Zilveren jubileum Beatrix

Gestart door ameziane, 19/04/2005 om 15:39:20

ameziane

Op 30 april aanstaande is het 25 jaar geleden dat koningnin Beatrix de Nederlandse troon besteeg.
Hier kun je het een en ander vinden over de koningin en de Nederlandse monarchie
http://www.nos.nl/nosjournaal/dossiers/25jaarbeatrix/index.html

Ik vind dat ze het wel goed, als staatshoofd die boven alle partijen staat en in de marge waarin ze zich mag manoevreren. Misschien kan ik hier als voorbeeld noemen haar bezoek aan een Marokkaans jongerencentrum in Amsterdam, kort na de aanslag op van Gogh en de daarop volgende brandstichtingen van scholen en moskeeen. En dat terwijl Balken-ellende zich opsloot in zijn Torentje en pas later besefte dat hij zich ook moet gaan laten zien aan het volk.

Jammer dat ze geen mogelijkheid heeft om in het openbaar haar zienswijze te uiten na bepaalde gebeurtenissen in de samenleving. De Spaanse koning bijv. heeft die mogelijkheid wel en heeft het volk toegesproken na die barbaarse aanslagen in Madrid.

Wat vinden jullie van de Majesteit?

ameziane

Tip:even de Marokkaanse monarchie wegdenken om een onafhankelijk oordeel te kunnen vellen!

abrid

Ze heeft wel degelijk een maatschappelijke functie.
Vooral het onafhankelijk kunnen reageren op gebeurtenissen in de samenleving zou van mij wat vaker mogen.

Voor de rest weet ik weing over haar te vertellen.

Hadou

Gefeliciteerd Majesteit :) met uw 25 jaar als koningin van de staat der Nederlanden  :)


*****

Nou, ik vind het maar een dure grap, zo'n koningshuis, dus ook de koningin. Leuk voor de liefhebbers hoor, dat jubileum, en een president is ook erg duur.
Maar ik heb er hoegenaamd niks mee en ga niks vieren.

Masja

Citaat van: hadou op 19/04/2005 om 17:01:33
Gefeliciteerd Majesteit :) met uw 25 jaar als koningin van de staat der Nederlanden  :)



méén je dat nou?  hahaha

miss.F.

Citaat van: m7 op 19/04/2005 om 18:06:19
Nou, ik vind het maar een dure grap, zo'n koningshuis, dus ook de koningin. Leuk voor de liefhebbers hoor, dat jubileum, en een president is ook erg duur.
Maar ik heb er hoegenaamd niks mee en ga niks vieren.


Hier nog 1. dat geld kan wat mij betreft voor anderen doeleinden gebruikt worden. Ik vind koningshuizen achterhaald

En wat de oranjes betreft: tja

ameziane

#7
Ik vind dat zij wel een belangrijke rol te vervullen heeft, alleen ze heeft beperkte bevoegdheden door de ministeriele verantwoordelijkheid.
Nu is het zo dat rechtse politici van alles over Moslims/allochtonen kunnen roepen zonder dat ze ter verantwoording kunnen worden geroepen. En daar ligt haar rol als staatshoofd die boven alle partijen staat.

Isefrawen



beatrix is een duffe saaie kutwijf, ze moet samen met celinde dion een album opnemen en door las vegas gaan toeren! mijn belastingcenten een beetje aan en zilveren jubileum uitgeven. geld over de balk smijten als je het mij vraagt. als ze 100 jaar koningin is mag ze van mij best een nieuwe jurk of hoed kopen.

miss.F.

Citaat van: Jonas_lcf op 21/04/2005 om 16:25:12


beatrix is een duffe saaie kutwijf, ze moet samen met celinde dion een album opnemen en door las vegas gaan toeren! mijn belastingcenten een beetje aan en zilveren jubileum uitgeven. geld over de balk smijten als je het mij vraagt. als ze 100 jaar koningin is mag ze van mij best een nieuwe jurk of hoed kopen.

een album met celine opnemen? Man, doe niet zo eng!!

