tahath >> besnijdenis

Gestart door Dora, 13/06/2004 om 19:02:52

Fatiha19

Mijn neefje word in marokko besneden .. maar jammer genoeg zal ik het niet mee maken :(

Dora

CiteerNou,je hebt het vet gedrukt...had ik niet eens bij stil gestaan bij die woordkeus!eeehum
Maar goed...het gaat dus om het weghalen van de voorhuid die de eikel bedekt.Het schijnt hygienisch te zijn.Ook artsen beamen dat.De joden hebben ook zo'n traditie van besnijdenis.En de Amerikanen ook.ja de joodse en islamitische amerkianen volgens mij de rest niet hoor...maar nu weet ik nog niets van de rituelen..kan jij je nog herinneren hoe het bij jou ging dan???...niet de "operatie" maar het feest daarna..

Amezian

Citeer
Ja,dat zou kunnen van die Amerikanen...Tijdens de 1e golfoorlog konden de Irakezen de gevangengenomen Amerikanen herkennen of ze joods waren,aan die besnijdenis!Die waren dus de klos!
Nee,van mijn eigen feest is mij niks bijgebleven,ik was er gewoon te jong voor.

hamza

Citeerhet topje van de ijsberg..
[/quote

dat is mooi!!!!!!!!1

Samariaan

CiteerDe joden hebben ook zo'n traditie van besnijdenis.

dat komt omdat Allah het ook bevolen had aan Abraham as , hij moest het doen toen hij in zijn tachtig was (hij deed het toen eigenhandig)

Samariaan

Citeerkan jij je nog herinneren hoe het bij jou ging dan???...niet de "operatie" maar het feest daarna..

ik wel hoor. Ik was aan het buitenspelen in Imzouren, er was een feest aan de hand en had het niet zo op feesten, allemaal van die rare mensen.

Opeens werd ik binnengeroepen, "Mohamed!" riep mn zus "We hebben wat snoep voor je!". Dus ik snel naar binnen rennen, ik werd verwezen naar de mannen-kamer, ik ging naar binnen, deur werd achter me dichtgedaan en werd door 2 mannen gegrepen op een tafel gelegd, en "Bismillah" zei toen iemand. En iemand daarna deed dwajoe.

Was echt heeel pijnlijk, de dagen erna wist ik niet precies wat er gebeurd was was helemaal van de planeet. Had hele erge pijn en ook infecties, lag alleen maar in mn kamer en mn tante kwam elk half-uur met de joedoe.

Van dat feest wat jij dus wil weten LL weet ik niks van af, ik had andere dingen aan mn hoofd toen...

Amezian

Citeerdat komt omdat Allah het ook bevolen had aan Abraham as , hij moest het doen toen hij in zijn tachtig was.
Je kunt eigenlijk zeggen dat wij meer overeenkomsten hebben,dan verschillen!(met de joden)En we stammen allemaal af van aartsvader Abraham.

Samariaan

CiteerJe kunt eigenlijk zeggen dat wij meer overeenkomsten hebben,dan verschillen!(met de joden)En we stammen allemaal af van aartsvader Abraham.

natuurlijk hebben we overeenkomsten, maar het blijft: Lakumdienukum Walliadeen - jij mijn geloof en ik mijn geloof :)

Rwezna

Citeerik wel hoor. Ik was aan het buitenspelen in Imzouren, er was een feest aan de hand en had het niet zo op feesten, allemaal van die rare mensen.

Opeens werd ik binnengeroepen, "Mohamed!" riep mn zus "We hebben wat snoep voor je!". Dus ik snel naar binnen rennen, ik werd verwezen naar de mannen-kamer, ik ging naar binnen, duer werd achter me dichtgedaan en werd door 2 mannen gegrepen op een tafel gelegd, en "Bismillah" zei toen iemand. En iemand daarna deed dwajoe.

Was echt heeel pijnlijk, de dagen erna wist ik niet precies wat er gebeurd was. Had hele erge pijn en ook infecties, lag alleen maar in mn kamer en mn tante kwam elk half-uur met de joedoe.

Van dat feest wat jij dus wil weten LL weet ik niks van af, ik had andere dingen aan mn hoofd toen...

hahahahahahaha jij liet je natuurlijk nooit meer door snoep lokken

Tama

bepaalde vormen van vrouwen besnijdennis schijnt ook hygienisch te te zijn.

Samariaan

Citeerbepaalde vormen van vrouwen besnijdennis schijnt ook hygienisch te te zijn.

leg uit welke " vormen" zijn dit? behalve dat je verminking kan veroorzaken aan het ingewikkelde stelsel wat vrouwen hebben?

Dora

Citeerik wel hoor. Ik was aan het buitenspelen in Imzouren, er was een feest aan de hand en had het niet zo op feesten, allemaal van die rare mensen.

Opeens werd ik binnengeroepen, "Mohamed!" riep mn zus "We hebben wat snoep voor je!". Dus ik snel naar binnen rennen, ik werd verwezen naar de mannen-kamer, ik ging naar binnen, deur werd achter me dichtgedaan en werd door 2 mannen gegrepen op een tafel gelegd, en "Bismillah" zei toen iemand. En iemand daarna deed dwajoe.

Was echt heeel pijnlijk, de dagen erna wist ik niet precies wat er gebeurd was was helemaal van de planeet. Had hele erge pijn en ook infecties, lag alleen maar in mn kamer en mn tante kwam elk half-uur met de joedoe.

hahaha..meskien..maar jullie zijn dan wel heel schattig hoor..je broertje lijkt dan je beste vriend te zijn..is dan toch te druk met pijn lijden dan jou lastig vallen...

daarnaast is het inderdaad zo dat er veel infecties voorkwamen doordat onproffesioneel gehandeld werd...

ik weet nog dat iedereen geld in de rkab (cape) van de asserham van mijn broertje deed of in de hoed...en toen het wat beter ging..werd hij meegnomen met broers, neven en ooms naar de sari3 om daar foto's te maken en het kind te verwennen...

maar toch wil ik weten hoe het ze op het platteland te werk gingen..

Tama

Citeerleg uit welke " vormen" zijn dit? behalve dat je verminking kan veroorzaken aan het ingewikkelde stelsel wat vrouwen hebben?

Lees:

Cutting the rose : female genital mutilation: the practice and its prevention / E. Dorkenoo. - London : Minority Rights Publications, 1994. - 196 p. - ISBN 1-873194-60-9
Plaatscode: 6B23

Rwezna

Citeerbepaalde vormen van vrouwen besnijdennis schijnt ook hygienisch te te zijn.

hoe denk jij over vrouwenbesnijdenis?
ikzelf vind het hoe dan ook *********

Samariaan

Citeerhoe denk jij over vrouwenbesnijdenis?

HARAM