Augustinus en de puriteinen an Afrika (donatisen)

Gestart door Matho, 01/06/2004 om 20:18:30

Ariaz

#15
Noord-Afrika is altijd het toneel geweest van religieuze, ideologische en raciale twisten wat het ook moeilijk maakt om te regeren over Tamazgha,



vroeger had je de Donatisten = Imazighen, je had ook nog de Katholieken, en je had de Romeinen en de Carthagers


en daarna had je de Sjieten en de Kharidjieten die du s Imazighen waren en dan had je de Arabieren die ook hun deeltje speelden in dat Ingewikkelde Strijdtoneel



En nu heb je in Noord-Afrika de :


-Fundamentalisten
-De Amazighisten
-De Baathisten
-de gematigde regeringsideologieen


Noord-Afrika zal altijd het toneel zijn van een strijd tussen verschillende ideologieen di emeestalk van buitenaf komen

Ait_touzini

Azul Ariaz,
Ja, noord afrika is één en al trameland geweest.  maar nu, kiezen steeds meer imazighen de kant van de vijand op. Zullen ze denken: "hehe eindelijk geen achterstelling meer. Kijk ik ben nu arabier" .Als dit door blijft gaan dan is noord-afrika over 100 jaar gezuiverd van echte imazighen.  
Maar gelukkig is er ook een kans dat de imazighen het gaan winnen.
Hoe hebben 5% van de echte arabieren (95 % is gearabiriseerd) het voor elkaar gekregen dat noord-afrika nu gedomineerd wordt door misselijke ego's???
Ik denk de domheid van Imazighen.
Maar zeg eerlijk: Schamen die arabieren niet hun zelf arabieren te noemen.  Tegenwoordig is een arabier niets meer waard. zeg je arabier, dan ben je Terrorist.
Zeg je amazigh dan ben vrije mens.

adwenni nta

AFRA

#17
azul,

dit hoort hier ook bij :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Augustinus

ras

#18
als ik voor mijn eigen vrijheid opkomt mogen ze mij een terorist noemen