Waarheidscommissie naar Alhoceima

Gestart door ameziane, 29/04/2005 om 18:25:31

Dora

Citaat van: Izwan op 10/05/2005 om 14:08:19
Citaat van: L_L op 10/05/2005 om 12:51:02
even een hele stomme vraag hoor...kan je ook klachten indienen bij het europese hof als het gaat om landen buiten europa??
Ik denk van wel, maar in dit geval heeft weinig zien. Marokkanse overheid heeft de deuren open gedaan voor EU bedrijven om uit te buiten. De EU politiek staat niet te springen voor verandering in marokko.
We weten dat EU is overspoeld door marokkanen en ze begingen veel last ervan te krijgen, toch wordt de marokkaanse overheid niet ondrukt om hier verandering aan te brengen. Dit zegt heel veel.
P.S. vandaag is een gediteneerde om het leven gekomen wegens hongerstaking.

ik snap dit niet. de marokkaanse overheid heeft dus de deuren geopend voor de EU om haar eigen bedrijven uit te buiten???. was dit sarcastische bedoelt nigh???. de EU staat voor een sterke europese unie dat in zee zal gaan met andere landen. dit kan op vele gebieden. persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de EU dan in al die organisaties die het recht van tamazgha willen terug eisen.

de vraag is daarnaast ook of je bepaalde mensen kan vervolgen. de mensen die nu vervolgd zijn, waren al afgetreden. ze hebben ze dus niet vervolgd tijdens hun regiem. maar met een koningschap is dat natuurlijk anders. die treed pas af nadat de dood erop volgt...

ik denk dat we het niet alleen kunnen afhandelen. ik denk dat hulp van buitenaf hier wel van toepassing moet komen

Dora

Citaat van: ameziane op 10/05/2005 om 14:29:30
Citaat van: L_L op 10/05/2005 om 12:51:02
even een hele stomme vraag hoor...kan je ook klachten indienen bij het europese hof als het gaat om landen buiten europa??
Ik weet wel dat het in Belgie mogelijk was om buitenlandse staatshoofden/ministers aan te klagen wegens misdaden tegen de menselijkheid. Zo hadden wat Marokkanen bij de Belgische rechtbank een klacht ingediend tegen Driss Basri.

Maar toen wat Libanezen ook Sharon wilden aanklagen, kwamen de Belgische autoriteiten in problemen en hebben ze die wet afgeschaft.

bauterse is toch ook vervolgd???...wie heeft dat gedaan dan??..

Izwan

Citaat van: L_L op 10/05/2005 om 15:33:52
Citaat van: Izwan op 10/05/2005 om 14:08:19
Citaat van: L_L op 10/05/2005 om 12:51:02
even een hele stomme vraag hoor...kan je ook klachten indienen bij het europese hof als het gaat om landen buiten europa??
Ik denk van wel, maar in dit geval heeft weinig zien. Marokkanse overheid heeft de deuren open gedaan voor EU bedrijven om uit te buiten. De EU politiek staat niet te springen voor verandering in marokko.
We weten dat EU is overspoeld door marokkanen en ze begingen veel last ervan te krijgen, toch wordt de marokkaanse overheid niet ondrukt om hier verandering aan te brengen. Dit zegt heel veel.
P.S. vandaag is een gediteneerde om het leven gekomen wegens hongerstaking.

ik snap dit niet. de marokkaanse overheid heeft dus de deuren geopend voor de EU om haar eigen bedrijven uit te buiten???. was dit sarcastische bedoelt nigh???. de EU staat voor een sterke europese unie dat in zee zal gaan met andere landen. dit kan op vele gebieden. persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de EU dan in al die organisaties die het recht van tamazgha willen terug eisen.

de vraag is daarnaast ook of je bepaalde mensen kan vervolgen. de mensen die nu vervolgd zijn, waren al afgetreden. ze hebben ze dus niet vervolgd tijdens hun regiem. maar met een koningschap is dat natuurlijk anders. die treed pas af nadat de dood erop volgt...

ik denk dat we het niet alleen kunnen afhandelen. ik denk dat hulp van buitenaf hier wel van toepassing moet komen
Dit is een teken van gebrek aan zelfvertrouwen. Hoezeo kunnen wij het niet alleen?
Ik kan het voorstellen dat jij meer vertrouwen in EU dan .... het komt omdat de EU landen de vuilwerk zelf niet doen. Ze laten aan anderen over. Denk aan regime van derde wereld. De geschiedenis heeft ons geleerd dat help van buitenaf om een regime te veranderen leidt tot de onderdrukking van eigen volk ten gunst van de belangen van de landen die zijn meegeholpen.
Je moet niet vergeten dat de huidige regime in marokko door fransen en spanjaarden geinstaleerd. Ik heb geen zin om hmar met aghyor te veranderen.

