wist je dat de Arabieren van midden-arabie (Mekka en Medina) gearabiseerden zijn,

Arabieren zijn eigenlijk een bastaardras,

en er zijn meerdere onpartijdige onderzoeken geweest die bewezen hebben dat Zuid-Europeanen genetische overeenkomsten hebben met de Noord-Afrikanen,

en er zijn bewijzen geweest dat wij raciaal niks te maken hebben de Arabieren uit het Oosten,

er zijn zelfs meer en meer aanwijzingen aan het komen dat de bakermat van de beschavingen ontstaan is in Noord-Afrika, en dat het zich dan overgewaaid heeft naar Midden-Oosten

Ariaz

Verder nog zijn de bewoners van het Iberisch schiereiland een mengeling van Kelten di evanuit het Noorden kwamen en Iberiers die vanuit Noord-Afrika kwamen,

daarom heetten zij Kelt-Iberiers, en iets later kwamen dan de Romeinen, Carthagers, Germanen en dan terug de Imazighen en de Arabieren,

Samariaan

Citeerluisterd maat, jouw argumenten houden geen steek,

er zijn zelfs meer en meer aanwijzingen aan het komen dat de bakermat van de beschavingen ontstaan is in Noord-Afrika, en dat het zich dan overgewaaid heeft naar Midden-Oosten

volgens de meeste wetenschappers ligt de bakermat van de beschaving in Mesopotanie, huidig Iraq. Maar nogmaals: bronnen aub. Dat was mij nl ook gevraagd.

Y._Touzani

Citeervolgens de meeste wetenschappers ligt de bakermat van de beschaving in Mesopotanie, huidig Iraq. Maar nogmaals: bronnen aub. Dat was mij nl ook gevraagd.

Azul,

volgens de wetenschappers is de mensheid van afrikaanse afkomst:
-Luca & Francesco Cavalli-Sforza, wie zijn wie, het verhaal van het menselijke verschil, uitg. contact, a'dam/antw. 1994 zie hoofdstuk: honderduizend jaar

-Richard Leakey, de oorsprong van de mensheid, uitg.contact, a'dam/antw. 1995 zie hoofdstuk: de oorsprong van de moderne mens.

Dat imazighen van origine arabieren zijn is de "politieke theorie" van de pan-arabisten dat ook de marokkaanse staat verdedig. Op de marokkaanse school hebben wij geleerd: soekkan almaghrib al-aqdamoen hoemoe al-barbar, wa qad ataw mina al-yaman wa al-shsham wa roebbama min Oereba=de oorspronkelijke bewoners van marokko zijn imazighen. zij zijn uit jemen, syrie en mieschien uit europa gekomen."
Zelfs deze bewering hebben de pan-arabisten van de zionisten geleerd(de arabieren zijn niet creatief): om de israelische staat in palestina te rechtvaardigen beweren de zionisten dat Palestina een land is zonder volk. En als de palestijnen een origine hebben dan is het wel Griekenland, want in de thora staat iets over de Filistijnen uit de Kreta-eiland. En aangezein thans de joden in plastina dominant zijn dan is het "land zonder volk" van de joden. Zij noemen het ISRAEL(het land van de israeliers.

In Noord-Afrika doen de arabieren niet anders: noord-afrika is een land zonder volk, want imazighen komen uit het M-O maar ook uit europa!! in ieder geval niet uit Tamzgha. en aangezien de arabieren thans de baas zijn in noord-afrika dan is "land zonder volk" van hen. het is dus: al-maghreb al-3arabi(het land van de arabieren).

Het probleem is dat er geen palestijn is te vinden die de zionistische bewering steunt terwijl er genoeg berebrs zijn die in de pan-arabistische leugens geloven.

Op de arabische satelliet-zenders noemt Yasser Arafat de Plestijnen : sha3b al-jabbarin. diegenen die geen kaas hebben gegeten van de geschiedenis denken dat met "jabbarin" bedoelt Arafat: sterk volk. Volgens mij-en dit is mijn meing- bedoelt arafat met "jabbarin" de oorspronkelijk bewoners van Palestina (de palestijnen). Want volgens de koran gaf God Mozes en zijn volk opdracht om de Jabbarin in Paletina(jeruzalem om precies te zijn) aan te vallen. Het antwoord van de joden was: dat kunnen wij niet doen want er woont een sterk volk(qawm jabbar)...

Het gaat altijd om vervalsing om het colonialiosme te rechtvaaridigen. En dat zegt ook Mohamed Haqqi over imazighen nadat hij de verschillende thoereen over de origine van imazighen te hebben behandeld."De conclusie is dat het bijna onmogelijk is om een tot een wetenschappeijke conslusie te komen wat betreft de origine van imazighen. want alles wat gezegd is over dit onderwerp is gebaseerd op politiek en imperialistische dromen...maar waarom wordt niet juist in noord-afrika naar de origine van imazighen gezocht zoals het geval is bij alle volkeren op deze aard "(1)

Mohamed Haqqi, imazighen in Andalusie, casablanca 2001, p.20-21 (zie hoofdstuk : de origines van imazighen    

Dora

tjonge jonge..we weten toch allemaal dat wij 1 aard vader hebben en de gehele mensheid van hem afstamt > en Adam AS komt echt niet uit tamazgha hoor...

of komen wij voort van de godin TANIT???