Dora

Citaat van: hadou op 19/04/2005 om 17:01:33
Gefeliciteerd Majesteit :) met uw 25 jaar als koningin van de staat der Nederlanden  :)



mee eens, bea is een poepie...als ik haar ooit zal tegen komen dan ga ik voor haar izran zingen..>>>> geloof me dat is bijzonder<<< want L_L doet dat niet zomaar!!

ja bea, ook ik wil u feliciteren met het jubileum

miss.F.

Citaat van: L_L op 21/04/2005 om 23:09:03
Citaat van: hadou op 19/04/2005 om 17:01:33
Gefeliciteerd Majesteit :) met uw 25 jaar als koningin van de staat der Nederlanden  :)



mee eens, bea is een poepie...als ik haar ooit zal tegen komen dan ga ik voor haar izran zingen..>>>> geloof me dat is bijzonder<<< want L_L doet dat niet zomaar!!

ja bea, ook ik wil u feliciteren met het jubileum

Slijmbal, ga je nu ook langs de hekken staan zaterdag??

Dora

Citaat van: miss.F. op 21/04/2005 om 23:10:58
Citaat van: L_L op 21/04/2005 om 23:09:03
Citaat van: hadou op 19/04/2005 om 17:01:33
Gefeliciteerd Majesteit :) met uw 25 jaar als koningin van de staat der Nederlanden  :)



mee eens, bea is een poepie...als ik haar ooit zal tegen komen dan ga ik voor haar izran zingen..>>>> geloof me dat is bijzonder<<< want L_L doet dat niet zomaar!!

ja bea, ook ik wil u feliciteren met het jubileum

Slijmbal, ga je nu ook langs de hekken staan zaterdag??

met koninginnedag??..ben je gek ofzo??..dan ga ik naar de gigantische springkussens hier in utreg...yip ga me eindeloos vermaken

miss.F.

Citaat van: L_L op 21/04/2005 om 23:12:35
Citaat van: miss.F. op 21/04/2005 om 23:10:58
Citaat van: L_L op 21/04/2005 om 23:09:03
Citaat van: hadou op 19/04/2005 om 17:01:33
Gefeliciteerd Majesteit :) met uw 25 jaar als koningin van de staat der Nederlanden  :)



mee eens, bea is een poepie...als ik haar ooit zal tegen komen dan ga ik voor haar izran zingen..>>>> geloof me dat is bijzonder<<< want L_L doet dat niet zomaar!!

ja bea, ook ik wil u feliciteren met het jubileum

Slijmbal, ga je nu ook langs de hekken staan zaterdag??

met koninginnedag??..ben je gek ofzo??..dan ga ik naar de gigantische springkussens hier in utreg...yip ga me eindeloos vermaken

Als je zo dol bent op Bea, zou je haar op z'n minst moeten toejuichen bij haar gezwaai

en waarom hebben jullie springkussens?

Dora

Citaat van: miss.F. op 21/04/2005 om 23:16:17
Citaat van: L_L op 21/04/2005 om 23:12:35
Citaat van: miss.F. op 21/04/2005 om 23:10:58
Citaat van: L_L op 21/04/2005 om 23:09:03
Citaat van: hadou op 19/04/2005 om 17:01:33
Gefeliciteerd Majesteit :) met uw 25 jaar als koningin van de staat der Nederlanden  :)



mee eens, bea is een poepie...als ik haar ooit zal tegen komen dan ga ik voor haar izran zingen..>>>> geloof me dat is bijzonder<<< want L_L doet dat niet zomaar!!

ja bea, ook ik wil u feliciteren met het jubileum

Slijmbal, ga je nu ook langs de hekken staan zaterdag??

met koninginnedag??..ben je gek ofzo??..dan ga ik naar de gigantische springkussens hier in utreg...yip ga me eindeloos vermaken

Als je zo dol bent op Bea, zou je haar op z'n minst moeten toejuichen bij haar gezwaai

en waarom hebben jullie springkussens?

ik juich haar wel toe vanuit mijn woonplaats >> dat is pas echte liefde << iemand toejuichen zonder hem/haar te zien..

wij houden van springen hier