De positie van de vrouw in isl.  Ar. en Ama.

Gestart door AFRA, 14/06/2004 om 14:00:19

Dora

daarnaast moet je het niet letterlijk zien >> volgens mij bedoeld Hij met plat > dat de aarde gemaakt is zonder bergen, heuvels, bomen, rivieren, zeeen enz enz waardoor hij dus eerst plat/vlak was >> dus heeft niets met rond te maken...

ayuda

CiteerEr staat zoiets in de bijbel, de "4 uithoeken van de wereld" ofziets. Maar dat is weer aan degene die de bijbel hebben herschreven, aangezien er in hun traditie de aarde plat was.

Dat zijn de vier windstreken Mo. Waarom praat je de aarde van de Koran rond en die van de Bijbel plat? In de Bijbel staat helemaal niet dat de aarde plat is. In de kerk wordt gezongen over "Het rond van de Aarde waarover Gods aangezicht licht" en dat op basis van wat we uit de Bijbel leren. De Bijbel is geen vervalsing. Iedereen die dat zegt liegt (en voor die leugen wordt ernstig gewaarschuwd in het laatste Bijbelboek, door Allah/God). Uit onwetendheid liegen door uit beperkte intellectuele vermogens nalopen van een dwaalspoor, of liegen uit onwil zelf onderzoek te doen. Dat laatste is heel erg, zeker voor mensen die de hersens hebben om zelf goed te onderzoeken en dat niet doen.

ayuda

Citeerwat wil je nu zeggen??..dat Allah swt een fout heeft gemaakt nigh..en dat jij hem hebt betrapt op z'n fout??

Als Moslims zoiets als "God heeft de aarde plat en lang gemaakt" uit de Bijbel zouden vissen is het gelijk: "Zie je wel, dat de Bijbel een vervalsing is".
Nu staat het blijkbaar in de Koran en "moeten we het anders zien".  Die dubbele standaard is zo naief. En ik vind het ook oneerlijk.

AFRA

gisteren vroeg ik mijn beste vriend of hij geld heeft om me wat te lenen, dan zei hij tegen , oeh, sorry, ik heb al drie weten geen enkel cent, ik wou je dat ook net vragen want ik had echt erg nodig....

en ik geloofde hem ...

later gingen we samen als vrienden ,en plots ontmoette hij zijn vriendin , en ze had 50 euro nodig om iets te kopen, en tot mijn stomme verbazing gaf mijn beste vriend gul die 50 euro aan haar...

en dus vroeg ik hem waarom hij eerder zei dat hij geen enkel cent had ?...
en hier greep zijn vriendin in en zei :"dat was figuurlijk bedoeld, misschien bedoelde hij iets anders ...

spannend hé

Dora

CiteerAls Moslims zoiets als "God heeft de aarde plat en lang gemaakt" uit de Bijbel zouden vissen is het gelijk: "Zie je wel, dat de Bijbel een vervalsing is".
Nu staat het blijkbaar in de Koran en "moeten we het anders zien".  Die dubbele standaard is zo naief. En ik vind het ook oneerlijk.
toen ik jou voorbeelden liet zien wat betreft de tegenstrijdigheden in de bijbel met bewijs en al heb je nooit gereageerd..waarschijnlijk was het voor jou of een te lange tekst dat je ogen deden rollen of je kon het niet omvatten..wat het ook mag zijn doet er niet toe..maar wat ik wel oneerlijk van je vind is dat ik never nooit 1 zin uit de bijbel pak om de "vervalsing" aan te duiden..ik heb je hele tegenstrijdiheden laten zien..van de profeten zelf die jullie in de bijbel hebben staan en volgens jullie dus van de profeten komen (moge Allah met hen al genadigt zijn)...

ayuda

Citeertoen ik jou voorbeelden liet zien wat betreft de tegenstrijdigheden in de bijbel met bewijs en al heb je nooit gereageerd..waarschijnlijk was het voor jou of een te lange tekst dat je ogen deden rollen of je kon het niet omvatten..wat het ook mag zijn doet er niet toe..maar wat ik wel oneerlijk van je vind is dat ik never nooit 1 zin uit de bijbel pak om de "vervalsing" aan te duiden..ik heb je hele tegenstrijdiheden laten zien..van de profeten zelf die jullie in de bijbel hebben staan en volgens jullie dus van de profeten komen (moge Allah met hen al genadigt zijn)...

Ik rol nu wel met mijn ogen ja. Waar heb je het over meid?

Als ik niet meer reageer, dan is dat omdat je niveau van discussie in ieder geval waar het de Bijbel (en erfelijkheid) betreft zo enorm naief en simpel is dat ik bijna geen enkel aangrijpingspunt heb om zelfs maar te beginnen met verduidelijken. Jij hebt een vast uitgangspunt, nl de Bijbel is een vervalsing want er staan tegenstrijdigheden in, en de tegenstrijdigheden in de Koran zijn eigenlijk "anders bedoeld" dus geen tegenstrijdigheden.
Tegen een dogma valt niet op te discussieren, dus probeer ik het niet eens meer. Maar iedere keer dat iemand de Bijbel een vervalsing noemt wil ik daarop reageren. Je noemt God zelf dan impliciet een knoeier en daarmee doe je jezelf geen goed. Vandaar mijn zorg voor jou en andere verdwaalden (al weet ik dat jij de christenen als verdwaalde volgelingen van een vervalsing van God woord ziet).

Je reageert trouwens niet inhoudelijk op mijn opmerking. Als jij een voorbeeld zou zijn voor alle Moslims, zou ik toch gaan denken dat Moslims altijd om de hete brij heen draaien en twee waarheden aanhouden.

