De positie van de vrouw in isl.  Ar. en Ama.

Gestart door AFRA, 14/06/2004 om 14:00:19

cinderella

CiteerEn wie moet marmitta klaar maken?

ewa safi, ssstt wordt je alleen maar dik van :P

Dora

Citeerhaha, ik daag je uit iets te bewijzen. jij het je uitspraak radikaal vervormd. maar of dat waar is allah ihfad o safi.

ik ga je boos maken , zodat jij niet meer radikaal denket.

ik daag je uit dat te bewijzen ...........
huh??...

ben ik radicaal??..dan weet jij meer dan ik mister..

het is een feit dat in de tijd van de jahilia vrouwen en meisjes onrechtvaardig behandeld werden...nogmaals ik zal precies laten zien waar ik het over heb...

AFRA

azul,

hasrad, jij kan niet bewijzen dat de islam meer rechten gaf dan christendom ze al gaf. :P

Aqsil

Citeerhuh??...

ben ik radicaal??..dan weet jij meer dan ik mister..

het is een feit dat in de tijd van de jahilia vrouwen en meisjes onrechtvaardig behandeld werden...nogmaals ik zal precies laten zien waar ik het over heb...
Ze werrden levende begraven. Met aljahilija bedoel je in het midden oosten en niet noord Afrika. Imazighen begrafden hun dichters niet levende. We hadden zelfs koninginen!

Dora

Citeerazul,

hasrad, jij kan niet bewijzen dat de islam meer rechten gaf dan christendom ze al gaf. :P
hahaha...geduld :)...

Dora

CiteerZe werrden levende begraven. Met aljahilija bedoel je in het midden oosten en niet noord Afrika. Imazighen begrafden hun dichters niet levende. We hadden zelfs koninginen!
ik weet niet waarom jij mij nu dingen verteld die ik hiervoor ook al verteld hebt...

Aqsil

Citeerik weet niet waarom jij mij nu dingen verteld die ik hiervoor ook al verteld hebt...
Ik heb niet alles gelezen en als je dat eerdere hebt verteld, dan moet je het het zien als steun op de rug!
Of vind je het erg?

Dora

CiteerIk heb niet alles gelezen en als je dat eerdere hebt verteld, dan moet je het het zien als steun op de rug!
Of vind je het erg?
nee vind het niet erg...als we het zo  bekijken..thanx voor je steun dan maar he :)...

Dora

Citeerazul,

almoehim hier een aantal..voor de rest over het christendom moet ik even opzoeken..best lastig die bijbel...:(...

Dora

Dora

AFRA

noem jij dat vergelijking ? ik kom later misschien .

Dora

ik geef het op!!!

het heeft geen zin..zoveel moeite voor niets..jij weet wat jij weet en ik weet wat ik weet..laten we het daar maar op houden..vergeet wat ik hiervoor zei..mbtiza..over eigenwijsheid en koppigheid gesproken :P

AFRA

beste L_L:

de vergelijking is niet op de manier die jij deed. ik besf je moeite , maar jij bent de verantwoordelijke. het is onzin te beweren dat de islam de eerste relegie de vrouwen hun rechten gaf. jij weet zelfs niet hoe godsdiensten in wereld zijn.

ten tweede is de vergelijking op je manier , als jij overe een feit in de islam verteld , dan moet jij de andere geval in christendom nemen, en de tegenstelling is ook zo. maar jij sprak over feiten die niet met elkaar hebben , en dat is geen vergelijking. en het is opmerkelijk dat bijna alles wat jij in christendom vond  is dat de vrouw niet van de man mag scheiden. en hier ben jij een vervalser en een verdraaier. het is de man die niet van de vrouwen mag scheiden want het is zeer pprachtig voor de mannen die wekelijks een andere vrouw trouwen en van anderen scheiden. dus het enige wat jij over christendom schreef was voordelig voor de vrouw en beschermer. maar jij ... ,er zijn een paar gevallen in christendom wanneer man of de vrouw van elkaar mogen of moeten scheiden , maar vertelde jij niet, omdat jij niet eerlijk bent, en dat is op zich zelf geen islam.

---
een van je niet-eerlijkheid was je bewering dat nergens in de koran staat dat allah zei: heb jij niet gezien hoe  de aard plat gemaakt is

jij beweerde op te zoeken, maar jij zal later dat jij dat niet in de koran vond . maar nu laat ik dat graag lezen. klijk hier :

http://jmuslim.naseej.com.sa/detail.asp?InIssueNo=109&InServiceID=21&InSectionID=247

(ik kom daar later voor)

Dora

Citeerbeste L_L:

de vergelijking is niet op de manier die jij deed. ik besf je moeite , maar jij bent de verantwoordelijke. het is onzin te beweren dat de islam de eerste relegie de vrouwen hun rechten gaf. jij weet zelfs niet hoe godsdiensten in wereld zijn.

ten tweede is de vergelijking op je manier , als jij overe een feit in de islam verteld , dan moet jij de andere geval in christendom nemen, en de tegenstelling is ook zo. maar jij sprak over feiten die niet met elkaar hebben , en dat is geen vergelijking. en het is opmerkelijk dat bijna alles wat jij in christendom vond  is dat de vrouw niet van de man mag scheiden. en hier ben jij een vervalser en een verdraaier. het is de man die niet van de vrouwen mag scheiden want het is zeer pprachtig voor de mannen die wekelijks een andere vrouw trouwen en van anderen scheiden. dus het enige wat jij over christendom schreef was voordelig voor de vrouw en beschermer. maar jij ... ,er zijn een paar gevallen in christendom wanneer man of de vrouw van elkaar mogen of moeten scheiden , maar vertelde jij niet, omdat jij niet eerlijk bent, en dat is op zich zelf geen islam.

---
een van je niet-eerlijkheid was je bewering dat nergens in de koran staat dat allah zei: heb jij niet gezien hoe we de aard plat gemaakt is

jij beweerde op te zoeken, maar jij zal later dat jij dat niet in de koran vond . maar nu laat ik dat graag lezen. klijk hier :

http://jmuslim.naseej.com.sa/detail.asp?InIssueNo=109&InServiceID=21&InSectionID=247

(ik kom daar later voor)
in de bijbel staat dat zowel de vrouw als de man niet mag scheiden mister...maar nu in die tijd het voor de vrouw "vanzelfsprekend" was dat zij niet scheid omdat ze "gehoorzaam" moest zijn, kan ik jou benadrukking op de man wel begrijpen...

voor de vrouw in de islam is het toegestaan om te scheiden..zowel de vrouw dus als de man...

en wil je dat stuk voor mij vertalen nu ik geen arabisch kan lezen...(haal mijn kennis uit de nederlandse koraan, cursussen, islamgeleerden > maar niet uit arabische teksten)...bvd..