Dora


Citeer
Dit is een teken van gebrek aan zelfvertrouwen. Hoezeo kunnen wij het niet alleen?
Ik kan het voorstellen dat jij meer vertrouwen in EU dan .... het komt omdat de EU landen de vuilwerk zelf niet doen. Ze laten aan anderen over. Denk aan regime van derde wereld. De geschiedenis heeft ons geleerd dat help van buitenaf om een regime te veranderen leidt tot de onderdrukking van eigen volk ten gunst van de belangen van de landen die zijn meegeholpen.
Je moet niet vergeten dat de huidige regime in marokko door fransen en spanjaarden geinstaleerd. Ik heb geen zin om hmar met aghyor te veranderen.
dit heeft niets met zelfvertrouwen te maken.
wij zullen het niet alleen kunnen afhandelen..dat weet ik zeker. daar heb je een derde voor nodig, en daar is helemaal niets mis mee. daar hoeven we ons echt niet voor te schamen. het gaat namelijk al eeuwen zo. de EU zal ons echt niet bezetten hoor, geen kolonieen meer.

Izwan

Citaat van: L_L op 10/05/2005 om 16:13:04

Citeer
Dit is een teken van gebrek aan zelfvertrouwen. Hoezeo kunnen wij het niet alleen?
Ik kan het voorstellen dat jij meer vertrouwen in EU dan .... het komt omdat de EU landen de vuilwerk zelf niet doen. Ze laten aan anderen over. Denk aan regime van derde wereld. De geschiedenis heeft ons geleerd dat help van buitenaf om een regime te veranderen leidt tot de onderdrukking van eigen volk ten gunst van de belangen van de landen die zijn meegeholpen.
Je moet niet vergeten dat de huidige regime in marokko door fransen en spanjaarden geinstaleerd. Ik heb geen zin om hmar met aghyor te veranderen.
dit heeft niets met zelfvertrouwen te maken.
wij zullen het niet alleen kunnen afhandelen..dat weet ik zeker. daar heb je een derde voor nodig, en daar is helemaal niets mis mee. daar hoeven we ons echt niet voor te schamen. het gaat namelijk al eeuwen zo. de EU zal ons echt niet bezetten hoor, geen kolonieen meer.
Zo te horen ben jij zeker van wat je zegt. Waarom zou EU onze willen helpen? Waarom horen wij geen kritiek van EU over marokkaanse regime, maar wel over Iran, Sery...enz

Dora

Citaat van: Izwan op 10/05/2005 om 16:50:33
Citaat van: L_L op 10/05/2005 om 16:13:04

Citeer
Dit is een teken van gebrek aan zelfvertrouwen. Hoezeo kunnen wij het niet alleen?
Ik kan het voorstellen dat jij meer vertrouwen in EU dan .... het komt omdat de EU landen de vuilwerk zelf niet doen. Ze laten aan anderen over. Denk aan regime van derde wereld. De geschiedenis heeft ons geleerd dat help van buitenaf om een regime te veranderen leidt tot de onderdrukking van eigen volk ten gunst van de belangen van de landen die zijn meegeholpen.
Je moet niet vergeten dat de huidige regime in marokko door fransen en spanjaarden geinstaleerd. Ik heb geen zin om hmar met aghyor te veranderen.
dit heeft niets met zelfvertrouwen te maken.
wij zullen het niet alleen kunnen afhandelen..dat weet ik zeker. daar heb je een derde voor nodig, en daar is helemaal niets mis mee. daar hoeven we ons echt niet voor te schamen. het gaat namelijk al eeuwen zo. de EU zal ons echt niet bezetten hoor, geen kolonieen meer.
Zo te horen ben jij zeker van wat je zegt. Waarom zou EU onze willen helpen? Waarom horen wij geen kritiek van EU over marokkaanse regime, maar wel over Iran, Sery...enz

marokko is een kontenlikker bij elk land waar ze baat bij hebben. iran is meer bezig met hun eigen zaakjes en trekken zich niets aan bv de VS. overgens net als N Korea die waarschijnlijk alweer bezig is met nucleare wapens. marokko is een schijtluis en zal echt wel terug trekken als er flink druk op wordt gezet...

waarom de EU zou willen helpen??...volgens mij kan je via de VN bepaalde zaken kenbaar maken. of ze ons willen helpen daar zullen we en kunnen we alleen achter komen als men de stap er naar toe zet. maar zitten wij dan in een positie om alles foutloos te doen??

