koekiemonster op dieet

Gestart door Dora, 09/04/2005 om 15:36:34

Dora

"Het blauwe monster eet nu niet alleen koekjes meer, maar ook gezonde dingen zoals groenten en fruit."

:)...goed he..

Idir

Dora

Samariaan

het is al te laat, hij heeft al geen tanden meer.

onwetend

iedreen wil tegewoordig op dieet mooi figuur terwijl vroeger hoe dikker hoe beter

IIAwaryagherII

Citaat van: L_L op 09/04/2005 om 15:36:34
"Het blauwe monster eet nu niet alleen koekjes meer, maar ook gezonde dingen zoals groenten en fruit."

:)...goed he..
triest geval ::)

Dora

ow jullie snappen er ook geen bal van stelletje "ezels".

koekiemonster is onze bekende monster in sesamstraat, en nu de jeugd steeds meer te kampen heeft met overgewicht, willen zij via kinderprogramma's de kinderen stimuleren om gezond te gaan eten..

ik vind het in ieder geval (Y)

dat geshit van fastfood en tussendoortjes duurder maken vind ik maar niks..dit is veeeeeel beter!!!

Dikke kinderen zijn zo zielig. Jongens met tietjes enzo.
Kinderen krijgen zoveel zoete troep. Fristi en liga en chips en ijs, niet eens alleen in het weekend.
Gewoon elke dag.
En bewegen kan ook niet meer, op straat spelen is gevaarlijk met die overkill aan auto's.

Dora

ja vertel mij wat.
ik heb kinderen in de klas die geen brood mee krijgen maar cakjes.
geen appelsap maar yokidrink. geen appel maar een chocoladereep..

dit op de vroege ochtend. om ziek van te worden.
we hebben sinds dit jaar brieven meegegeven dat elk kind minstens 1 stukje fruit moet meenemen. dat wordt dan om 12.00 door de oppasmoeders in stukjes gesneden en in een bord gezet zodat de kids allen fruit gaan eten naast hun brood. er zijn natuurlijk zat kids die niets meenemen, zo heb je dat ieder kind toch een stuk fruit binnen krijgt

Hadou

Wat ik ook eet .. ik word nooit dik! ooit heb ik 85 KG gewogen ..nu 80KG met mijn 1m81 lengte ..
Ik moet trainen om bij te komen..
En ik lust graag Koekjes.. Gevulde koeken bij voorkeur.

Rwezna

Citaat van: hadou op 10/04/2005 om 01:26:04
Wat ik ook eet .. ik word nooit dik! ooit heb ik 85 KG gewogen ..nu 80KG met mijn 1m81 lengte ..

Sou lissances dan ga je wel zwaarder wegen

Hadou

haaahha je wilt mij terug pakken ;D
kopiermachine :D

Rwezna

Citaat van: hadou op 10/04/2005 om 01:36:11
haaahha je wilt mij terug pakken ;D
kopiermachine :D

Nee hoor, ik ben niet zo wraakzuchtig

Dora

Citaat van: hadou op 10/04/2005 om 01:26:04

het gaat hier om kinderen.
jij bent zelf verantwoordelijk voor je gewicht.

maar kinderen, hoe zit het daarmee.
kunnen wij de ouders verwijten voor het opkomende overgewicht bij kids??

mouslati

Ik weet niet of je ouders echt wat kan verwijten, maar je kan ze er allicht op aanspreken. Of als school idd het goede voorbeeld geven en ze als tussendoortje iets gezonds laten meenemen, schoolmelk weer invoeren, voorlichting aan de wat oudere kinderen enz.

Kinderen gaat uit verveling al gauw eten, je kunt als ouder je kind proberen af te leiden met een of ander spelletje ofzo. Of vaste tijden prikken waarop het kind een "eetmoment" heeft. En dat hoeft dan niet altijd zoetigheid te zijn maar een stuk komkommer oid kan ook heel lekker zijn.