berbers voor islam ook niet gewoon uit Arabie?

Gestart door Samariaan, 31/05/2004 om 21:26:40

Matho

Heb je trouwens mijn topic gevolgd: Pure amazighen zijn blank.

Nee, ok stil

Samariaan

CiteerHeb je trouwens mijn topic gevolgd: Pure amazighen zijn blank.

Nee, ok stil

die titel al, alsof de imazighen van de sahara, mauritanie, enzovoort bleekscheten zijn. Nee met zo'n titel kunnen we werken hoor.

E3ber_Tastite

Face it, wij Imazighen waren er eerder dan de Arabieren. Dit is wat Karl Prasse zegt, een Deense amazigho-loog

Samariaan

CiteerFace it, wij Imazighen waren er eerder dan de Arabieren. Dit is wat Karl Prasse zegt, een Deense amazigho-loog

wat bedoel je we waren er eerder, kwamen we uit de lucht vallen ofzo. ik doel hier op eeuwen oude migratie patronen die plaatsvonden voor dat actief de islam werd gespreid. Zo heeft de mensheid zich ook verspreid, door keer op keer te migreren en opzoek gaan naar beter land om vee te houden. Marokko zelf is een van de vruchtbaartse gebieden in Noord-Afrika, en zeker in vergelijking met het oosten, dus het zou zeker om deze redenen volkeren hebben aangetrokken. Misschien niet direct omdat topografisch gezien je wanneer je vanaf het oosten migreerd naar het westen je niet verder kan dan marokko.

E3ber_Tastite

ik bedoel het amazigh-taal.

Samariaan

Citeerik bedoel het amazigh-taal.
taal is iets anders, ik bedoel de mensen. Specifieke cultuur en taal ontwikkeld pas goed zich nadat mensen een zijn neergestreken, en steden bouwen.Wat dus ook gebeurd is met de imazighen.

Aqsil

Arabische taal bestond duizenden jaren geleden niet. Vroeger hadden mensen in het midden oost hetzelfde taal. Ik heb het hier over Joden, Arabieren en Perzier. Toen Joden, Iraniers en Arabieren dezelfde taal spraken hadden Imazighen een eigen taal. 200 000 geleden vond men fossielen in Noord Afrika van mensen.  Uit het DNA onderzoek blijkt dat die fossielen voorouders zijn van de huidige Imazighen.
Je kunt niet zeggen dat mensen van 200 000 geleden stammen van mensen van een 1000 jaar geleden.!!!

Matho

CiteerArabische taal bestond duizenden jaren geleden niet. Vroeger hadden mensen in het midden oost hetzelfde taal. Ik heb het hier over Joden, Arabieren en Perzier. Toen Joden, Iraniers en Arabieren dezelfde taal spraken hadden Imazighen een eigen taal. 200 000 geleden vond men fossielen in Noord Afrika van mensen.  Uit het DNA onderzoek blijkt dat die fossielen voorouders zijn van de huidige Imazighen.
Je kunt niet zeggen dat mensen van 200 000 geleden stammen van mensen van een 1000 jaar geleden.!!!

vele imazighen hebben nog steeds de zelfde uiterlijke kenmerken als vroeger.
Overleveraars van de Upper-Paleotich heersen vooral in de bergen.

MBTiza

CiteerNEE IK WIL VAN DE ARABIEREN AFSTAMMEN!

Ga je gang kameraad, cek zi Aith Arus minciwien ghar Ighraben?

Samariaan

CiteerGa je gang kameraad, cek zi Aith Arus minciwien ghar Ighraben?

waar slaat dit op MBTiza? ga je leugens proberen de wereld in te brengen van dingen die ik niet gezegd heb?

E3ber_Tastite

Azul,

IK ben er heilig van overtuigd dat wij niet van de arabieren afstammen, de redenen waarom heb ik al opgenoemd en ik heb beroep gedaan op Karl Prasse.

Vertel jij me nou eens jouw redenen voor deze onzin-discussie die nergens op gebasseerd zijn. de onzin die jij zegt, wordt namelijk ook door de arabische-nationalisten gebruikt. Onder het mom van, de Imazighen komen oorspronkelijk uit Jemen, dus jullie zijn afstammelingen van de Arabieren. Dit is kinkklare onzin, net zoals de Arabisten de Islam gebruiken voor hun eigen doeleinden. Al dit onzin word verzonnen, om de Imazighen een waas voor hun ogen te zetten, en als kip zonder kippen achter de Arabisten te lopen.

