De positie van de vrouw in isl.  Ar. en Ama.

Gestart door AFRA, 14/06/2004 om 14:00:19

Dora

CiteerTip: Lees dan voor je het bestuur van de moskee gaat benaderen  het boek "ooit was god als vrouw belichaamd door Merlin Stone"
geef es een korte samenvatting...achterliggende gedachte bij het boek bv..

Dora

Citeer
a mohammeth ennegh >> zij hebben Allah door, zij zijn wijzer..zij weten en Hij weet niet...

dus laat de alwetenden onder ons alwetend zijn...

Tama

CiteerTip: Lees dan voor je het bestuur van de moskee gaat benaderen  het boek "ooit was god als vrouw belichaamd door Merlin Stone"

en wat is de ratio van de veronderstelling dat een vrouw niet mag trouwen als zij geen toestemming heeft van haar vader, voogd of een ander die haar onder toezicht heeft?

Samariaan

Citeeren wat is de ratio van de veronderstelling dat een vrouw niet mag trouwen als zij geen toestemming heeft van haar vader, voogd of een ander die haar onder toezicht heeft?

voor zover ik weet heeft wanneer een vrouw helemaal geen toestemming nodig om te trouwen, als bijvoorbeeld haar vader er niet achter staat kan ze naar haar broer gaan, enzovoort, natuurlijk is het beste om een echtgenoot te hebben die door iedereen in de familie wordt "goedgekeurd" om de familierelaties te waarboren, maar dat geldt ook voor de man!!

Tama

Citeervoor zover ik weet heeft wanneer een vrouw helemaal geen toestemming nodig om te trouwen, als bijvoorbeeld haar vader er niet achter staat kan ze naar haar broer gaan, enzovoort, natuurlijk is het beste om een echtgenoot te hebben die door iedereen in de familie wordt "goedgekeurd" om de familierelaties te waarboren, maar dat geldt ook voor de man!!

dus je gaat er in begisel van uit dat een vrouw geen toestemming nodig heeft van haar ouders of een andere verantwoordelijke nodig heeft om te trouwen?

Samariaan

Citeerdus je gaat er in begisel van uit dat een vrouw geen toestemming nodig heeft van haar ouders of een andere verantwoordelijke nodig heeft om te trouwen?

ik ga er van uit dat een vrouw mag trouwen met wie ze wil, en mag afwijzen wie ze wil.

Tama

Citeerik ga er van uit dat een vrouw mag trouwen met wie ze wil, en mag afwijzen wie ze wil.

erg flex.
maar je staat wel achterliggende gedachten van islamitisch erfrecht, huwelijksrecht en polygamie?

Samariaan

Citeererg flex.
maar je staat wel achterliggende gedachten van islamitisch erfrecht, huwelijksrecht en polygamie?

wat bedoel je met achterliggende gedachten? lees trouwens over erfrecht mijn reactie aan t einde van pagina 3 van deze discussie.

Er zijn trouwens genoeg boeken te vinden over huwelijksrecht ed, een van mijn favorieten heet neem ze "neem ze in barmhartigheid en laat ze los in barmhartigheid" - de schrijver op wie ik nu ff niet kan komen verwees naar deze aya:

En wanneer gij van uw vrouwen scheidt en zij het einde van de haar voorgeschreven periode bereiken, behoudt haar dan op een behoorlijke manier, of zendt haar op een betamelijke manier weg, maar behoudt haar niet tot haar nadeel, waardoor gij de perken te buiten gaat. Wie zulks doet, doet gewis zijn eigen ziel onrecht.

(2:231)

AFRA

sommigen weten zelfs niet dat allah zei dat de aard plat is, en wachten op anderen om hen dat vertellen. maar er aan verteld wordt waarin dat staat; dan zeggen ze "onwetend". hoe ??? wie weet .

misschien moest ik mijn tijd niet verspillen aan lege hoofden.

altijd lege reacties. mensen creeren zelfs verhalen en bekretiseren dat alleen. en maken daar conclusies voor. en dan veralgemenen ze hun conclusie op de feiten die ze niet konden bekritiseren.

toch niet erg. ze doen dat uit schaamte, niemand geeft er graag zijn schandes toe.

Idir

Citeersommigen weten zelfs niet dat allah zei dat de aard plat is, en wachten op anderen om hen dat vertellen. maar er aan verteld wordt waarin dat staat; dan zeggen ze "onwetend". hoe ??? wie weet .

misschien moest ik mijn tijd niet verspillen aan lege hoofden.

altijd lege reacties. mensen creeren zelfs verhalen en bekretiseren dat alleen. en maken daar conclusies voor. en dan veralgemenen ze hun conclusie op de feiten die ze niet konden bekritiseren.

toch niet erg. ze doen dat uit schaamte, niemand geeft er graag zijn schandes toe.

Heeft Alaah gezegd dat de aarde plat was??