Je laatste zin is trouwens wartaal, qua stijl, spelling en opbouw. Is niet op te reageren, al wil ik het best.

Dora

ach inderdaad..waar doe ik het voor..jij jouw godsdienst en ik de mijne..

ayuda

Wel even je bron vermelden, dit is geen originele uitspraak tenslotte.

Het is duidelijk dat je geen argumenten hebt.
Ik weet wel waarvoor ik het doe trouwens. Ik hoop dat je op een dag ziet dat God te machtig is om zijn Woord te laten verbasteren door mensjes. Dat God niet verdeeld is.
Dat God geen soaps schrijft of beloftes en woorden herziet, zoals mensen dat wel doen helaas. Dat hoop en bid ik oprecht.

Dat wil niet zeggen dat ik wil dat je christen word, voor je dat denkt.

Dora

waar heb jij het in godsnaam over???...ik zeg jij jouw godsdienst en ik de mijne PUNT..geen bron geen niets..jij hebt het christendom en ik de islam...kan men tegenwoordig niets zelf zeggen zonder het uit een boek te hebben??? ::)

ayuda

Je haalt de woorden van je Profeet aan draaioogje.
En niet vloeken svp.

Amezian

Ayuda,

Het is een kwestie van principes. In de koran staat duidelijk dat de joden en christenen 'tahrief' hebben toegepast op hun geschriften.Wat hun beviel hebben ze gehandhaafd en wat moeilijk bleek hebben ze weggehaald.
En als de bijbel bv. in zijn orginele staat gehandhaafd was dan was er geen behoefte aan de koran!
Dus : of je bent moslim en gelooft erin of je bent het niet en geloof je er niet.Zoals LL zei :ik heb mijn godsdienst en jij de jouwe(is een aya uit de koran).En verder moeten we elkaar blijven respecteren ook al hebben we verschillende visies.

ayuda

CiteerAyuda,

Het is een kwestie van principes. In de koran staat duidelijk dat de joden en christenen 'tahrief' hebben toegepast op hun geschriften.Wat hun beviel hebben ze gehandhaafd en wat moeilijk bleek hebben ze weggehaald.
En als de bijbel bv. in zijn orginele staat gehandhaafd was dan was er geen behoefte aan de koran!

Jammer dat er onzin in de Koran staat blijkbaar.
Het betekent wel dat dialoog dus ten diepste onmogelijk is, zoals al blijkt. Slecht vooruitzicht voor de kinderen.

AFRA

CiteerJammer dat er onzin in de Koran staat blijkbaar.
Het betekent wel dat dialoog dus ten diepste onmogelijk is, zoals al blijkt. Slecht vooruitzicht voor de kinderen.

azul ayuda,

een paar shaapachtige denkenden gaan ervanuit dat de christenen de koran moeten geloven. maar ze weten niet dat ook de christenen met sterke bewijzen komen om te laten zien dat de koran hetgene boek dat vervalst is.

op een uurtje was ik naar een christelijke predikant aan het luisteren, en daarna begon hij over de vervalsing van de koran te spreken. indrukwekkend waren de bewijzen zelfs islamitische bewijzen.

ik heb er ook van geweten dat de sjieten ering geloven dat de sonnieten een paar zinnen in de koran vervalst zijn. en over de kleine wijzigingen kan me de hele dag spreken.

maar sommigen denken dat ze de enige die de sleutels van de waarheid konden krijgen.

Dora

Citeerazul ayuda,

een paar shaapachtige denkenden gaan ervanuit dat de christenen de koran moeten geloven. maar ze weten niet dat ook de christenen met sterke bewijzen komen om te laten zien dat de koran hetgene boek dat vervalst is.

op een uurtje was ik naar een christelijke predikant aan het luisteren, en daarna begon hij over de vervalsing van de koran te spreken. indrukwekkend waren de bewijzen zelfs islamitische bewijzen.

ik heb er ook van geweten dat de sjieten ering geloven dat de sonnieten een paar zinnen in de koran vervalst zijn. en over de kleine wijzigingen kan me de hele dag spreken.

maar sommigen denken dat ze de enige die de sleutels van de waarheid konden krijgen.
dwaze zijn het he die moslims.....::)

Samariaan

CiteerDat zijn de vier windstreken Mo. Waarom praat je de aarde van de Koran rond en die van de Bijbel plat? In de Bijbel staat helemaal niet dat de aarde plat is. In de kerk wordt gezongen over "Het rond van de Aarde waarover Gods aangezicht licht" en dat op basis van wat we uit de Bijbel leren. De Bijbel is geen vervalsing. Iedereen die dat zegt liegt (en voor die leugen wordt ernstig gewaarschuwd in het laatste Bijbelboek, door Allah/God). Uit onwetendheid liegen door uit beperkte intellectuele vermogens nalopen van een dwaalspoor, of liegen uit onwil zelf onderzoek te doen. Dat laatste is heel erg, zeker voor mensen die de hersens hebben om zelf goed te onderzoeken en dat niet doen.

waarom werd Gallileo dan vervolgd door het vaticaan omdat hij beweerde dat de aarde plat was? Waarom werd dit dan gezien als ondermijning van het Christendom, en waarom inderdaad wordt is het wetenschappelijk bewijs dat de aarde rond is gebruikt als een van de breekpunten in de geschidenis van het Westen (ie geloof had het verkeerd, er bestaat geen God, want de aarde is rond en niet plat), ex-christenen die ik tegenkom gebruiken het tot op de dag van vandaag als reden waarom ze geen boord meer inzien in het het crhistendom, zit vol met tegenstijdigheden en onduidelijkheden.