Ik heb mijn zegje gedaan. Vertel mij nou de redenen, waarom we zouden afstammen van de arabieren en kom met feiten.

Tannemirt

Y._Touzani

azul,

de inwoners van Jemen en golfstaten lijken niet op de noord-afrikanen. ik vind het zielig dat sommige mensen proberen te onkkennen dat circa 80 % van imazighen in noord-afrika is gearabiseerd. het zijn dus de gearabiseerden die op ons lijken. Jbala zijn meestal blanken. De inwoners van tlemsen, constantine, moestghanem..etc in algerije zijn ook blanken en die spreken algerijns darija.

Als imazighen afkomstig zijn uit het Midden-oosten waar komen de arabieren vandaan??
heeft de profeet niet gezegd: jullie zijn van adam en adam is van klei?

imazighen geloven niet in de uiterlijk of de huidskleur maar wel in de taal. wie tamazight spreekt die is amzigh. het zijn de arabieren die vaak over bloed en zuiverheid van de taal en de ras praten, ondanks het feit dat circa 80 % van de hedendaagse arabischsprekenden geen echt arabieren zijn(libanon, syrie, palestina,egypte, soedan, noord-afrika..etc )

De arabieren zelf zijn niet van arabisch afkomst en dat staat in de koran..

Samariaan

CiteerAzul,

IK ben er heilig van overtuigd dat wij niet van de arabieren afstammen, de redenen waarom heb ik al opgenoemd en ik heb beroep gedaan op Karl Prasse.

Vertel jij me nou eens jouw redenen voor deze onzin-discussie die nergens op gebasseerd zijn. de onzin die jij zegt, wordt namelijk ook door de arabische-nationalisten gebruikt. Onder het mom van, de Imazighen komen oorspronkelijk uit Jemen, dus jullie zijn afstammelingen van de Arabieren. Dit is kinkklare onzin, net zoals de Arabisten de Islam gebruiken voor hun eigen doeleinden. Al dit onzin word verzonnen, om de Imazighen een waas voor hun ogen te zetten, en als kip zonder kippen achter de Arabisten te lopen.

Ik heb mijn zegje gedaan. Vertel mij nou de redenen, waarom we zouden afstammen van de arabieren en kom met feiten.

Tannemirt

eghberr beter lezen voordat je een automatisch antwoord tevoorschijn haalt, een van de feiten is simpel: amazigh is een semitische taal, en deelt dus een geschiedenis met het HELE midden-oosten. Wat ik niet begrijp is je van achter de Arabisten aan lopen? waarom denk je dit???

punt is gewoon, wil het of niet dat de hele amazigh cultuur (dus alle berbers inbegrepen, nogmaals vergeet niet de berbers van het zuiden in Mali ed) meer overeenkomsten toont met de cultuur van het SEMITISCHE middenoosten , dan met welke andere cultuur dan ook.

verder begrijp ik jullie punt niet van blanke imazighen, in jullie defenitie zijn alleen de imazighen van de Rif en Kabylie imazighen. Wat dus totaal niet klopt.

rifman

Tamazight is geen semetische maar hoort bij de afro asiatische talen. hebreeus en Arabisch zijn semetisch en horen onder de noemer: Semetisch talen ook tot de afro asiatische talen.

Die zijn de afro asiatische talen:
Berber
Chadic
Egyptian
Semitic
Cushitic
Beja
Omotic languages.

1000 jaar Al voordat het arabisch zich ontwikkelde als taal, werd al een schrift voor het Tamazight uitgevonden. Tifinagh = Tif/uitvinding + nagh/ van ons.

Waarom vraagt niemand zich af, waar de chinezen vandaan komen in China. Imazighen leven van oudsheer in Tamazgha (Noord Afrika).  De Arabieern wilden de Arabisering en het bestelen van grond te rechtvRDIGEN DUOOR ONS AFKOMST TE ARABISEREN. de fransen wilden ons bezitten door ons afkomt te europeaniseren. Waarom moet een Amazigh ergens vandaan komen? Waar komen de Arabieren vandaan in het het midden Oosten? waar stel je die vraag niet.

Samariaan

CiteerWaar komen de Arabieren vandaan in het het midden Oosten? waar stel je die vraag niet.

goeie vraag. en je hebt em zelf al gesteld. heeft iemand een antwoord?