tahath >> besnijdenis

Gestart door Dora, 13/06/2004 om 19:02:52

Rwezna

CiteerHARAM

ja dacht iedereen er maar zo over,

Dora

he hallo..ik had het over de traditie die wij hadden joh...ik wil de amazigh rituelen weten..

Samariaan

Citeerja dacht iedereen er maar zo over,

je vroeg toch alleen mijn mening :) alhamdullilah gelukkig is dit nooit onze vrouwen overkomen in marokko.

Tama

Citeerhoe denk jij over vrouwenbesnijdenis?
ikzelf vind het hoe dan ook *********

het is idd verschrikkelijk!! ik ben het zelf niet tegen gekomen in de koran en Mo Uk beweert dat het haram is en velen andere moslims met hem.maar het wordt nog steeds toegepast vanuit een islamitische overtuigingen: geen geloof is effectief tegen het bestrijden van de ondrukking en mishandeling van de vrouw.het geloof wordt nog steeds gebruikt als rechtvaardiging voor inhumane benanderingen tegen de mensheid in zijn algemeenheid.Helaas!

Rwezna

Citeerje vroeg toch alleen mijn mening :) alhamdullilah gelukkig is dit nooit onze vrouwen overkomen in marokko.

nee ik vroeg de mening van thalwiest ;) , maar goed jij bent natuurlijk ook vrij om je mening te geven daar niet van

maar terug naar het onderwerp???

Samariaan

Citeerhet is idd verschrikkelijk!! ik ben het zelf niet tegen gekomen in de koran en Mo Uk beweert dat het haram is en velen andere moslims met hem.maar het wordt nog steeds toegepast vanuit een islamitische overtuigingen: geen geloof is effectief tegen het bestrijden van de ondrukking en mishandeling van de vrouw.het geloof wordt nog steeds gebruikt als rechtvaardiging voor inhumane benanderingen tegen de mensheid in zijn algemeenheid.Helaas!

het komt alleen voor in afrikaanse gemeenschappen uit de overuiging dat je alleen zo kunt garanderen dat je met een maagd trouwt.

Dora

Citeerhet komt alleen voor in afrikaanse gemeenschappen uit de overuiging dat je alleen zo kunt garanderen dat je met een maagd trouwt.
huh??...nou ik dacht dat het om het genot ging die zij niet mochten hebben tijdens geslachtsgemeenschap..want sex is in hun ogen voor kinderen maken..en niets anders...zo veel mogelijk kinderen maken....om God wel te behagen...onzin natuurlijk..

Samariaan

Citeerhuh??...nou ik dacht dat het om het genot ging die zij niet mochten hebben tijdens geslachtsgemeenschap..want sex is in hun ogen voor kinderen maken..en niets anders...zo veel mogelijk kinderen maken....om God wel te behagen...onzin natuurlijk..

bedankt voor de aanvulling LL! maar dat is ook ziek ja.

Amezian

Citeerhuh??...nou ik dacht dat het om het genot ging die zij niet mochten hebben tijdens geslachtsgemeenschap..want sex is in hun ogen voor kinderen maken..en niets anders...zo veel mogelijk kinderen maken....om God wel te behagen...onzin natuurlijk..
Ja,precies!Het vrouwelijk gelachtsdeel wordt gereduceerd tot niet meer dan een gat waaruit kinderen te voorschijn moeten komen.Maar gelukkig heeft de Islam daar niks mee te maken!Het is puur een Afrikaanse traditie.

Dora

maar volgens mij worden trouwens de mannenin die afrikaanse landen niet besneden..alleen de vrouwen..nietwaar??

Tama

Citeerhet komt alleen voor in afrikaanse gemeenschappen uit de overuiging dat je alleen zo kunt garanderen dat je met een maagd trouwt.

alleen in de afrikaanse gemeenschappen?? is dat niet al te veel?? het komt voort uit een achterlijke mythe rondom maagdelijkheid:hoe kan je vaststellen dat een vrouw maagd is?? door haar dicht te naaien en of, zoals onder onze gemeenschap wordt gedacht, het garanderen van een maagdenvlies voorop te stellen en dit betekent vervolgens dat je waarde op de maagdenmarkt stijgt:een vrouw kan in de trouwakte zichzelf inschalen:met of zonder maagdenvlies, geschieden naar beroving van de maagdenvlies,getrouwd maar zonder maagdenvliesscheur gescheiden,vacuuim verpakte vagina..etc etc.

koran:allah is alwetend

Dora

Citaat van: MohamedUK op 13/06/2004 om 20:56:13

Citeer
hoe denk jij over vrouwenbesnijdenis?

HARAM
nee kijk dat is niet zo..dat dacht ik ook altijd maar na een beetje zoeken en lezen ben ik erachter gekomen dat het niet haram is maar juist een voorkeur is.

geleerden zijn het met elkaar eens dat besnijdenis de voorkeur geniet voor vrouwen, maar niet verplicht is. hun bewijs is dat toen de profeet sws besnijdenis verordende, hij het aan de mannen toeschreef en niet aan de vrouwen. het is niet opgetekend, dat de profeet sws bevel gaf, dat een vrouw besneden moest worden. behalve de hadieth van sjaddad; "besnijding is soenna voor mannen en een eer voor vrouwen". deze hadieth toont aan dat het de voorkeur heeft, maar niet verplicht is.

Samariaan

Citaat van: lopende_lach op 11/07/2004 om 17:55:24
Citaat van: MohamedUK op 13/06/2004 om 20:56:13

Citeer
hoe denk jij over vrouwenbesnijdenis?

HARAM
nee kijk dat is niet zo..dat dacht ik ook altijd maar na een beetje zoeken en lezen ben ik erachter gekomen dat het niet haram is maar juist een voorkeur is.

geleerden zijn het met elkaar eens dat besnijdenis de voorkeur geniet voor vrouwen, maar niet verplicht is. hun bewijs is dat toen de profeet sws besnijdenis verordende, hij het aan de mannen toeschreef en niet aan de vrouwen. het is niet opgetekend, dat de profeet sws bevel gaf, dat een vrouw besneden moest worden. behalve de hadieth van sjaddad; "besnijding is soenna voor mannen en een eer voor vrouwen". deze hadieth toont aan dat het de voorkeur heeft, maar niet verplicht is.

astafilulah, dat wist ik niet. staat er ook bij waarom dit een eer is , en welke delen precies?

Dora

Citeer

astafilulah, dat wist ik niet. staat er ook bij waarom dit een eer is , en welke delen precies?

Citeer
nee dat staat er helaas niet > daarom begrijp ik het ook niet helemaal. bij somaliers wordt dit gedaan om het genot bij de vrouw te voorkomen. terwijl de islam het genot juist aanspoort....daarom snap ik niet wat en waarom de vrouw besneden moet worden...

Samariaan

Citaat van: lopende_lach op 11/07/2004 om 18:23:40

Citeer

Citeer
nee dat staat er helaas niet > daarom begrijp ik het ook niet helemaal. bij somaliers wordt dit gedaan om het genot bij de vrouw te voorkomen. terwijl de islam het genot juist aanspoort....daarom snap ik niet wat en waarom de vrouw besneden moet worden...

inderdaad, want met mijn HARAM opmerking doelde ik ook op de glitoris, die is gemaakt om dat genot te hebben. Hou ons op de hoogte.