RTL Nieuws over Marokko

Gestart door ameziane, 12/04/2005 om 16:53:30

ameziane

Zoals andere Nederlandse media, heeft ook RTL Nieuws een reportageploeg naar Marokko gestuurd. Na de gebeurtenissen rond van Gogh wil ook RTL blijkbaar gaan uitzoeken waar die vreemde Marokkanen toch vandaan komen.

Het begon gisteren met een gefilmd stukje uit Arif en gesprekken met remigranten,waaronder Mohamed Sidali. Vervolgens ging het naar Rabat voor een gesprek met de staatssecretaris voor migrantenzaken en de politicolog Mohamed Darif.
Als je het gemist hebt, hier kun je de uitzending bekijken.
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/video/

Vanavond de 2e reportage uit de reeks.

IIAwaryagherII

Ben benieuwd al heb ik zo mn vermoedens wanneer een stel honden in Rabat en de andere honden van RTL bij elkaar komen.
Beiden zijn erg gesteld op de Riffijnen zij het in de negatieve zin!

athsaynou

Heb net gekeken...het ging over de imburgeringscurcus..ik vraag me toch af he wat willen ze hiermee berijken eerst Nova en nu RTL...En het grappige is dat de Marokkanen daar het niet wisten van de Imburgeringscurcus..en een examen kost 350 Euro....

Morgen de derde deel: De mannen die hun vrouwen in Marokko dumpen...

Idir

miss.F.

Citaat van: athsaynou op 12/04/2005 om 20:23:50
Heb net gekeken...het ging over de imburgeringscurcus..ik vraag me toch af he wat willen ze hiermee berijken eerst Nova en nu RTL...En het grappige is dat de Marokkanen daar het niet wisten van de Imburgeringscurcus..en een examen kost 350 Euro....

wat ze willen bereiken: hun zendtijd vullen en met een onderwerp over marokkanen scoor je altijd

athsaynou

Citaat van: miss.F. op 12/04/2005 om 20:54:09
Citaat van: athsaynou op 12/04/2005 om 20:23:50

wat ze willen bereiken: hun zendtijd vullen en met een onderwerp over marokkanen scoor je altijd

....echt triest...

mara

Wat ik grappig vond was het commentaar bij het tweede filmpje: 'de bewoners (irrifiien) hebben het niet zo met autoriteiten'. Dat wil zeggen dat dat de oorzaak is dat marokkanen hier veel problemen hebben met justitie. Aldus die mevrouw van het rtl nieuws.

student1980

En die balkende ezel dan aan het begin van het eerste filmpje, hehehe.

[een knipoog naar balkenende]

ameziane

Citaat van: Idir op 12/04/2005 om 20:41:54

Thanks ameziane! ;)

You're welcome!

P.S. Ma izwagh thanya, nigh?

ameziane

De bewoners van Arif worden in de reportage als 'conservatief'en 'zeer gelovig' omschreven. Blijkbaar stralen we dat uit.

Voor de rest vond ik het eigenlijk meer het naapen van NOVA. Want die sprak ook met remigranten en maakte ook een item over gedumpte vrouwen.

Idir

Citaat van: ameziane op 15/04/2005 om 16:27:10

Thanks ameziane! ;)

You're welcome!

Cek rebda tizwaredd.... ;D

ameziane

Citaat van: Idir op 17/04/2005 om 17:39:10
Citaat van: ameziane op 15/04/2005 om 16:27:10

Thanks ameziane! ;)

You're welcome!

Cek rebda tizwaredd.... ;D

Alles heeft zo z'n voordelen: ook het klein zijn.

ameziane

RTL heeft opnieuw een reportageploeg naar Marokko gestuurd.

Afgelopen maandag was een item te zien over 'emancipatie in Marokko' en gisteren ging het over de oprukkende woestijn in het zuiden.
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/video/