berbers voor islam ook niet gewoon uit Arabie?

Gestart door Samariaan, 31/05/2004 om 21:26:40

Ariaz

Citeerdit zei ik:
 En hun taal is morphologisch gezien ook hetzelfde, en hoort ook thuis de semitische tak (Arabisch, hebreews, etc).

en dit zei passe:
Verder wordt er beweert, dat er geen relatie is tussen het Arabisch en Tamazight, maar tussen het Tamazight en het Semitsch in het algemeen. Het Tmazight is veel ouder dan het Arabisch. Toen het Arabisch ontstond, was het Tamazight allang al een zelfstandige taal

Het Tamazight is niet gelijk aan het Arabisch

het Arabisch bevat geen klinkers en het Tamazight wel

en nog iets hoe zeg je broer in het Arabisch en hoe zeg je broer in het Tamazight

Oema is niet gelijk aan Akh

abrid

Azul xawem,
Als de arabische taal jonger is dan het tmazight hoe kunnnen wij dan van de arabieren afstammen? Want de voorloper van het arabisch was Aramees.

Het is logischer als ze van Imazighen afstammen!

Necin d imazighen necin d izewran! Ussind d Ineh_nahen arrin aith bab uxxam d isemghan!

AFRA

CiteerAzul xawem,
Als de arabische taal jonger is dan het tmazight hoe kunnnen wij dan van de arabieren afstammen? Want de voorloper van het arabisch was Aramees.

Het is logischer als ze van Imazighen afstammen!

Necin d imazighen necin d izewran! Ussind d Ineh_nahen arrin aith bab uxxam d isemghan!

jij hebt helemaal gelijk abrid.
hoe kunnen we van de arabieren afstammen als tamazight veel ouder dan arabisch, zelfs is het ouder dan de andere semitische talen.

hoe kunnen we afstammelingen van de arabieren zijn? als we al 11000 jaar in tamazgha wonen? moeten de arabieren niet van de imazighen afstammen zolang tamazight ouder dan arabisch is?

de afro-aziatische talen zijn bestonden in afrika niet in het arabische schiereiland, dus het veel logischer te zeggen dat de arabieren afstammelingen van de afrikanen zijn.

mohamaduk beweert dat hij met bronnen komt waarin staat dat ze geneitisch aan de arabieren verwant zijn. dus dat is een bewijs dat de arabieren afstammelingen van de imazighen zijn. als zijn bewering juist is.
maar hij zit alles te beschouwen op de wijze die hij droomt. en ik ben er zeker van dat hij zich zelf niet gelooft.

er was hier al een topic over genies van de imazighen die niet overeekomen met de genies van de arabieren. ze zijn het meest westers dan arabisich. en zoals hij weet zijn er blonde imazighen en blauwogige imazighen .hoe kunnen ze arabieren zijn?
de amerikkaanse histricus helene hagane verwees ernaar dat de imazighen op hun kindertijd rood (zoiets) haar krijgen en daarna wordt dat haar in de loop van de jaren vrij zwart, toch zijn er veel blonde imazighen te vinden.

G.Camps stelde vast dat de oude schedels van de imazighen oud afrikaanse schedels zijn. hoe kunnen ze arabieren zijn? misschien zal jij beweren dat de arabieren vroeger in noord afrika woonden, maar dat zou het nog veel logischer te zeggen dat ze imazighen waren.

sommigen horen ervan dat de imazighen in 9000 v.C in noord afrika verschgenen . maar dat is geen vastgesteld feid. herodotus zei ooit dat uit noord afrika komen. en dat is ook de mening van de nieuwe studies.
ibn khaldun beantwoode de soort van mohamaduk door te zeggen dat hun beweringen "onzin" is (letterlijk).

het verhaal van de oude speuren in jemen werd ook onzin, want het schrift van de jemenieten, leek wel op het schrift van de imazighen , maar de betekenis (de uitspraak) van die letters kwam nooit overeen met de uitspraak van de amazighische letters.
verder lijkt tifinagh veel ouder dan gedacht was. mogelijk is het het oudste alfabeten schrift.
het rare is dat men wel tifinagh in amerika vond , en toch werd dat niet zoals de beweerde tifinagh in jemen genomen. de arabisten beweerden nooit dat de imazighen uit het oude amerika komen.

men  beweerd ook dat de imazighen van de europeanen afstammen. maar hoe? tamazigh was in 9000 jaar v.C gesproken terwijl de europese talen in het begin van 5000 jaar v.C gesproken werd. hoe kunnen we afstammelingen van de europeanen zijn?

wel stammen de spajaarden van de moren die marokko in tussen : 20000 - 90000 jaar v.C . maar men dacht vroeger van de tegeslelling. zelfs is hun naam ebero-maurissienne (franse naam).
hoe durft men te zeggen dat de imazighen uit europa en uit arbia immigreeden desondaks al deze gegevens ?? hoe durft men te ontkennen dat de imazighen van ebero-maurissienen afsammen, tenminste zijn ze geassimileerd met de imazighen van 9000 v.C. maar de arabieren van de tweede rang (de gearbiseerde imazighen) beschouwen zich zelf als bezetters in tegestelling tot de logica en de historici. en daarom beweren ze we afstammelingen van de arabiueren zijn. precis zoals de franse bezetters deden toen ze zeiden dat de imazighen oude fransen zijn. dat is uiterest onbeleefd.