Izwan

Citaat van: L_L op 10/05/2005 om 18:13:05
Citaat van: Izwan op 10/05/2005 om 16:50:33
Citaat van: L_L op 10/05/2005 om 16:13:04

Citeer
Dit is een teken van gebrek aan zelfvertrouwen. Hoezeo kunnen wij het niet alleen?
Ik kan het voorstellen dat jij meer vertrouwen in EU dan .... het komt omdat de EU landen de vuilwerk zelf niet doen. Ze laten aan anderen over. Denk aan regime van derde wereld. De geschiedenis heeft ons geleerd dat help van buitenaf om een regime te veranderen leidt tot de onderdrukking van eigen volk ten gunst van de belangen van de landen die zijn meegeholpen.
Je moet niet vergeten dat de huidige regime in marokko door fransen en spanjaarden geinstaleerd. Ik heb geen zin om hmar met aghyor te veranderen.
dit heeft niets met zelfvertrouwen te maken.
wij zullen het niet alleen kunnen afhandelen..dat weet ik zeker. daar heb je een derde voor nodig, en daar is helemaal niets mis mee. daar hoeven we ons echt niet voor te schamen. het gaat namelijk al eeuwen zo. de EU zal ons echt niet bezetten hoor, geen kolonieen meer.
Zo te horen ben jij zeker van wat je zegt. Waarom zou EU onze willen helpen? Waarom horen wij geen kritiek van EU over marokkaanse regime, maar wel over Iran, Sery...enz

marokko is een kontenlikker bij elk land waar ze baat bij hebben. iran is meer bezig met hun eigen zaakjes en trekken zich niets aan bv de VS. overgens net als N Korea die waarschijnlijk alweer bezig is met nucleare wapens. marokko is een schijtluis en zal echt wel terug trekken als er flink druk op wordt gezet...

waarom de EU zou willen helpen??...volgens mij kan je via de VN bepaalde zaken kenbaar maken. of ze ons willen helpen daar zullen we en kunnen we alleen achter komen als men de stap er naar toe zet. maar zitten wij dan in een positie om alles foutloos te doen??
Ik geloof niet in liefdadigheden. EU kijkt naar haar eigen belang en terecht. Je zegt zelf dat marokko een kontenlekken te zijn. Ze zijn dus wel in staat om groot macht aan de EU te overdragen als ze concurrentie zien. Om mee te gaan concurreren moet jij een groot aanbod hebben dan de huidig regime. Dit lijkt me geen goed oplossing.
Denk jij soms dat VN niet op de hoogte zijn over wat er in marokko gaande is?  VN heeft geen waarde meer. Ze zijn niet onafhankelijk en ze werken voor sterke landen.
Volgens mij is mijn opmerking je ontgaan. Er zijn miljoenen marokkanen het land gevlucht. Er zijn duizenden marokkanen in de zee gestorven tijdens hun oversteek naar EU. Waarom maakt de EU en VN hier zorgen over. Over nucleare wapen gesproken. Israel barst van nucleare wapen en niemand maakt zich zorgen hierover (EU, VS, VN). Kortom, de werelde politiek is ingewikkeld dan het lijkt. Je moet op jezelf vertrouwen anders heeft de verandering geen nut. Vrijheid/onafhankelijkheid krijg jij niet maar je moet ervoor vechten en bloeden.


Hadou


Dora

oke, we kunnen dus niet op marokko vertrouwen, noch op de VN /EU noch op andere landen...alleen op onze eigen mensen...maar wie zijn onze eigen mensen??..hebben onze eigen mensen ons niet de rug toe gekeerd, en willen zij niet "anders" leven en zijn dan wie ze werkelijk zijn??...




Izwan

Citaat van: L_L op 10/05/2005 om 19:12:26
oke, we kunnen dus niet op marokko vertrouwen, noch op de VN /EU noch op andere landen...alleen op onze eigen mensen...maar wie zijn onze eigen mensen??..hebben onze eigen mensen ons niet de rug toe gekeerd, en willen zij niet "anders" leven en zijn dan wie ze werkelijk zijn??...




Elke bevolking kan zijn slecht tijden (verdeeltijd, voor eigen belang kiezen, conliscten...) en goed tijden (zich hervormen, samen voor een doel vechten, samen werken.. enz).
Op dit moment zetten in een gunstig situatie. Er is verdeeldheid die uit wanhoop is onstaan, maar we realiseren we dat we eenheid moeten vormen om te kunnen overleven. Kiezen voor eigen succes heeft weinig opgeleverd.

Dora

ewa theyenni i ntettar...

gier inchallah

Izwan


noemid

haat haat haat haat haat haat haat


dat zijn de woorden die ik er voor heb!!!

deze mensen moeten in de wereld en in het hiernamaals gestaft worden!!


ik vergeef ze niet wat ze ons volk hebben aan gedaan

Izwan

Citaat van: ariri op 12/05/2005 om 22:15:56
haat haat haat haat haat haat haat


dat zijn de woorden die ik er voor heb!!!

deze mensen moeten in de wereld en in het hiernamaals gestaft worden!!


ik vergeef ze niet wat ze ons volk hebben aan gedaan
Wie haat jij eigenlijk?

Izouran