Matho

Citeertjonge jonge..we weten toch allemaal dat wij 1 aard vader hebben en de gehele mensheid van hem afstamt > en Adam AS komt echt niet uit tamazgha hoor...

of komen wij voort van de godin TANIT???

dom mens...loop naar de maan.

Dora

ach ja..tegenwoordig zijn realistische mensen dom..mensen die in zelf gecreerde goden geloven zijn wijzen..dus lang leve de wijzen onder de mensheid..

Matho

ik word ziek van je LL

Jij hebt tot nu niets bijgedragen aan deze forum.

Ik en de andere lopen de hele dag informatie te zoeken naar onze roots en jullie er mee bekend maken.

Wat doe jij???

Niks.....oja topics over de islam en het promoten van het Arabisme dat is voor jou weggelegd.

Dora

arabisme???..daar ben ik juist zo tegen >>> of is een moslim bij voorbaat al pro arabisch???.....

mijn denkwijze is de middenweg >> ben nog extreem links nog extreem recht >> als jij je extreem recht wilt opstellen dan is dat jouw keus en dan wens ik jou daarbij heel veel succes, ik probeer zoveel mogelijk over mijn identiteit/cultuur/taal te weten te komen maar daarnaast ook over mijn geloof....op het moment dat je wat islamitisch geralateerde berichten post dan heb je al niets aan het forum bij gedragen...hypocriet!!

jij spreekt het tamazight niet eens....ga je je daar maar eerst op ontwikkelen en kom me dan maar lastig vallen..

Matho

Citeerarabisme???..daar ben ik juist zo tegen >>> of is een moslim bij voorbaat al pro arabisch???.....

mijn denkwijze is de middenweg >> ben nog extreem links nog extreem recht >> als jij je extreem recht wilt opstellen dan is dat jouw keus en dan wens ik jou daarbij heel veel succes, ik probeer zoveel mogelijk over mijn identiteit/cultuur/taal te weten te komen maar daarnaast ook over mijn geloof....op het moment dat je wat islamitisch geralateerde berichten post dan heb je al niets aan het forum bij gedragen...hypocriet!!

jij spreekt het tamazight niet eens....ga je je daar maar eerst op ontwikkelen en kom me dan maar lastig vallen..

dat ik het tamazight niet spreekt, maaktmij alleen REBELSER en VURIGER dan ooit te voren.

Fatiha19

Citeerdat ik het tamazight niet spreekt, maaktmij alleen REBELSER en VURIGER dan ooit te voren.

hahahahaaha a balhaar .. echt een balhaar man ...
jij bent nergens goed voor geweest op amazigh.nl ...
whes heeft lopende lach je nog geen lolly gegeven wolla ...

anders stop ik er wel even een in je bek ;)

Samariaan

CiteerHet gaat altijd om vervalsing om het colonialiosme te rechtvaaridigen. En dat zegt ook Mohamed Haqqi over imazighen nadat hij de verschillende thoereen over de origine van imazighen te hebben behandeld."De conclusie is dat het bijna onmogelijk is om een tot een wetenschappeijke conslusie te komen wat betreft de origine van imazighen. want alles wat gezegd is over dit onderwerp is gebaseerd op politiek en imperialistische dromen...maar waarom wordt niet juist in noord-afrika naar de origine van imazighen gezocht zoals het geval is bij alle volkeren op deze aard "(1)

Mohamed Haqqi, imazighen in Andalusie, casablanca 2001, p.20-21 (zie hoofdstuk : de origines van imazighen    

Natuurlijk is het een staat van bewustzijn, maar je kunt niet ontkennen dat het verschil pas echt is uitvergroot toen de Eurpeanen zich met Marokko en omstreken gingen bemoeien. Het verschil dat er eigenlijk niet was, met als gevolg dat bijvoorbeeld de arabieren (die dachten het recht te hebben om ons ' op te voeden' ) tijdens de creatie van de eenheidsstaat marokko.

Ik heb me niet ingelezen over de precieze verhoudingen tussen de arabieren en imazighen voor de kolonisatie (of protectoraat), maar het feit al dat de imazighen islam hadden geaccepteerd van de arabieren geeft al aan dat het niet zo slecht moet zijn geweest - je neemt namelijk niet het geloof over van een, vijand eerder van een vriend.

EN dan kom je weer terug bij mijn eerste post, over dat het kleine verschil dat er was is gebruikt door de Fransen en Spanjaarden om de imazighen en arabieren tegen elkaar uit te spelen.

Samariaan

Citeerdat ik het tamazight niet spreekt, maaktmij alleen REBELSER en VURIGER dan ooit te voren.

spreek jij geen tmazight?, als je op zoek wil gaan naar je ROOTS dan zou ik zsm zomercursussen gaan volgen bij je familie, zonder taal kun je zoeken wat je wil maar je vindt alles behalve roots. Dit is het belanrijkste, en misschien wel het enigste, wat imazighen van de rest onderscheid.

E3ber_Tastite

jullie wijken te veel af van de topic

Matho

Imazighenstammen af van de oorspronkelijke bewoners van Marokko. Ze hebben hun eigen taal, literatuur en muziek. De Arabieren vormen in Marokko de grootste groep. Toch hebben zij niet altijd in dit land gewoond. Ze kwamen in de zevende eeuw(600-700) vanuit Arabië naar Marokko om de bevolking tot de islam te bekeren. De Imazighenhebben de Arabieren eeuwenlang als indringers beschouwd. Ze kunnen het slecht met elkaar vinden.