Gezocht met spoed citaat David Hart

Gestart door Kahina, 23/04/2005 om 09:58:04

Kahina

Hallo Allemaal. Ik ben op zoek naar een citaat uit het boek Ait wayager... van David Hart. Ik heb het een keer hier op de site gelezen maar ik kan het niet meer vinden. Ik heb het echt met spoed nodig voor mijn onderzoeksopzet en ik hoop dat een van jullie mij hieraan kan helpen.

Het betreft een citaat waarin Hart in gesprek is met een Arabische ambtenaar die beweerd dat er geen imazighen in Marokko zijn.

Ik heb dus het citaat nodig, de bladzijde en de uitgever van het boek plus jaar van publicatie.

Alvast heel erg bedankt

E3ber_Tastite

Scratch an Arab, and you will find a Berber.

MBTiza

the berber hunger for arab ancestry?  blijkt uit het verhaal van qaid hadou als hij met david hart spreekt

ik heb het boek meerdere malen gelezen maar hij heeft geen gesprek gevoerd met een arabische ambtenaar, zijn informanten waren allemaal irifiyen.

Tama

Citaat van: Kahina op 23/04/2005 om 09:58:04
Hallo Allemaal. Ik ben op zoek naar een citaat uit het boek Ait wayager... van David Hart. Ik heb het een keer hier op de site gelezen maar ik kan het niet meer vinden. Ik heb het echt met spoed nodig voor mijn onderzoeksopzet en ik hoop dat een van jullie mij hieraan kan helpen.

Het betreft een citaat waarin Hart in gesprek is met een Arabische ambtenaar die beweerd dat er geen imazighen in Marokko zijn.

Ik heb dus het citaat nodig, de bladzijde en de uitgever van het boek plus jaar van publicatie.

Alvast heel erg bedankt


Die uitspraak is wel gedaan maar volgens mij niet aan david hart. ik zal kijken of ik iets kan vinden.

Kahina

Misschien heb ik het dan verkeerd gelezen. Het staat op de site maar ik kan het dus helaas niet meer vinden. Misschien wel omdat het dus helemaal geen citaat is uit het boek. Maar als iemand weet wat ik bedoel please help me.

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Jullie zijn toppers!