Oorsprong Ait Waryagher

Gestart door abrid, 15/04/2005 om 10:21:05

MBTiza

#90
oou

Eek!

Citaat van: trrrr op 16/06/2006 om 14:57:02
tizamourin, maru ligt bij semaa enzo toch..

yepz...het is er onwijs mooi heb ik gehoord...ben er helaas nog nooit geweest

MBTiza

Citaat van: BBR op 16/06/2006 om 14:58:22
Citaat van: trrrr op 16/06/2006 om 14:57:02
tizamourin, maru ligt bij semaa enzo toch..

yepz...het is er onwijs mooi heb ik gehoord...ben er helaas nog nooit geweest

das jammer, wij zien vanaf ons dorp alleen het dorp 'aith johra' maru en semaa liggen aan de achterkant van aith johra

Eek!

Citaat van: trrrr op 16/06/2006 om 15:01:21
Citaat van: BBR op 16/06/2006 om 14:58:22
Citaat van: trrrr op 16/06/2006 om 14:57:02
tizamourin, maru ligt bij semaa enzo toch..

yepz...het is er onwijs mooi heb ik gehoord...ben er helaas nog nooit geweest

das jammer, wij zien vanaf ons dorp alleen het dorp 'aith johra' maru en semaa liggen aan de achterkant van aith johra

Klopt...het ligt nogal afgelegen idd. Hoop het volgend jaar incha allah wel te gaan bezoeken

athsaynou

#94
Citaat van: *RiFFijn0s* op 27/04/2005 om 22:00:21
De Ikar3iyan en de Ait Wayaghar bv. Hebben dezelfde voorouders.

Dat betwijfel ik. :-/

Meen je dit nou?

Izouran

#95
Geloof het best, waarom niet? Riffijnen zijn 1 grote familie die zich in de loop der jaren op verschillende plaatsen hebben gevestigd. Vandaar die kleine verschillen in taal, gebruiken.

athsaynou

Nee dat begrijp ik maar dezelfde voorouders? En de rest van de Iriffien?

Izouran

Ja, Je kunt het vergelijken met de mensheid die stamt ook af van een voorouder, Adam. Zo hebben die mensen zich ook op verschillende plaatsen gevestigd. Daaruit zijn landen ontstaat. Met ieder zijn eigen mensen. Zo ook Imazighen.

Y.assine

Ik ben het eens met Izouran.

Ik geloof zelf dat alle imazighen dezelfde voorouders hebben, die zich langzamerhand isoleerden van elkaar.  Ik bedoel maar, wij zijn allemaal één groot volk, met dezelfde taal- maar komen uit verschillende stammen.

athsaynou

Ja dat dacht ik dus ook, maar Riffijnos beweert dus dat de Aythwayaghers en de  Iqer3iyen dezelfde voorouders hebben, althans dat kan ik er vanuit maken en de andere riffijnen dan?

Izouran

#100
Hij bedoelde ook alle Riffijnen.

Y.assine

Citaat van: m'Izran op 16/06/2006 om 17:04:47
Ja dat dacht ik dus ook, maar Riffijnos beweert dus dat de Aythwayaghers en de  Iqer3iyen dezelfde voorouders hebben, althans dat kan ik er vanuit maken en de andere riffijnen dan?

Dan wacht ik ook maar even op zijn gebruikelijke uitleg. :)

Izouran

Citaat van: m'Izran op 16/06/2006 om 17:04:47
Ja dat dacht ik dus ook, maar Riffijnos beweert dus dat de Aythwayaghers en de  Iqer3iyen dezelfde voorouders hebben, althans dat kan ik er vanuit maken en de andere riffijnen dan?

Hij bedoelde alle Riffijnen, Hij schreef:

Weet wel 1 ding:
Alle Riffijnen stamen van elkaar af. De Ikar3iyan en de Ait Wayaghar bv. Hebben dezelfde voorouders.

adwenni nta

Hij maakte een voorbeeld tussen deze twee groepen.

athsaynou

Ik weet wel wat ie zei. Dat is jou interpretatie. Maar als alle Rifiijnen van elkaar afstammen waarom dan nog bijv.de Aythwayagher en de Iqer3iyen hebben dezelfde voorouders?

Izouran

Mijn interpretatie? ik lees gewoon wat hij schreef, het is gewoon een voorbeeld die hij geeft