AFRA

CiteerHeeft Alaah gezegd dat de aarde plat was??

ja. hij zei: alam tara ila al'ardi kayfa sottihat. = heb jij niet gezien hoe de aard plat gemaakt is.

http://jmuslim.naseej.com.sa/detail.asp?InIssueNo=109&InServiceID=21&InSectionID=247

Idir

Citeerja. hij zei: alam tara ila al'ardi kayfa sottihat. = heb jij niet gezien hoe de aard plat gemaakt is.

http://jmuslim.naseej.com.sa/detail.asp?InIssueNo=109&InServiceID=21&InSectionID=247

Oke dit stukje tekst kon ik wel, maar ik had nooit echt echt overnagedacht.... Maar nou je het zegt! ;)

Tama

Citeerwat bedoel je met achterliggende gedachten? lees trouwens over erfrecht mijn reactie aan t einde van pagina 3 van deze discussie.

Er zijn trouwens genoeg boeken te vinden over huwelijksrecht ed, een van mijn favorieten heet neem
ze "neem ze in barmhartigheid en laat ze los in barmhartigheid" - de schrijver op wie ik nu ff niet kan komen verwees naar deze aya:

En wanneer gij van uw vrouwen scheidt en zij het einde van de haar voorgeschreven periode bereiken, behoudt haar dan op een behoorlijke manier, of zendt haar op een betamelijke manier weg, maar behoudt haar niet tot haar nadeel, waardoor gij de perken te buiten gaat. Wie zulks doet, doet gewis zijn eigen ziel onrecht.

(2:231)

een prachtig citaat Mo Uk: Heb je iets (bijvoorbeeld 2:232) waar in staat dat de vrouw ook het voorrecht heeft om te zeggen: stuur hem heen...??

Dat zou een noodzakelijke vangnet zijn aangezien verstandigheid niet op geslacht is gebaseerd.

AFRA

Citeerazul,

in dit link :http://www.lahaonline.com/Feature/Dialogues/a3-04-11-2003.doc_cvt.htm is er een interview met een amazighische verraadster.
ze beweert dat de imazighen samenzweren om de vrouwen uit de islam te halen (uit de titel).

maar wat me irriteert is dat ze zei dat omdat de maatschappij de regels van het [/b]arabisme (eerst geschreven en daarna) en van de islam negeert, de vrouwen slechte sitauties hebben. dus het geheim bij verraders is voornamelijk de amazighische cultuur en nogmaals ook christendom , want ze zijn gewoon de rest in algerije.

de vrouwen in het arabisme:

het is erg bekend dat als de oude-arabieren meisjes zouden krijgen, dan worden zeer boos en hun gezichten worden zwart en denken erover na of ze hun geboren meisje gewoon zouden vermoorden , of levend begraven. zoals de koran erover verteld

het is ook heel erg onmenselijk dat de arabieren hun moders erfden en bveschouwden ze hun geerfde moeders als eigendom, en mochten ze zelfs met hen trouwen.in marokkaanse scholen geleerd

het is ook erg onmenselijk dat een van de huwelijksmanieren bij de arabieren is dat ze met ongeveer tien met één vrouw slapen in het bed (voor sex), en nadat de vrouw zwanger wordt , kiest ze voor een vader van die tienen.zoals aisha vertelde en dat noemt met zwadj ar rahat

de positie van de vrouw in de islam
omdat de arabieren barbaren waren in "djahiliya" kwam mohamed als profeet en bevrijder. en zo wordt de situatie van de vrouw in de islam.

de leeftijd van het huwelijk mohamed de profeet koos aisha als zijn verloofd toen ze zes jaren was, en trouwde met haar toen ze negen jaren was, en stierf toen ze achtien jaar was.

met vier vrouwen trouwen
het is ook bekend dat de mannen mogen trouwen met vier vrouwen, terwijl de vrouwen alleen met één mogen trouwen.

echte scheiding
men mag altijd zijn vrouw scheiden als hij haar niet voldoend vindt, en zo mag met taaloze vrouwen trouwen.

wali al'amr
wali al'amr is degene die de vrouw bestuurd. en de vrouw mag met niemand trouwen , behalve als de wali al'am dat toeliet.

zwadj al mot3a
het was zeer leuk voor de mannen dat ze met vrouwen voor bepaalde periode mochten trouwen , zelfs voor één dag , in de islam.

het gebed van de vrouw

de vrrouw mag de koran niet met geluid lezen in het gebed , integestelling tot de mannen.

iqamat assalat en de adan
de vrouw mag nooit voor het gebed roepen, zowel wat men "adan" als "iqamat assalat" noemt.

de vrouw in de rij van de bidders
de vrouw mag nooit voor de man bidden, maar altijd  achter de mannen zoals de kinderen.

de bijdrages van de vrouw in de islam
het indrukwekkende dat de vrouw bijna geen bijdrages hebben tot de ontwikkiling van de islamitische maatschappijen heeft, in vergelijking met andere religies.

de kleren van de vrouw
mag mag alleen haar gezicht en haar handen (niet groter dan de palm) laten zien, terwijl de man mag kleren dragen alleen tot de knie, en de helft van de buik.

....

de profeet zei : de vrouw is een scheve "dal3a" (bot), als jij dat komt herstellen ,breek jij hem, en als jij zoals hij is, laat, wordt hij meer scheef.

AFRA

een van de redenen waarom de almoravieden hun legaliteit verloren is dat ze de vrouwen in politieke functies aannamen.