De Berbers en ibn Khaldoen

Gestart door Matoub, 11/04/2005 om 11:45:06

Sa3ieD

Citaat van: miss.F. op 20/04/2005 om 23:19:00
Ik probeerde een tijdje terug literatuur van Ibn Khaldoun te vinden dat tevens te koop is, maar de boekhandels en universiteiten konden mij niet verder helpen. best raar
Die heb je gewoon op de VU hoor. Je hebt alle delen van Muqadimat van ibn Kaldun in het engels.

miss.F.

Citaat van: Sa3ieD op 20/04/2005 om 23:23:48
Citaat van: miss.F. op 20/04/2005 om 23:19:00
Ik probeerde een tijdje terug literatuur van Ibn Khaldoun te vinden dat tevens te koop is, maar de boekhandels en universiteiten konden mij niet verder helpen. best raar
Die heb je gewoon op de VU hoor. Je hebt alle delen van Muqadimat van ibn Kaldun in het engels.

is ie te koop in de boekhandel? want ik had nog gebeld met een genie daaro en die beweerde m niet te hebben

Sa3ieD

Nee niet te koop maar wel te leen, op de 9e is ie denk ik te leen. Ik leen daar best vaak boeken over Ímazighen.

miss.F.

Citaat van: Sa3ieD op 20/04/2005 om 23:28:29
Nee niet te koop maar wel te leen, op de 9e is ie denk ik te leen. Ik leen daar best vaak boeken over Ímazighen.

ow jammer, tja ik kan er niet meer lenen eh

Sa3ieD

The Muqaddimah / an introduction to history[introd. and] transl. from the Arabic by Franz Rosenthal

Hoofdgebouw 13e etage HR.00111.- Deel 01
Hoofdgebouw 13e etage HR.00111.- Deel 02
Hoofdgebouw 13e etage HR.00111.- Deel 03

Maarja hij is uitgeleend tot 27 april.

Hadou

Citaat van: Sa3ieD op 20/04/2005 om 23:28:29

En krijg je ze nog terug?? ;D

miss.F.

errug jammer, ik wil die reeks gewoon voor mezelf hebben

Matoub

Ik dacht dat de bewering dat Ibn Khaldoen van de Jemenieten afstamt een arabische vervalsing is, maar hij heeft het zelf gezegd, hij zei dat zijn familie van Arabische Jemenitische oorsprong is.

Matoub

Ibn Khaldoen zegt zelfs dat een van zijn over-grootvaders Mohamed ontmoet heeft, en die laaste heeft voor hem aangebeden om zijn afstammelingen gezegend en succesvol te zijn.