maar we moeten vanaf deze dag niet serieus nemen , want ze zijn blind geworden . de tegensprekende vastgestelde feiten deed ze gek worden. en hier is een voorbeeld. toch is hij een prof volgens zijn aanhangers die ooud blind willen leven, lees : (in arabisch):

http://www.iraqisciencejournal.com/EditorsSelections/21.htm

in dit bonstaande link staat dat de oud-egyptische talen (en de goden van de egyptenaren) en de semitische talen (allemaal exlusief de fenisische talen (en hun goden) )en de imazighische talen , en het grieks (en hun goden) en de oud-irakeze talen (dus hammorabi was een arabier) zijn arabische dialecten, maar de euopeanen hebben dat vervalst om de eenheid van de arabieren tegen te werken. de zelfde auteur beweert dat arabisch is het meest geschikt voor de wetenschappelijke termen , en dat engels gewoon een rommels taal dat het meest uit andere talen.

je bewobndering zal je verbazing wekken als jij zou weten dat de auteur een prof is. maar misschien nog minder erg als jij zou weten dat hij zeer verwant aan de ondersteuning van Alqaddafi is.

dus ze zijn niet dom ,maar wel eerloze subjecten ,meer juist objecten in de handen van de materialiteit.

AFRA

de arabieren van de tweede rang weten zelfs niet dat ze geabiseerde imazighen zijn, en toch beweren ze de feiten van 9000 v.C te kennnen.

dat is erg onbeleefd , en onlogisch.

Matho

CiteerJongens, ik hou van de Arabieren. Ik wil perse van hun afstammen.

Nou, in dat geval mag je ook je kontje uitgeven aan ze.

Berberin

Neemt een echte MAN zulke woorden in zijn mond?

Fatiha19

CiteerNou, in dat geval mag je ook je kontje uitgeven aan ze.

Ja hoor .. je bent weer bezig ....
Achteraf weer spijt zehma

rifman

Op 05/06/04 om 23:54:51, schreef MohamedUK :
--------------------------------------------------------------------------------
Jongens, ik hou van de Arabieren. Ik wil perse van hun afstammen.
--------------------------------------------------------------------------------
Lees geciteerd bericht

Dat is je goed recht, sterker nog van mij mag je ook jezelf er een van zien.
Maar dat moet geen aanleiding zijn om hier verzonnen argumenten van pan-arabieren te gaan verspreiden en te doen netalsof ze nog waar ook.

Chinees spreekwoord:
Wie zijn afkomst ontkent en miskent is net een water kanaal zonder water en een boon zonder wortels.

abrid

Das een mooie!

Een boom waar de wortels van zijn verrot zal moeilijk groeien :)

Masja

en degenen dan die gedwongen waren hun afkomst te ontkennen..?er zijn er dus heel wat met verrotte wortels, klinkt niet best (dramatisch)

E3ber_Tastite

Azul Afra,

Ik kan je tekst nu steeds beter en beter begrijpen. Je bent vooruit gegaan met je nederlands, ga zo door.

a qash dien

Y._Touzani

Azul,

niet alleen imazighen die nog steeds tamazight spreken lijden aan minderwaardigheidscomplex maar ook de gearabiseerde berbers.De noord-afrikaan, ongeacht de taal die hij spreekt voelt zich altijd minderwaarig.Pas als zij de buitenlanders naapen en zich met hen identificeren voelen de noord-afrikanen zich als mensen. De hedendaagse marokkaan voelt zich als mens(gewoon mens) als ie de egypptenaren of libanezen naapt. de marokkaan die de europeanen(vooral de fransen) naapt vindt zichzelf een hoge mens..

daarom hebben en hadden de noord-afriaknen altijd een obsessie voor de buitenlanders. Doit verklaart een fenomeen: integenstelling tot de meeste landen op deze aaard, wordt noord-afrika vaak  door de buitenlanders beheerst.

Samariaan

CiteerOp 05/06/04 om 23:54:51, schreef MohamedUK :
Jongens, ik hou van de Arabieren. Ik wil perse van hun afstammen.

mensen jullie zijn trieste gevallen die daar achter jullie computers zitten weg te kwijnen, ik had al aangeven dat MBtiza dit bericht had gemanupuleerd. en geeft aan wat voor zieke gevallen er tussen jullie zitten.

Dora

mo ik ben trots op je > net als vele imazighen die hun geloof noch identteit verloochend hebben, waren er maar meer als jij :(...

ras

messchien heb je gelijk mo je naam zegt het al.
maar waarom haat ik arabieren eigenlijk ? hoe we praten in NADOR met onze dialect komt geen woord arabich de tussen maar wel spaans of met handen vingers of hoofden.
Als je mijn achter naam hoort dan heb je de overzicht maar dat ga ik niet doen!!omdat ik eigen reden heb